Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding

Auteur Topic: Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding  (gelezen 182864 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #40 Gepost op: 26 februari 2012, 22:11:11
Wat ik alleen niet snap is waarom ze niet gaan voor de Skoda Superb 3.6 V6 4x4. Deze wordt al gebruikt door verschillende VROS-teams en heeft een ruim 5000 lagere aanschafprijs dan de T6. Daarnaast hebben ze ongeveer dezelfde prestaties en opgegeven verbruik.

Doordat de nieuwe verkeers surveillance auto een Volvo V70 D5 is geworden, hierdoor kon zonder aanbesteding de Volvo V70 T6 aanvullend voor de nachten als snelle auto worden aangeschaft. Bij de laatste rijtesten, waren er nog 2 auto's over voor de verkeersauto's:

BMW 520d en de Volvo V70 D5. De laatste testen zijn uitgevoerd door Vtspn en mensen van verschillende verkeersdiensten (KLPD, R-R en Haaglanden), A-A zou blind meegaan in de keuze. Weet niet of er van Zeeland en Noord Nederland mensen bij waren, dacht van niet.

Bij deze laatste testen kwam de Volvo er beter uit (was op het RDW circuit in Lelystad, de kom-baan)

Achteraf is het helaas dat de BMW het niet is geworden, echter motorisch was deze zwakker als de Volvo. Was het toen wel de BMW geworden dan was er nu in de nacht waarschijnlijk gewoon een snelle diesel geweest (535d waarschijnlijk).

De BMW smoelde wel aardig trouwens in het wit, alleen de Vista was een beetje fout!
Bron: Autojunk


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #41 Gepost op: 26 februari 2012, 22:19:18
Zo betrouwbaar zijn de Volvo's niet meer: rem problemen.... nu weer motor problemen. Heeft allemaal met productie problemen en ontwerp fouten te maken. Valt wel in de garantie van Volvo, ookal is Volvo het er niet helemaal mee eens, maar als politie schieten we daar niks mee op.
En die veiligheid: kijk eens naar de Europese crash tests.  Dan doen de andere merken niet veel meer onder aan Volvo hoor.

Dan kies ik voor prestaties/ werkbaarheid/ betrouwbaarheid/ veiligheid en niet in een andere volgorde, en rara waar Volvo het laat afweten??

De oude Volvo's (850, 740, etc)waren echt betrouwbaar en veilig. Maar zoals je terecht zegt, is de concurrentie tegenwoordig net zo goed of misschien wel beter. Persoonlijk ga ik ook liever voor iets Duits.


Doordat de nieuwe verkeers surveillance auto een Volvo V70 D5 is geworden, hierdoor kon zonder aanbesteding de Volvo V70 T6 aanvullend voor de nachten als snelle auto worden aangeschaft.

Zo hebben de nieuwe regels omtrent het aanbesteden toch echt hun nadelen.


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #42 Gepost op: 26 februari 2012, 22:23:20
De oude Volvo's (850, 740, etc)waren echt betrouwbaar en veilig. Maar zoals je terecht zegt, is de concurrentie tegenwoordig net zo goed of misschien wel beter. Persoonlijk ga ik ook liever voor iets Duits.

De oude Volvo's waren Volvo's. De huidige V50 is gewoon een Ford Focus onderstel met Volvo motor! Dat is het probleem tegenwoordig met auto's!

Citaat
Zo hebben de nieuwe regels omtrent het aanbesteden toch echt hun nadelen.

Jazeker, dat zien de baasjes nu ook als ze de tankbonnen zien van die T6..... uurtje trappen €95,- brandstof!


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #43 Gepost op: 26 februari 2012, 22:23:43
Kan je zo vertellen dat jet nooit de BMW was geworden gezien de prijzen van de verschillende merken. Als je het rijgedrag ruimte enz enz naast elkaar legt is het raar dat het merendeel voor merk B had gekozen en het werd merk V omdat deze goedkoper was.
Nee een merk kiezen waarvan het kleine boertje +-  1.5 stil heeft gestaan omdat de remmen zo warm werden dat de boel in de fik ging.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #44 Gepost op: 28 februari 2012, 00:05:04
De BMW smoelde wel aardig trouwens in het wit, alleen de Vista was een beetje fout!
Bron: Autojunk


Kennelijk zijn automerken toch niet zo happig op het Nederlandse-politie-auto-zijn. En dat begrijp ik niet helemaal, als ik kijk naar de BMW's/ Volvo's in GB heb je echt wel auto's die smoel hebben. Voor de vergelijk even alle twee in het wit, dus kan zo overgeplakt worden. BMW is een 330d, van de Volvo heb ik geen spec's.







 
Credit's mbt de foto's voor de uploaders, ik had even een plaatje nodig om aan te tonen dat het echt wel kan als een merk WIL
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #45 Gepost op: 28 februari 2012, 00:14:58
De politiekorpsen in Engeland krijgen alleen op een hele andere wijze de financiën rond en hebben daar wat andere (en vooral grotere) potjes om voertuigen van aan te schaffen. Als je de gemiddelde dienstwagen van de Engelse politie bekijkt ligt het budget daar gewoon veel hoger. De wijkwagens zijn over het algemeen Opel Astra'tjes of Ford Focus'sen en alles wat daar boven zit gaat direct al naar het niveau BMW 3 serie & Ford Mondeo, een klasse daarboven (verkeer) ga je naar de BMW 5 serie, Volvo V70.
Voor de speciale verkeersgroepen hebben ze over het algemeen de snelste uitvoering van de Opel Vectra / Insignia, Ford Mondeo (3.2 v6), Subaru Impreza's en Mitsubishi Lancer's Evo.

Het verschil is dat de Nederlandse politie een dubbeltje wil betalen en eisen heeft die een kwartje kosten. Dat gaat niet en daardoor moet er telkens weer (of het nou het vuurwapen, het computersysteem, de dienstfietsen, het wagenpark of de kleding is) een stap terug gedaan worden ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #46 Gepost op: 28 februari 2012, 00:30:53
De politiekorpsen in Engeland krijgen alleen op een hele andere wijze de financiën rond en hebben daar wat andere (en vooral grotere) potjes om voertuigen van aan te schaffen. Als je de gemiddelde dienstwagen van de Engelse politie bekijkt ligt het budget daar gewoon veel hoger. De wijkwagens zijn over het algemeen Opel Astra'tjes of Ford Focus'sen en alles wat daar boven zit gaat direct al naar het niveau BMW 3 serie & Ford Mondeo, een klasse daarboven (verkeer) ga je naar de BMW 5 serie, Volvo V70.
Voor de speciale verkeersgroepen hebben ze over het algemeen de snelste uitvoering van de Opel Vectra / Insignia, Ford Mondeo (3.2 v6), Subaru Impreza's en Mitsubishi Lancer's Evo.

Het verschil is dat de Nederlandse politie een dubbeltje wil betalen en eisen heeft die een kwartje kosten. Dat gaat niet en daardoor moet er telkens weer (of het nou het vuurwapen, het computersysteem, de dienstfietsen, het wagenpark of de kleding is) een stap terug gedaan worden ....

Vandaar ook dat onze (A-A) rijopleidingen tegenwoordig met VW passat rijdt..... :'( Om te citeren: "een hel op wielen in de bocht, een drama op snelheid en als je een uurtje gereden hebt moet je tanken en wil je bijkomen met een kop koffie."

Helaas ontbreek in de smiley's een poppetje dat applaudisseert :'(
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Wout

  • Politie, operationeel specialist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,373
Reactie #47 Gepost op: 28 februari 2012, 01:13:11
Thanks DiNozzo, ik wist dat ik dit ooit ergens op het hv-forum had gezien. Een vraagje aan de dienders, hoe zijn jullie ervaringen tijdens dienst met de Volvo  ?
Slecht. De V50 barst van de problemen, en nu de auto's ruim een ton op de teller hebben staan staan ze bijna net zo vaak in de garage als dat ze rijden. Veel computer, motor, turbo en ophangingsproblemen. Bovendien is het zicht vanuit de auto mager en moet je jezelf in de auto laten vallen en gaat het uitstappen moeilijk met volle bepakking.

De wegligging is beter dan de Touran en hij ziet er beter uit dan de Touran, maar op alle andere fronten verliest de V50 het.
Wout


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #48 Gepost op: 28 februari 2012, 08:42:29
Tijdens het testen is en was er contact geweest met de verschillende importeurs, deze gaven te kennen toen dat vooral de merken vanuit het oosten konden worden uitgerust met verschillende optie's voor de politie. Daar er een aparte politie lijn was.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #49 Gepost op: 28 februari 2012, 22:25:34
Slecht. De V50 barst van de problemen, en nu de auto's ruim een ton op de teller hebben staan staan ze bijna net zo vaak in de garage als dat ze rijden. Veel computer, motor, turbo en ophangingsproblemen. Bovendien is het zicht vanuit de auto mager en moet je jezelf in de auto laten vallen en gaat het uitstappen moeilijk met volle bepakking.

De wegligging is beter dan de Touran en hij ziet er beter uit dan de Touran, maar op alle andere fronten verliest de V50 het.

Bedankt voor je uitleg Wout, bedoel je de v50 Diesel (D5) ? Want de T5/T6 heeft nog steeds dezelfde oude vertrouwde religie als de 850(R) en gaan als een zonnetje. Mmm...ophangingsproblemen, ik gok op wiellagers  ;)

Beschikken jullie over Volvo Assistance ?