Blauwe en amber led verlichting op fiets

Auteur Topic: Blauwe en amber led verlichting op fiets  (gelezen 15866 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #30 Gepost op: 2 maart 2012, 16:38:23
Die indruk was door Dion behoorlijk gewekt want hij heeft over zijn collega's    

Jammer dat er dus mensen zijn die op deze manier een indruk willen maken.  
Dit is reeds met Dion besproken, maar goed, hij begon daar pas mee nadat jij had geplaatst:

Een bekeuring betwijfel ik ook, maar in beslagname lijkt me aardig vanzelfsprekend.
Jij wordt echt een "goeie"      dan ook de voertuigen van je collega's in beslag nemen
Maar goed, dit misverstand is uit de wereld geholpen en zal niet meer voorkomen, back on topic.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #31 Gepost op: 3 maart 2012, 12:59:15
Ga er maar vanuit dat deze verlichting niet in beslag is genomen vanwege het aanwezig hebben van, maar vanwege het misbruik maken van .... En dan ga je dus gewoon over op het ''meer lichten hebben dan is toegestaan'' en kun je in beslag nemen.

deze werd niet in beslag genomen maar moest tp verwijderd worden.
Maar de agent die erbij stond melde het dus dat het niet mag op z'on voertuig omdat het geen bedrijfsauto is

Punt 3: ik weet niet helemaal zeker of de jongeman inderdaad kon aantonen dat hij de dingen voor het werk nodig heeft (iets met werkverkeer bordje?), maar feit is in elk geval dat hij ze op het moment van constateren onterecht gebruikte. Als de jongeman inderdaad die dingen voor het werk nodig heeft, dan is hij wel degelijk strafbaar op grond van "te veel lichten" en/of "signalen geven zonder gevaar", maar dan gaat demontage en/of inbeslagname wel heel erg ver. Ik vraag me dan ook zeer zeker af op welke grond dit zou moeten plaatsvinden en of dat juridisch standhoudt. (Zie ook een vergelijkbaar filmpje bij BodW waar een plantsoendienst vergeten was zijn zwaailichten uit te zetten. Wordt wel bekeurd maar niet gedemonteerd of in beslag genomen.)

de bestuurder liet de agenten een magneetplaat "werkverkeer" zien bij zijn verhaal dat hij in het asfalt zat
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #32 Gepost op: 3 maart 2012, 17:08:11
Hallo strijders van het kwaad! O0

mijn vraag is of ik ook strafbaar ben als ik voor mijn fietslampje met 9 blauwe leds en achter mijn fietslampje met 9 amber leds niet aan heb
of dat alleen de blauwe strafbaar is ik snap er allemaal helemaal niks meer van


gr
nick

Ik was afgelopen week in Amsterdam en op dit ogenblik ben ik al blij als (brom)fietsers voorzien van (maakt niet uit welke kleur) verlichting stapvoets rijden als ze door het rode licht rijden ...  >:D
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #33 Gepost op: 4 maart 2012, 21:07:07
Ik ben benieuwd of een agent, aan een 15 jarige jongen, daarvoor een bekeuring uitschrijft.
Soms ik zie ik ook wel kinderen met een politie skelter rijden en daar zit ook een Blauwe zwaailicht op.
Dat zal wel een speelgoed blauw-blauw zijn. 0098


sylvester1986

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 5 maart 2012, 11:02:48
Ja, dat is een speelgoed zwaailicht.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 8 maart 2012, 01:49:33
Zoiets zou er wel netjes uitzien. ;D
Police Bike Patrol emergency light system
 calibikecop


guest12274

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 8 maart 2012, 16:18:27
Zoiets zou er wel netjes uitzien. ;D
Police Bike Patrol emergency light system
 calibikecop

jaa idd dat zal helemaal vet zijn ja maar ik heb hier nog 2 blauwe leds liggen maar daar wil ik vanaf want ik moet er dan ook nog een control unit bijkopen enzo dus...
als iemand nog belang erbij heeft?


Martijn95

  • Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
Reactie #37 Gepost op: 8 maart 2012, 23:09:35
jaa idd dat zal helemaal vet zijn ja maar ik heb hier nog 2 blauwe leds liggen maar daar wil ik vanaf want ik moet er dan ook nog een control unit bijkopen enzo dus...
als iemand nog belang erbij heeft?

Ik denk dat het weinig tot geen nut heeft om die lampjes te verkopen op dit forum.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #38 Gepost op: 11 april 2012, 00:06:35
Punt 3: ik weet niet helemaal zeker of de jongeman inderdaad kon aantonen dat hij de dingen voor het werk nodig heeft (iets met werkverkeer bordje?), maar feit is in elk geval dat hij ze op het moment van constateren onterecht gebruikte. Als de jongeman inderdaad die dingen voor het werk nodig heeft, dan is hij wel degelijk strafbaar op grond van "te veel lichten" en/of "signalen geven zonder gevaar", maar dan gaat demontage en/of inbeslagname wel heel erg ver. Ik vraag me dan ook zeer zeker af op welke grond dit zou moeten plaatsvinden en of dat juridisch standhoudt. (Zie ook een vergelijkbaar filmpje bij BodW waar een plantsoendienst vergeten was zijn zwaailichten uit te zetten. Wordt wel bekeurd maar niet gedemonteerd of in beslag genomen.)

Dus als ik een bordje in mijn auto heb liggen met werkverkeer erop dan mag ik meteen een amber zwaailicht in me auto hebben en deze aan doen?? Dat bordje werkverkeer heeft totaal geen juridische betekenis en voor mij geen meerwaarde.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #39 Gepost op: 11 april 2012, 10:06:56
Dus als ik een bordje in mijn auto heb liggen met werkverkeer erop dan mag ik meteen een amber zwaailicht in me auto hebben en deze aan doen?? Dat bordje werkverkeer heeft totaal geen juridische betekenis en voor mij geen meerwaarde.
Voor medewerkers in de wegenbouw heeft dat bordje wel degelijk (juridische) betekenis: niet zelden wordt contractueel vastgelegd dat voertuigen in een werkvak moeten zijn voorzien van een retroreflecterend bord(je) werkverkeer. Zonder bordje mag je daar dus niet komen met je (personen)auto.

Wat u bedoelt is dat iedereen zo'n bordje kan kopen en dat het voor u als agent geen moer uitmaakt of iemand zo'n bordje heeft of niet, en dat oneigenlijk gebruik van verlichting dient te worden bestraft. Daar ben ik het helemaal mee eens, maar ik vind het wel wat ver gaan dat zoiets dan direct gedemonteerd of in beslag genomen moet worden. En ik vraag me af hoe dat juridisch stand houdt.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill