Crashtenders en andere luchthaven-/luchtmachtbrandweer

Auteur Topic: Crashtenders en andere luchthaven-/luchtmachtbrandweer  (gelezen 346020 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #170 Gepost op: 20 oktober 2005, 21:12:37
dat is de oude Perlini met Kronenburg opbouw van vliegveld Maastricht en daarvoor heeft deze wagen nog dienst gedaan op Schiphol. ooit heeft Kronenburg een aantal van deze wagens gebouwd voor de Nederlandse vliegvelden Schiphol, Zestienhoven, Eelde en Beek bij Maastricht.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


mad marv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,415
Reactie #171 Gepost op: 20 oktober 2005, 21:15:16
zo!een druk leven achter de rug dus.
interesant bedankt voor de informatie.


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #172 Gepost op: 20 oktober 2005, 22:14:10
Waarschijnlijk is is zo'n Perlini toch een beetje duur in de wegenbelasting. Hij staat namelijk al erg lang te koop.  ;D
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #173 Gepost op: 20 oktober 2005, 22:21:23
25 jaar en ouder, landbouwvoertuig ;D
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


mad marv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,415
Reactie #174 Gepost op: 21 oktober 2005, 18:08:32
met giertank er achter. ;D
25 jaar en ouder, landbouwvoertuig ;D


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #175 Gepost op: 21 oktober 2005, 18:31:42
Waarschijnlijk is is zo'n Perlini toch een beetje duur in de wegenbelasting. Hij staat namelijk al erg lang te koop.  ;D

het zal wel het feit wezen dat het te oud en in een te slechte staat is. en niet te vergeten bijna geen onderdelen meer voor te krijgen zijn. ;D
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #176 Gepost op: 21 oktober 2005, 20:27:25
een Thomas Crashtender met sides opbouw van vliegveld Montpellier in Frankrijk.

[verwijderd door de beheerder]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


garet

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Reactie #177 Gepost op: 21 oktober 2005, 21:12:36
dat is de oude Perlini met Kronenburg opbouw van vliegveld Maastricht en daarvoor heeft deze wagen nog dienst gedaan op Schiphol. ooit heeft Kronenburg een aantal van deze wagens gebouwd voor de Nederlandse vliegvelden Schiphol, Zestienhoven, Eelde en Beek bij Maastricht.

De Perlini's zijn in 1971 bij de Schiphol brandweer in dienst gekomen en na vervanging door de Chubb-Patroller in 1979  zijn  de Perlini's dienst gaan doen op de eerder genoemde vliegvelden           


Albert Baas

  • Gast
Reactie #178 Gepost op: 21 oktober 2005, 21:50:08
Waarschijnlijk is is zo'n Perlini toch een beetje duur in de wegenbelasting. Hij staat namelijk al erg lang te koop.  ;D
Wegenbelasting hoef je hier niet meer voor te betalen, hij is ouder dan 25 jaar.
Je mag er alleen zonder ontheffing de weg niet mee op, hij is nl breder dan 2.55 meter. Ik denk dat ie een dikke 3 meter breed is.

Verder is ie niet in al te beste staat meer.
En met de huidige diesel prijzen....


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #179 Gepost op: 21 oktober 2005, 22:35:27
De Perlini's zijn in 1971 bij de Schiphol brandweer in dienst gekomen en na vervanging door de Chubb-Patroller in 1979  zijn  de Perlini's dienst gaan doen op de eerder genoemde vliegvelden           

om precies te zijn. zijn er door Kronenburg in totaal 9 Perlini crashtenders gebouwd. daarvan waren er 5 voor Schiphol, 1 voor vliegveld Beek bij Maastricht, 2 voor vliegveld Zestienhoven en 1 voor vliegveld Eelde. toen in 1979 de eerste Chubb Patroller op Schiphol kwam zijn de Perlini overgedragen aan de andere vliegvelden omdat ze niet meer nodig waren op schiphol en nog maar 8 jaar oud waren. de verdeling was als volgt in 1979 een naar vliegveld Beek bij Maastricht (had er toen 2), in 1980 een naar vliegveld Eelde (had er toen 2) , in 1981 een naar vliegveld Zestienhoven (had er toen 3), in 1981 een naar vliegveld Twenthe (niet bekend of deze ooit is ingezet) en de laatste in 1981 naar een handelaar (ontbekend wat daarmee is gebeurd). de wagens van vliegveld Beek werden als volgt afgevoerd in 1988 de eerste en in 1990 de tweede (ex.Schiphol). de wagens van vliegveld Zestienhoven werden als volgt afgevoerd in 1985 de beide Perlini uit de eigen serie en in 1992 de laatste (ex.Schiphol). de wagens van vliegveld Eelde ging als volgt buiten dienst de eerste in 1988 (ex.Schiphol) en de laatste ging in 1992 naar Polen. dat is ongeveer het verhaal. 
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief