Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding

Auteur Topic: Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding  (gelezen 183195 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

r1200gs

• Senior gebruiker
Reactie #610 Gepost op: 16 januari 2014, 08:51:30
Laten we voorop stellen dat een voertuig en niet uit hoeft te zien. Immers het gaat erom dat we ons werk ermee kunnen doen.in Engeland heeft deze personenauto reeds zijn sporen verdient. Mijn inzien zet de Duitsers en deze engelse naast elkaar en test ze maar. En mag de BESTE winnen.

7131

• Senior gebruiker
Reactie #611 Gepost op: 16 januari 2014, 09:14:31
Citaat van: r1200gs link=msg=1237306 date=1389858690
Laten we voorop stellen dat een voertuig en niet uit hoeft te zien. Immers het gaat erom dat we ons werk ermee kunnen doen.in Engeland heeft deze personenauto reeds zijn sporen verdient. Mijn inzien zet de Duitsers en deze engelse naast elkaar en test ze maar. En mag de BESTE winnen.

Daar ben ik het mee eens. Een objectieve test waarna het voertuig met de "beste cijfers" wordt verkozen.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #612 Gepost op: 16 januari 2014, 09:16:20
Citaat van: 7131 link=msg=1237309 date=1389860071
Daar ben ik het mee eens. Een objectieve test waarna het voertuig met de "beste cijfers" wordt verkozen.

Zou mooi zijn, maar ik gok dat de prijs en de kleur van de stropdas van de verkoper toch wel belangrijker gevonden worden.  :-\
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

r1200gs

• Senior gebruiker
Reactie #613 Gepost op: 16 januari 2014, 12:39:59
Kijk dat is het probleem waar we altijd tegen aanlopen. Men kijkt alleen naar de aanschaf prijs en niet wat het kost op de lange duur. Er vanuit gaande dat een verkeersvoertuig 3 tot 4 jaar meemoet afhankelijk van de km stand.
Zijn de eerste twee jaar of 100.000 km garantie daarna komen de kosten voor de politie.

Ja daar gaan we weer, in de tijd dat ik nu bij de motordienst werk heb ik nog maar een keer meegemaakt dat bij een C320 een motorblok moest worden vervangen. En dit kwam omdat een olieslang was gesprongen.
Nu bij de Chinezen reeds mee gemaakt dar turbo's, remmen, meerdere motorbloken, en weet ik wat stuk is gegaan.

Het wordt nu gewoon tijd dat we een voertuig krijgen waarmee we gewoon goed ons werk kunnen doen en zeker veilig. Niet alleen rechtuit maar ook in het bochten werk.

FlyingDutchman

• HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
Kijk dat is het probleem waar we altijd tegen aanlopen. Men kijkt alleen naar de aanschaf prijs en niet wat het kost op de lange duur. Er vanuit gaande dat een verkeersvoertuig 3 tot 4 jaar meemoet afhankelijk van de km stand.

Tja dan is mijn vraag: moet diezelfde inkoper nog verantwoording afleggen voor wat er 4 jaar geleden is ingekocht? Als dat wel zo was zou het probleem kleiner zijn. Ik ken instanties en bedrijven waar inkopers niet lang als zodanig dienst doen, zullen we maar even eufemistisch zeggen...
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1237435 date=1389894772
Tja dan is mijn vraag: moet diezelfde inkoper nog verantwoording afleggen voor wat er 4 jaar geleden is ingekocht? Als dat wel zo was zou het probleem kleiner zijn. Ik ken instanties en bedrijven waar inkopers niet lang als zodanig dienst doen, zullen we maar even eufemistisch zeggen...

eeeeuuh........ lijkt me niet. Ik gok dat niemand dan meer inkoper wil zijn bij de Politie, enerzijds omdat je na 4 jaar afgerekend wordt op iets wat jij ingekocht hebt op voordracht van een ander (wijze grijze pakken) en anderzijds omdat je zeer waarschijnlijk als inkoper niet de chef van de inkoopafdeling bent en er dus altijd iemand boven jou zit die naar beneden trapt omdat het niet goed gegaan is. Dat er geen beslissing genomen wordt zonder toestemming van een chef vergeet iedereen voor het gemak maar ff.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

r1200gs

• Senior gebruiker
Reactie #616 Gepost op: 16 januari 2014, 21:02:31
  >:D ik wil wel inkoper zijn hoor en als dielange en 7131 de verlichting doen, komt het allemaal goed. 998765

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #617 Gepost op: 16 januari 2014, 22:34:07
Citaat van: r1200gs link=msg=1237469 date=1389902551
 >:D ik wil wel inkoper zijn hoor en als dielange en 7131 de verlichting doen, komt het allemaal goed. 998765
en mopper als chef zeker  ;D
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #618 Gepost op: 17 januari 2014, 01:34:38
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1237499 date=1389908047
en mopper als chef zeker  ;D

HAHAHAHAHAHAHA daar gaan heel wat goude kroontjes en grijze pakken een rol beroerte krijgen als ze dat zouden horen  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

TAS-716

• Werkzaam op brandweervoertuigen-gebied
  • Senior gebruiker
Reactie #619 Gepost op: 17 januari 2014, 11:20:29
Misschien weten de personen die met de Volvo's werken het; rijden jullie in een gewone ''civiele versie'' of zijn die aangepast door Volvo haar speciale afdeling voor politievoertuigen?
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits.