Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding

Auteur Topic: Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding  (gelezen 182049 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #390 Gepost op: 13 september 2012, 01:29:20
Wat meteen nog een (extra) mogelijkheid is, blauwe hide-a-ways in de achteruitrijverlichting. Extra (hetzij minimaal) blauw naar de achterzijde.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


ggj

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 186
Reactie #391 Gepost op: 14 september 2012, 00:36:01
Wat meteen nog een (extra) mogelijkheid is, blauwe hide-a-ways in de achteruitrijverlichting. Extra (hetzij minimaal) blauw naar de achterzijde.
+ extra flitsers waar normaal de mistlampen zitten.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #392 Gepost op: 14 september 2012, 10:47:41
Waarom zou eraan de achterzijde meer blauw moeten worden aangebracht. Immers als ik ergens naar toe ga dan heb ik aan de voorzijde blauw nodig immers dat verkeer wil ik duidelijk maken dat ik spoed heb. Als ik bij een incident sta dan heb ik alleen amber nodig volgens het IM verhaal.

Dus waarom meer blauw aan de achterzijde, als het geen meer waarde heeft.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #393 Gepost op: 14 september 2012, 11:31:48
Waarom hebben de volvos een enkel pitje en geen balk zoals de andere 90% van de politievoertuigen
Bijdragen op persoonlijke titel.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #394 Gepost op: 14 september 2012, 11:39:42
Verschillende redenen. Op de vorige serie V50's zat een balk, maar bij snelheden van >120 kon je elkaar, de mobi en de telefoon niet meer verstaan. Het verbruik neemt gigantisch toe bij de hogere snelheden die gereden worden en er wordt flink ingeleverd op topsnelheid.

En uit onderzoek bij TNO is ooit gebleken dat bij een enkele pit bij statisch gebruik (fend-off bv) beter waar te nemen is waar op de weg het voertuig staat. Dit onderzoek is helaas van voor het digitale tijdperk, dus ik heb het nog steeds nergens kunnen vinden. Ik ga TNO eens vragen of het nog ergens ligt.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #395 Gepost op: 14 september 2012, 11:40:26
Helder, dank!
Bijdragen op persoonlijke titel.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #396 Gepost op: 14 september 2012, 12:02:16
Ach het is heel simpel hoe kleine het oppervlakte hoe kleiner de luchtweerstand. Tevens bij de snelheden die met regelmaat door ons worden gereden. Ontstaat het probleem dat door de balk op het dak de voorzijde van het voertuig wordt  op getild, hierdoor ontstaan er dus nog meer problemen. Weg en stuurgedrag.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #397 Gepost op: 14 september 2012, 12:05:28
Waarom zou eraan de achterzijde meer blauw moeten worden aangebracht. Immers als ik ergens naar toe ga dan heb ik aan de voorzijde blauw nodig immers dat verkeer wil ik duidelijk maken dat ik spoed heb. Als ik bij een incident sta dan heb ik alleen amber nodig volgens het IM verhaal.

Dus waarom meer blauw aan de achterzijde, als het geen meer waarde heeft.

Het is natuurlijk maar de vraag of het meerwaarde heeft... Ik kan me nog wat foto's herrineren van KLPD-voertuigen die van achteren zijn geramd (al dan niet in fend-off positie). Het KLPD heeft ook jarenlang geschermd met de langere striping en de flitser achterop als ''hoogst-noodzakelijk''. Met vond het Vista een prachtbalk qua licht en zichtbaarheid.
Of je dan meer blauw/amber nodig hebt, ik denk (en vind) van wel...
Ter vergelijk, in onze regio rijden wat Polo'tjes met dezelfde Federal Signal signalering op het dak. Die voertuigen worden (in principe) niet ingezet voor werkzaamheden op (auto)snelwegen vanwege de slechte zichtbaarheid  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #398 Gepost op: 14 september 2012, 13:03:57
Dit lijkt me wel een goed alternatief:

http://www.warntec.com/5Data%20Zwaailicht/BC%20010%20KLN-LED.pdf

Blauw en orange er in!!

Flinke bak licht!!
1:87 modelletjes:  


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #399 Gepost op: 14 september 2012, 13:12:15
Dit lijkt me wel een goed alternatief:

http://www.warntec.com/5Data%20Zwaailicht/BC%20010%20KLN-LED.pdf

Blauw en orange er in!!

Flinke bak licht!!

Dienst Controle Infrastructuur Verkeer van Amsterdam-Amstelland heeft de Volvo uitgerust met een Hänsch Comet

Hänsch Comet LED gelb/blau Umschaltung - Rettmobil 2011 Fulda

Flasche9 @ Youtube.com

Alleen is het dan nog steeds de vraag of je genoeg licht op je voertuig hebt zitten. Ik vind persoonlijk één lampje een te klein lichtoppervlak voor op de snelweg. Er hoeft maar een motorrijder in je kijkhoek te zitten en je ziet het niet meer.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !