Prima dingen vind ik dus heel erg tegen vallen en met mij vele andere collega's van de verkeerspolitie Amsterdam en Rotterdam, geen ruimte van binnen. Na een uur surveilleren moet ik stoppen omdat ik anders een hernia er aan overhield. Die lichtbak tilt de auto aan de voorzijde omhoog bij hoge snelheden, je moet de mobi op volle pijp zetten anders is hij niet te horen door het windgeruis van de lichtbak bij hoge snelheden.
Tsja ik heb er maar heel even ingezeten, zoals ik al zei: je moet niet direct aan iemands nieuwe speeltje komen
Dat windgeruis schijnt nu stukken verminderd te zijn door de lichtbalk op een dakdrager te zetten overigens. Ik begreep wel dat ze andere stoelen hadden, maar ik weet niet zeker of dat over deze auto's ging; zou goed kunnen!
Los daarvan is het roeien met de riemen die je hebt, door allerlei omstandigheden kunnen de nieuwe V70's niet op korte termijn geleverd worden dus ze zijn al lang blij dat er vanuit de LE een aantal wagens beschikbaar zijn gesteld. Tot die tijd reden ze met reserve Ford Mondeo's omdat de eigen Volvo's kapot waren.
Over een nieuwe aanbesteding van de opbouw had ik niet eerder iets vernomen.
Dat is nu toch toppie voor elkaar?
Is die vertraging trouwens alleen voor Zeeland van toepassing mbt de levering van nieuwe V70's?
Nope die is landelijk, maar geldt alleen voor de voertuigen die vanaf nu besteld worden vanuit het potje van 2014. Het kan dus goed zijn dat er nog een aantal geleverd worden zoals in Rotterdam, want ik heb vernomen dat er heel veel besteld zijn de laatste tijd en dat daardoor de pot leeg is en de aanbesteding opnieuw moet.
Overigens kunnen de 'kale' Volvo's wel besteld worden, het gaat echt om de opbouw die opnieuw aanbesteed moet worden. Daarnaast zijn er nog wat kleine organisatorische zaken waar ik niet teveel over zal uitweiden, maar dat heeft met de NaPo te maken.