29/01/2005 Grote brand in restaurant in Axel

Auteur Topic: 29/01/2005 Grote brand in restaurant in Axel  (gelezen 4957 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Cor van Gent

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 320
    • Brandweer Oud-Beijerland
Reactie #10 Gepost op: 30 januari 2005, 12:54:17
is dat niet de AGS of de mileudienst??
Regio Zuid-Holland-Zuid


firemanr

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 30 januari 2005, 13:27:36
is dat niet de AGS of de mileudienst??

Nee, zijn gewoon brandweermannetjes in oranje pakken..... ;)


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #12 Gepost op: 30 januari 2005, 13:54:41
is dat niet de AGS of de mileudienst??


Geen groene helmpies he


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #13 Gepost op: 30 januari 2005, 14:18:10
Ik vind het er niet uit zien hoor van die oranje pakkies, en als je als ags dan ook nog is een groene helm op doet ben je zeker net zo'n winterpeen   ;D ;D ;D
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Firefly

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 590
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #14 Gepost op: 30 januari 2005, 15:29:47
Wat is daar de bedoeling van Erik, van die oranje pakkies??? ;)

Omdat de brandweermannen met een kettingzaag lopen, neem ik aan dat zaagbroeken en zaagjassen zijn. Gelaagde beschermende kleding, waarin de kettingzaag vastloopt, mocht hij daar om een of andere reden inkomen
Brandwacht 1e klas + WVD


Smitfire

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 30 januari 2005, 16:00:24
Klopt het was bij de alarmering gelijk middelbrand, en tijdens het aanrijden kregen ze door dat de vlammen al uit het rietendak zouden slaan de bevelvoerder van de 1ste t.s. reageerde daar gelijk op door grote brand te geven.

Lijkt me niet echt een slim idee, om aanrijdend (met middelbrandtrein achter zich aan) grote brand te geven !!
Zou het niet beter zijn om dat ter plaatse te bepalen aan de hand van je verkenning ?? Zeker gezien het feit dat er nog een TS en een RV achter je aan komt !

Ik kan er naast zitten hoor !!! :-[


firemanr

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 30 januari 2005, 16:17:21
Lijkt me niet echt een slim idee, om aanrijdend (met middelbrandtrein achter zich aan) grote brand te geven !!
Zou het niet beter zijn om dat ter plaatse te bepalen aan de hand van je verkenning ?? Zeker gezien het feit dat er nog een TS en een RV achter je aan komt !

Ik kan er naast zitten hoor !!! :-[

Ik denk dat dit een verhaal is van: beter mee verlegen dan OM verlegen.....vooral met een rieten dak. ;)


Smitfire

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 30 januari 2005, 16:21:07
Volledig mee eens hoor !! Maar ik spreek uit ervaring dat er met "aanrijdend een opschaling geven" zonder de situatie te hebben gezien, vaak de mist ingegaan wordt.

Maar nogmaals, niets houdt je tegen om het wel te doen; plaatselijke bekendheid en aard van het object....


BrwBundy

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 30 januari 2005, 18:01:43
Die oranje pakken zijn gewoon een zaagbroek en een jas, En ik denk niet dat wij de enige zijn in de gemeente terneuzen met die oranje pakken ofwel ?????


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #19 Gepost op: 30 januari 2005, 19:11:31
Lijkt me niet echt een slim idee, om aanrijdend (met middelbrandtrein achter zich aan) grote brand te geven !!
Zou het niet beter zijn om dat ter plaatse te bepalen aan de hand van je verkenning ?? Zeker gezien het feit dat er nog een TS en een RV achter je aan komt !

Ik kan er naast zitten hoor !!! :-[

Hier ben ik het niet mee eens hoor, als je te horen krijg dat het uitslaand is, je weet dat het een groot pand is en, en vooral: het had een rieten dak. Dus vind ik het besluit van deze bevelvoerde juist erg goed. beter  mee verlegen als onverlegen. In veel gevallen heb je veel matriaal nodig bij dit soort incidenten.    ;) ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid