Wat vinden jullie van de Brwsirene?

Auteur Topic: Wat vinden jullie van de Brwsirene?  (gelezen 16589 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #20 Gepost op: 31 januari 2005, 14:03:14
Ik vind de laatste pagina als oprecht Dido-hater nogal... vervelend om te zien.  :P
Arts  www.alphalog.nl

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #21 Gepost op: 31 januari 2005, 14:12:55
Ik vind de laatste pagina als oprecht Dido-hater nogal... vervelend om te zien.  :P
lees jij eens je eigen woorden terug ???

Quote from: Delta op Vandaag om 13:57:13
Hoho, de eed van Forumcrates:

Eed van Forumcrates

Ik zweer bij Gates, bij Micosoft, bij MSN, en bij alle goden en godinnen, die ik tot getuigen roep, dat ik deze eed en deze verklaring, naar beste weten en vermogen, zal nakomen.
Ik zal hem, die deze kunst aan mij heeft onderwezen, beschouwen als een vader, hem laten delen in mijn levensonderhoud, en, als hij in schulden of nood zou geraken, hem op zijn verzoek steun verlenen. Zijn zonen zal ik gelijk stellen met mijn eigen broers; ik zal hun, als zij de wens daartoe te kennen geven, deze kunst leren zonder vergoeding en zonder schuldbewijs; tot mijn voorschriften, voordrachten en heel mijn verdere onderricht zal ik toegang geven aan mijn zonen, aan die van mijn leermeester en aan die leerlingen die zich bij mij hebben ingeschreven en gehouden zijn aan de Forumwet; maar aan niemand anders.
Ik zal forumregels naar beste weten en vermogen aanwenden tot heil der onwetenen.
Ik zal niemand een dom antwoord geven, ook niet aan iemand die dit van mij vraagt; zelfs een aanwijzing in die richting zal ik niet verstrekken.
Ik zal mijn leven en mijn kunst steeds zuiver en rein bewaren.
Ik zal geen zelfstandige pollveranderingen uitvoeren, zelfs niet bij verdenking tot fraude, maar ik zal dat werk aan deskundigen overlaten.
In welk topic ik ook binnentreed, ik zal er alleen binnengaan om de vragenden te helpen; nooit zal ik er willens en wetens enig onrecht doen

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #22 Gepost op: 31 januari 2005, 19:20:13
Argh! Het blijft lastig  :-[ Sorry, ik schaam me diep, maar als ik het 'D'-woord zie...  :o
Arts  www.alphalog.nl

zwaailampmaker

• Senior gebruiker
  • R & D- OGS
Reactie #23 Gepost op: 31 januari 2005, 19:48:47
zwaailampmaker, het betreft een honac WS-350 R van 12 volt, tweetoon uitvoering met een pa functie en claxonring.

Gr. ricardo

ja die ken ik , die heb ik ook nog in een hoekje liggen, 'k heb alleen de claxonring er uit gesloopt.
Nemo me impune lacessit

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #24 Gepost op: 31 januari 2005, 19:51:08
ja die ken ik , die heb ik ook nog in een hoekje liggen, 'k heb alleen de claxonring er uit gesloopt.
nou ben ik redelijk op de hoogte over sirenes,maar wat is een claxonring ?

Ricardo B

• Senior gebruiker
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #25 Gepost op: 31 januari 2005, 20:06:44
Claxonring, ik weet niet of ik het helemaal correct heb maar anders zal de expert (zwaailampmaker  ;)) het vast wel weten maar volgens mij zorgt dat er voor dat de sirene op de versneller gaat als je een op de toeter druk of deze ingedrukt houdt, gebruiken ze vaak bij kruisingen.

Gr. Ricardo

P.S. k snap btw niet dat je iemand kan haten om zijn/haar muziek maarja k zal hem wat verkleinen  :)
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #26 Gepost op: 31 januari 2005, 20:08:57
Claxonring, ik weet niet of ik het helemaal correct heb maar anders zal de expert (zwaailampmaker  ;)) het vast wel weten maar volgens mij zorgt dat er voor dat de sirene op de versneller gaat als je een op de toeter druk of deze ingedrukt houdt, gebruiken ze vaak bij kruisingen.

Gr. Ricardo

P.S. k snap btw niet dat je iemand kan haten om zijn/haar muziek maarja k zal hem wat verkleinen  :)
Ok dankje Ricardo  ;)

enne,wat mij betreft Dido als wallpaper die mooie dame ;) ;D

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #27 Gepost op: 31 januari 2005, 21:35:24
nou ben ik redelijk op de hoogte over sirenes,maar wat is een claxonring ?
Volgens mij dat je een serie geluidssignalen krijgt als je met lampen aanrijdt en op je claxon drukt, of als je met alles erop rijdt en op je claxon drukt krijg je een serie versnelde tonen(als dat natuurlijk aanwezig is)...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

zwaailampmaker

• Senior gebruiker
  • R & D- OGS
Reactie #28 Gepost op: 1 februari 2005, 00:39:37
''de claxon ring''

afhankelijk van het type sirene wordt de claxon ring gebruikt om de sirene te bedienen, echter er zijn ook diensten die dit niet aangesloten willen hebben.
op het moment dat het blauwe licht wordt aangezet worden de bedien organen (schakelaar en/of claxonring)
vrij gegeven (de claxonring wordt door de sirene omgezet van de claxon naar de sirene) en kan de sirene bediend worden, het zij door een gewone schakelaar, of zoals bij de politie vaak het geval is door een centrale bedienkast waar alle functies op zitten. (zonder blauw aan mag de sirene niet kunnen werken)

politie,brandweer:

v.b. blauw wordt aangezet, nu is het mogelijk door kort op de claxonring te drukken, de sirene zal gedurende enige tijd (meestal 4x ta-tu) klinken, daarna gaat de sirene weer uit, of wordt de claxonring ingedrukt gehouden tot dat de sirene aangaat, dan blijft de sirene aan totdat hij d.m.v. de druktoets op de bediening weer wordt uit gezet, of door de claxonring wederom ingedrukt te houden totdat de sirene weer uit gaat.
als de sirene aanstaat is het mogelijk door op de claxonring te drukken, de sirene te laten versnellen (2x zo snel), dit doet hijdan 8x ta-tu, en gaat dan terug naar normale snelheid.
bij de meeste politie diensten is de versneller uitgeschakeld.(in de regelgeving staat omschreven dat de tijdsduur per toon 650 mSec. moet zijn, en bij versnellen voldoet de sirene hier niet meer aan), overigens is daar de claxonfunctie helemaal vaak niet toegepast.

ambulance.:

ten eerste heeft de ambulance in nederland nog steeds een 3-toon, maar ook kennen zij vaak een dag/nacht stand, of ook wel genoemd een arbo stand, over het juiste begrip is binnen de regelgeving nog al wat onduidelijkheid, het komt er in iedergeval op neer dat ze zacht en hard kunnen, dit geeft wel een probleem, op het moment dat hij ''zacht'' staat geeft hij niet altijd meer de vereiste tenminste 100dB en voldoet daarmee niet aan de regelgeving.

als de ambulance het blauwe licht aanzet, wordt de sirene vrijgegeven, op het moment dat de schakelaar van de sirene aanzet wordt, vangt de sirene aan in de zachte stand (mits goed aangesloten of bewust gekozen voor andere software in de sirene), nu kan door een ''trap'' op de gemonteerde voetschakelaar de sirene naar de 100% signaalsterkte geschakeld worden.
in de ''zachte'' stand zal de sirene  (wederom mits aangesloten) door middel van de claxonring naar de 100% stand gezet en zal de sirene na 4x ta-tu-ta-toe automatisch terugschakelen naar de ''zachte'' stand.
staat de sirene in de ''harde'' stand, dan kan d.m.v. de claxonring de sirene in de versneller stand gezet worden.

alles geld voor een aantal typen sirenes, echter alleen voor de elektronische en ook niet voor alle.

de verwarring dag/nacht en arbostand:

de arbo dienst heeft verzonnen (niet ten onrechte) dat de chauffeur en bijrijder in de ambulance binnen in niet meer geluidsdruk mogen ervaren dan 88dB, veel ambulances hebben dit, echter heeft men (niet de arbo, maar de gebruikers) dit aangezien als een dag/nacht stand omdat ze van mening zijn dat ze snachts niet zoveel geluid nodig hebben, om nu ''fouten'' te voorkomen starten de ambusirenes vaak in de nachtstand en vergeten of kunnen dit soms zelfs niet door te schakelen naar de dag stand, met als gevolg dat ambulances vaak slechter hoorbaar zijn, zeker in het drukke verkeer.
er is ook andere software voor bepaalde sirenes die in de dagstand aanvangen.

ik hoop dat de ''claxonring'' iets duidelijker is.
Nemo me impune lacessit

Terry Rob

• Gast
Reactie #29 Gepost op: 1 februari 2005, 13:48:31
Ja ik heb even een filmpje gemaakt van mijn brandweer sirene. Helaas trilt er steeds een hoorn.

Dit filmpje mag niet vertoond worden op een andere site
http://www.hetwerkt.com/filmpje_brandweer_sirene.wmv
Gr. Terry Rob.  ;)