29/01/2005 Auto te water Middenmeer.

Auteur Topic: 29/01/2005 Auto te water Middenmeer.  (gelezen 4027 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Robin Hundman

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 29 januari 2005, 23:02:54
er heeft 1 slachtoffer in het voertuig gezeten, deze heeft het helaas niet gehaald, verder waren er geen inzittende, wel is een vriend van het slachtoffer te water gegaan voor dat de brandweer er was om zijn vriend te zoeken echter kon hem niet vinden, deze was alleen nat en uiteraard erg ontdaan.

inderdaad wel veel brandweer voertuigen, politie en ambulance aanwezig, o.a. 2 duikteams, een HV1 (met kraan) en een partikuliere bergingswagen.

Erg vervelend. Ja dat zijn dan weer de wat mindere kanten voor de hulpverleners.


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 30 januari 2005, 00:47:50
http://home.quicknet.nl/mw/prive/dusat/

Filmpje, Tijdelijke link ivm de host die er uit ligt.


Terry Rob

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 30 januari 2005, 11:48:31
Nou wat een drukte weer op zo weggetje.
En wat een naar einde voor de bestuurder.

Om de mooie foto`s van Robin aan te vullen het ik er ook nog wat op me site gezet en later volgen nog wat filmpje`s.

http://www.hetwerkt.com  :P


Roos

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 2 februari 2005, 19:31:08
wat bezielt zo iemand om hier fotos van te gaan maken?
genieten van iemands anders zijn leed!?
en dan dat filmpje, dat slaat alles, die muziek erbij, alsof het feest was daar op die plek..

ik heb hier werkelijk geen woorden voor! echt genieten van een ander man zijn leed en ellende...

R.I.P Martijn...


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #14 Gepost op: 2 februari 2005, 19:38:23
Ik weet niet waarom je die vraag stelt. Het zou kunnen zijn dat je op een of andere manier door het ongeval geraakt bent. Of dat je zelf een dergelijke situatie van nabij mee hebt gemaakt.

Laat Robin zelf zijn motivatie maar geven.
Zelf ga ik ook wel eens kijken bij dergelijke acties omdat het hulpverleningsvak mij interesseert. Daarnaast is het soms mogelijk om een helpende hand uit te steken.
Fotograveren of filmen doe ik niet.

Daar is de pers voor. De kranten en journaals staan bol van (andermans) menselijk leed waar heel Nederland naar zit te kijken.

Overigens heb ik van één van de nabestaanden weleens gehoord dat hij heel blij was met dergelijke beelden en naar meer foto's zocht. Dat hielp bij de verwerking.

RAdeR


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #15 Gepost op: 2 februari 2005, 19:47:38
wat bezielt zo iemand om hier fotos van te gaan maken?
genieten van iemands anders zijn leed!?
en dan dat filmpje, dat slaat alles, die muziek erbij, alsof het feest was daar op die plek..

ik heb hier werkelijk geen woorden voor! echt genieten van een ander man zijn leed en ellende...

R.I.P Martijn...
Wat zo iemand bezielt? Helemaal niets! Ik denk dat je inderdaad op ene of andere manier betrokken bent bij dit ongeval. Zoals Rader al zei, foto's helpen vaak bij de verwerking voor de slachtoffers.

Het hulpverleningsvak is een mooi vak! En dat intresseert niet alleen de hulpverleners maar ook andere mensen. Wij als hulpverleners zijn er heel vaak blij mee als er foto's gemaakt worden. Voor onze "verwerking" maar zeker ook als evaluatiemateriaal. Genieten van het leed van iemand anders? No Way


Wilco Hogenbirk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 305
    • Brandweer Capelle aan den IJssel
Reactie #16 Gepost op: 2 februari 2005, 19:55:18
Wat zo iemand bezielt? Helemaal niets! Ik denk dat je inderdaad op ene of andere manier betrokken bent bij dit ongeval. Zoals Rader al zei, foto's helpen vaak bij de verwerking van slachtoffers.

Het hulpverleningsvak is een mooi vak! En dan intresseert niet alleen de hulpverleners maar ook andere mensen. Wij als hulpverleners zijn er heel vaak blij mee als er foto's gemaakt worden. Voor onze "verwerking" maar zeker ook als evaluatiemateriaal. Genieten van het leed van iemand anders? No Way

Ik sluit mij volledig bij Brw-man Rick aan.

Enne..  beste Roos, mag ik vragen waarom je de foto's en het filmpje ging bekijken, terwijl je dit leedvermaak vind?? Eerst bekijk je het (en vast niet per ongeluk) en vervolgens heb je commentaar op de mensen die de beelden gemaakt hebben
.


roos

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 2 februari 2005, 20:50:08
wanneer er fotos gemaakt zijn, waar iemand uit je eigen dorp bij betrokken is, dan gaat zoiets toch snel de ronde.. en vandaar dat ook ik de fotos gezien heb.

En ik weet heel goed dat hulpverlener een mooi beroep is, dat weet ik als geen ander..

Maar wat me vooral ergerde is, het commentaar van :

jerommekeaalsmeer :
en zet je die filmpjes op je site  ??? :P :)   
jouw kennende zijn het vast mooie filmpjes

Dit komt op mensen die de persoon van het ongeval kende heel hard over...

en voor de verwerking van de familie... hun hebben alles met eigen ogen gezien... zitten hun te wachten op deze beelden?...

Misschien heb ik wel te hard geoordeeld.. maar vooral het commentaar van jerommekeaalsmeer dat is wat me voornamelijk dwars zit. misschien bedoelde hij wel niet zo.

Maar op mij komt het over van... yes weer een paar leed vermaak fotos....


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #18 Gepost op: 2 februari 2005, 20:54:51
wanneer er fotos gemaakt zijn, waar iemand uit je eigen dorp bij betrokken is, dan gaat zoiets toch snel de ronde.. en vandaar dat ook ik de fotos gezien heb.

En ik weet heel goed dat hulpverlener een mooi beroep is, dat weet ik als geen ander..

Maar wat me vooral ergerde is, het commentaar van :

jerommekeaalsmeer :
en zet je die filmpjes op je site  ??? :P :)   
jouw kennende zijn het vast mooie filmpjes

Dit komt op mensen die de persoon van het ongeval kende heel hard over...

en voor de verwerking van de familie... hun hebben alles met eigen ogen gezien... zitten hun te wachten op deze beelden?...

Misschien heb ik wel te hard geoordeeld.. maar vooral het commentaar van jerommekeaalsmeer dat is wat me voornamelijk dwars zit. misschien bedoelde hij wel niet zo.

Maar op mij komt het over van... yes weer een paar leed vermaak fotos....


je kunt er vanuit gaan dat wij erop toezien dat hier geen leedvermaak plaats zal vinden,daar zit niemand op te wachten.
Je kunt dagelijks in de kranten foto,s zien van ongevallen die van veel dichterbij zijn gemaakt,en waar je soms zelfs kentekens kunt onderscheiden.Hier kijken we als moderators mee naar de foto,s en filmpjes die hier worden geplaatst,en zullen mocht dat nodig zijn actie ondernemen als de privacy van een slachtoffer in gevaar komt.


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #19 Gepost op: 2 februari 2005, 20:57:53
wanneer er fotos gemaakt zijn, waar iemand uit je eigen dorp bij betrokken is, dan gaat zoiets toch snel de ronde.. en vandaar dat ook ik de fotos gezien heb.

En ik weet heel goed dat hulpverlener een mooi beroep is, dat weet ik als geen ander..

Maar wat me vooral ergerde is, het commentaar van :

jerommekeaalsmeer :
en zet je die filmpjes op je site  ??? :P :)   
jouw kennende zijn het vast mooie filmpjes

Dit komt op mensen die de persoon van het ongeval kende heel hard over...

en voor de verwerking van de familie... hun hebben alles met eigen ogen gezien... zitten hun te wachten op deze beelden?...

Misschien heb ik wel te hard geoordeeld.. maar vooral het commentaar van jerommekeaalsmeer dat is wat me voornamelijk dwars zit. misschien bedoelde hij wel niet zo.

Maar op mij komt het over van... yes weer een paar leed vermaak fotos....



Kijk dat maakt het allemaal veel duidelijker ;) Ik denk dat jerommeke het niet zo bedoeld ;) Kijk je heb hulpverleningsflimpjes waar de slachtoffers gewoon recht in beeld komen, dat zijn slechte hvfilmpjes, maar zoals de filmpjes van dit incident is dat niet zo en zijn het "mooie" filmpjes ;)