29/01/2005 Auto te water Middenmeer.

Auteur Topic: 29/01/2005 Auto te water Middenmeer.  (gelezen 4098 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Robin Hundman

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 2 februari 2005, 21:05:57
Beste Roos, misschien kwam het wat vervelend over maar zo bedoelde ik het niet. Misschien zijn mensen zoals bijvoorbeeld Theo Annes er ook bij deze maakten zelfs foto's van de auto die te water lag. Ik heb wat in elkaar geplakte brandweerauto's die aan kwamen rijden en wat foto's van de hulpverleningsvoertuigen in elkaar gezet. Als dit niet zo over kwam mijn excuses dan daarvoor!


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #21 Gepost op: 2 februari 2005, 22:02:48
beste Roos, ik ken jou niet (mischien wel), maar voor Robin en Terry is het maken van foto's en filpjes een hobby, zij hebben geen enkel doel om leed te vermaken, zij zullen zo als onderling is afgesproken geen foto's van een slachtoffer(s) maken, dat is wat onderelkaar (hobby fotograven) is afgesproken, en als die dan per ongeluk toch op de foto staan, dan zullen zij die nooit op het internet plaatsen.

ik was zelf ook op de plaats van het ongeval aanwezig, gelijk met de eerste brandweer auto, mijn dochter kwam iets later en heeft de zorg voor de ''andere slachtoffers'' op zich genomen tot het ambu personeel dit over nam, zij zit zelf bij de brandweer die het eerste ter plaatse was, ik ben de mensen terug achteruit gaan zetten toen het slachtoffer gevonden was omdat de politie dit niet deed, en wij het niet nodig vonden dat alle mensen, waaronder kinderen van 12 jaar (kwamen met papa de politie man mee), het slachtoffer zouden zien, wie dit perse wilde (de echte pers) mocht dit uiteraard zelf weten.

ook wij hebben nog veel nagepraat en praten er nog dagelijks over en de foto's van Robin en Terry bekeken, en zien daar geen sensatie in en zeker geen leedvermaak, Terry en Robin zitten zeker niet in dezelfde leeftijdsgroep als het slachtoffer (die wij overigens ook kennen, we komen ook uit dat dorp), Robin en Terry zijn een stuk jonger.

uiteraard wensen wij iedereen heel veel sterkte met het verwerking zeker nu op woensdag avond, waarvan jij zult begrijpen waarom juist nu, ik begrijp jouw reaktie ook heel erg goed en kan je alleen maar sterkte wensen.
Nemo me impune lacessit


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #22 Gepost op: 2 februari 2005, 22:11:35
Ik hoop hiermee dat we Roos hebben kunnen overtuigen van de goede bedoelingen  ;)


Roos

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 2 februari 2005, 22:15:22
Ik denk dat ik te snel geoordeeld heb, en jullie ook te snel met een oordeel klaarstonden..
Kortom wij beide waren niet erg aardig tegen elkaar..

Maar aan de hand van jullie commentaar, ben ik het allemaal wel beter gaan begrijpen. En tuurlijk ook ik zie wel in, dat er hoe zeg je zoiets netjes... "geen boeiende beelden te zien zijn" Tenminste niet wat het slachtoffer aangaat..

Maar goed voor nabestaanden is dit allemaal even schrikken..

Maar wat ik wel goed vind, is dat zulke fotos/ beelden gebruikt worden voor evaluatie. Zo kunnen andere hulpverleners er weer wat van leren. En ook hulpverleners in opleiding, brandweer, duikers, ambulancepersoneel. Kunnen natuurlijk een hoop leren, van eerder gebeurde ongevallen, zodat hun bij een volgend ongeval de juiste manier van handelen kunnen toepassen...


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #24 Gepost op: 2 februari 2005, 22:16:21
als ze er moeite mee blijft hebben en er iets meer over wil weten, kunnen we het altijd persoonlijk uitleggen als ze daar behoefte aan heeft, maar nu is er een groot verdriet, het slachtoffer was erg jong en stond midden in het leven en had veel plezier met zijn vrienden en vriendinnen, iedereen zal begrijpen dat er een heel groot leeg gat is.
Nemo me impune lacessit


Wilco Hogenbirk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 305
    • Brandweer Capelle aan den IJssel
Reactie #25 Gepost op: 2 februari 2005, 22:50:12
De reactie van Roos is inmiddels verduidelijkt en zeker begrijpelijk. Wellicht kunnen wij, als Forumleden en -gasten, hieruit een lesje leren en iets meer letten op hoe wij onze reacties op bepaalde situaties formuleren.
Voor ons kunnen woorden als 'leuk' en 'mooi' misschien niet zo veel waarde hebben, maar blijkbaar kunnen nabestaanden e.d. er meer moeite mee hebben.

Verder wil ook ik mijn medeleven betuigen aan de nabestaanden van het slachtoffer.


Wilco Hogenbirk


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #26 Gepost op: 3 februari 2005, 12:59:53
sorry voor mijn late commentaar

ik bedoelde met mooie filmpjes, filmpjes van ambulance en brandweer voertuigen die aanrijdend zijn,
ik had ook gedacht dat het zo`n soort filmpje zou zijn, het is niet zo dat ik er op kick om te zien hoe mensen van de brandweer aan het duiken zijn of hoe een berger de auto uit het water takeld

het gaat mij puur om de aanrijdende voertuigen, dat vind ik mooi om te zien.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het afschuwlijk vind als er iemand om is gekomen bij een ongeval en dat mijn vraag op ''mooie filmpjes'' verkeerd is overgekomen.
ik hoop dat ik mij iets duidelijker heb gemaakt tegen over de mensen die zich aangesproken voelen.
en nogmaals mijn excuus


en ik wil mijn medeleven betuigen aan de familie van het slachteroffer

Jeroen a.k.a Jerommekeaalsmeer
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #27 Gepost op: 3 februari 2005, 16:44:27
Nou kijk eens aan,iedereen heeft begripvol gereageert.En ik hoop dat Roos inmiddels betere ideeen heeft over ons forum en onze leden  ;)