Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding

Auteur Topic: Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding  (gelezen 177639 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

.G illes

  • Criminoloog (UGent)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #170 Gepost op: 21 maart 2012, 21:34:30
België heeft dan ook een vele malen groter begrotingsprobleem dan Nederland...

Nee, hoor. België doet 't op dit moment beter dan Nederland.

 12  Gat van 4,5% in Nederlandse begroting 2013
PhotoNews
do 01/03/2012 - 09:15
In Nederland loopt het begrotingstekort voor 2013 op tot 4,5 procent. Daarmee zitten onze noorderburen ruim boven de 3 procent die door Europa gevraagd wordt.

(bron en heel artikel: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/1.1234370)


HBm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 851
  • Overleden, maar niet vergeten
    • "Hulpverleningsforum, een dagelijkse bron voor leering en vermaak"
Reactie #171 Gepost op: 22 maart 2012, 01:27:20
Nee, hoor. België doet 't op dit moment beter dan Nederland.

Dat betreft de jaarlijkse budgetten.
En het gaat pas op als Di Rupo zijn bezuinigingsvoorstellen er door krijgt en Rutte zijn huidige begroting handhaaft.

Ik doelde op de Staatsschuld.
De vraag van Jasir was waarom er in België veel meer Volvo's rijden dan in Nederland. Dat gaat dus over het bestaande wagenpark, dat betaald is uit eerdere begrotingen.

De huidige Staatsschuld van België bedraagt 326 miljard euro, zo'n €32.066 per inwoner, ongeveer €64.131 per werkende Belg en bijna 100% van het Bruto Binnenlands Product (Bron: Staatsschuldmeter België ).

De Staatsschuld van Nederland van 371 miljard euro is in bedrag hoger, maar komt op zo'n €24.409 per inwoner, €48.818 per werkende Nederlander en is "slechts" een kleine 65% van het BBP (Bron: De Staatsschuldmeter Nederland).

Nederland heeft niet voor niets een triple-A rating, terwijl België op een AA uitkomt, met het risico op een verdere downgrade.
Voorheen helm met twee strepen - Overleden 21 april 2012


WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
Reactie #172 Gepost op: 22 maart 2012, 02:49:35
En als je een goede regering heb die geld uitgeeft aan wat men echt nodig heb is Nederland binnen 10 jaar van zijn (vadertje staat) schuld af. Ik denk dat je dan zeker je triple A terecht waard ben.  ;)
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen


.G illes

  • Criminoloog (UGent)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #173 Gepost op: 22 maart 2012, 14:14:37
Alsof het wagenpark dan verantwoordelijk is voor verschillen inzake staatsschuld. Daar komen zoveel zaken bij kijken dat het haast van infantiel denken getuigt om dat zo aan elkaar te linken. Pardon my french.

"Vele malen hoger" houdt dus in dat het minstens het dubbele is, dat is hier niet het geval. Een enorme overdrijving, me dunkt. Verder denk ik dat deze discussie hier niet gevoerd dient te worden.


WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
Reactie #174 Gepost op: 22 maart 2012, 15:07:26
@ hierboven je heb gelijk, en ik gaf hem alleen maar ff een reactie die totaal offtopic was e050

Om terug te keren naar het onderwerp, waarom niet gewoon de T6 laten staan.
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen


HBm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 851
  • Overleden, maar niet vergeten
    • "Hulpverleningsforum, een dagelijkse bron voor leering en vermaak"
Reactie #175 Gepost op: 23 maart 2012, 00:21:42
Alsof het wagenpark dan verantwoordelijk is voor verschillen inzake staatsschuld. Daar komen zoveel zaken bij kijken dat het haast van infantiel denken getuigt om dat zo aan elkaar te linken.

Ach .G illes, ik wil mijn infantiele denken wel even verklaren..
Als je niet zo op de centjes let, dan zit je er niet mee om dure auto's aan te schaffen.
Groot denken, groot spenden, groot kopen. Het 'is the way of life'.
Maar laten we er maar over stoppen, onze humor-gevoelens lopen te zeer uiteen....
Voorheen helm met twee strepen - Overleden 21 april 2012


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Reactie #176 Gepost op: 24 maart 2012, 13:53:30
In Belgie werkt men met raamcontracten, een "dure" politiewagen wordt met zoveel korting aangekocht dat bijv een Audi A6 niet duurder uitkomt dan een Transporter. Bovendien kunnen de lokale zones het geld gebruiken uit boete-inning.


Ik vind niet dat we hier een rondje moeten gaan Belgie-bashen.


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #177 Gepost op: 24 maart 2012, 14:43:13
In Belgie werkt men met raamcontracten, een "dure" politiewagen wordt met zoveel korting aangekocht dat bijv een Audi A6 niet duurder uitkomt dan een Transporter. Bovendien kunnen de lokale zones het geld gebruiken uit boete-inning.


Ik vind niet dat we hier een rondje moeten gaan Belgie-bashen.

Ehh zonder flauwe "belgenmoppen"  te willen maken, maar zou in transporter in een raam contract dan niet evenredig veel goedkoper zijn?

(Amai nen A6 in de solden 100 halen 99 betalen) ;D
Freude am Fahren


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Reactie #178 Gepost op: 24 maart 2012, 14:59:23
Ehh zonder flauwe "belgenmoppen"  te willen maken, maar zou in transporter in een raam contract dan niet evenredig veel goedkoper zijn?

(Amai nen A6 in de solden 100 halen 99 betalen) ;D

Dat vraag ik me idd ook af.  ;) Maar blijkbaar doen leveranciers/constructeurs voor "minder gangbare" modellen een extra inspanning.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #179 Gepost op: 28 maart 2012, 08:33:22
En als je een goede regering heb die geld uitgeeft aan wat men echt nodig heb is Nederland binnen 10 jaar van zijn (vadertje staat) schuld af. Ik denk dat je dan zeker je triple A terecht waard ben.  ;)

Dat schijnt nu ook weer niet waar te zijn: als je geen staatsschuld hebt krijg je een slechte waardering en allerlei andere problemen. Japan had dat probleem, ze verdienden meer geld dan dat ze uitgaven, China doet dat nog steeds. En financieel gezien hebben zij ook serieuze problemen  :D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens