Blauwe en amber led verlichting op fiets

Auteur Topic: Blauwe en amber led verlichting op fiets  (gelezen 15980 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 29 februari 2012, 19:49:12
ik heb ook al politie-scooters en fietsen gezien met blauwe signaalverlichting

Dat kan maar het heeft geen meerwaarde  aangezien het RVV het over motorvoertuigen heeft.

Artikel 29 RVV

1. Bestuurders van motorvoertuigen in gebruik bij politie en brandweer, motorvoertuigen in gebruik bij diensten voor spoedeisende medische hulpverlening, en motorvoertuigen van andere door Onze Minister aangewezen hulpverleningsdiensten voeren blauw zwaai-, flits- of knipperlicht en een tweetonige hoorn om kenbaar te maken dat zij een dringende taak vervullen.

Natuurlijk kan men zeggen / vinden dat het daarom wel is toegestaan omdat het nergens staat dat het niet toegestaan is maar dat is die dingen uitleggen zoals het men het  uitkomt

sylvester1986

• Gast
Reactie #11 Gepost op: 29 februari 2012, 19:51:34
Ik ben benieuwd of een agent, aan een 15 jarige jongen, daarvoor een bekeuring uitschrijft.
Soms ik zie ik ook wel kinderen met een politie skelter rijden en daar zit ook een Blauwe zwaailicht op.

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 29 februari 2012, 19:54:55
Ik ben benieuwd of een agent, aan een 15 jarige jongen, daarvoor een bekeuring uitschrijft.
Soms ik zie ik ook wel kinderen met een politie skelter rijden en daar zit ook een Blauwe zwaailicht op.

Laat je verbazen...... >:D   >:D  >:D

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 29 februari 2012, 19:56:12
Een bekeuring betwijfel ik ook, maar in beslagname lijkt me aardig vanzelfsprekend.

sylvester1986

• Gast
Reactie #14 Gepost op: 29 februari 2012, 19:58:52
Ik zie de sneue gezichten van die kinderen al voor me. ::)
Zou jij het wel doen bij een Blauwe zwaailicht op een skelter/fiets, Dion?

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 29 februari 2012, 20:00:40
Een bekeuring betwijfel ik ook, maar in beslagname lijkt me aardig vanzelfsprekend.

Jij wordt echt een "goeie"      dan ook de voertuigen van je collega's in beslag nemen (niet zijnde motorvoertuigen) die voorzien zijn van blauwe verlichting  8)
Ik wil hun gezichten dan wel eens zien  

Laat me raden: je komt nu dat de politie is vrijgesteld van de RVV   >:D    verwacht  niet dat oa ik deze voertuigen niet voor laat gaan   (ik weet namelijk niet beter dat ik alleen maar motorvoertuigen voor moet laten gaan  998765 )

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 29 februari 2012, 20:03:41
En dan heb ik het natuurlijk niet over de groep 3-13 jarigen die op hun fiets/skelter een speelgoed zwaailicht dan wel sirene hebben geplaatst  ::)
Lijkt me niet zo moeilijk te bedenken dat ik 'jongeren' van tussen de 15 en de 21 bedoel, die misbruik er van maken.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #17 Gepost op: 29 februari 2012, 20:52:59
bij de uitzending van Wegmisbruikers (26-2-2012 op (28:30)) liet de politie (Groningen) nog een bestuurder zijn amberverlichting
verwijderen omdat dit niet toegestaan zou zijn. De beste jongeman had deze erop zitten ivm zijn beroep in de infra en
gebruikte daarbij zijn privé-auto om daar te komen.
De agent melde dat het niet toegestaan is omdat dat alleen op bedrijfsauto's mocht zitten en niet op personenauto's

(moet er bij zeggen dat hij de lampen ook ten onrechte gebruikte op de openbare weg)

dus amber is ook niet zomaar toegestaan

ik heb ook al politie-scooters en fietsen gezien met blauwe signaalverlichting

Ga er maar vanuit dat deze verlichting niet in beslag is genomen vanwege het aanwezig hebben van, maar vanwege het misbruik maken van .... En dan ga je dus gewoon over op het ''meer lichten hebben dan is toegestaan'' en kun je in beslag nemen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 29 februari 2012, 21:00:31
Lijkt me niet zo moeilijk te bedenken dat ik 'jongeren' van tussen de 15 en de 21 bedoel, die misbruik er van maken.

O,  omdat je collega's ouder zijn en er geen "misbruik" van maken   zeg je er niets van/ doe er niets aan  >:D

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 1 maart 2012, 08:57:09
O,  omdat je collega's ouder zijn en er geen "misbruik" van maken   zeg je er niets van/ doe er niets aan  >:D
Ten eerste kom ik er niet achter waar jij vandaan haalt dat politie gebruik zou maken van optische en/of geluidssignalen, op voertuigen waarbij dit niet is toegestaan. Deze situatie haal je er zomaar bij en heeft naar mijn inziens weinig te maken met het topic of een van de reacties daarop.  ???

Ten tweede neem ik aan dat, mochten mijn collega's onverhoopt toch blauwe verlichting op een niet-gemotoriseerd voertuig hebben aangebracht, dit is gebeurd in overleg met leidinggevenden. Ik denk niet dat ik dan de aangewezen persoon ben om er 'iets aan te doen'. Melding of navraag doen bij de grote baas kan natuurlijk wel, al ligt het helemaal aan de situatie. Grapje moet kunnen.  ;)