Je trekt dus eigenlijk het vonnis en de woorden van een rechter in twijfel?
Ook rechters zijn mensen. Een bekend probleem bij mensen is dat zij fouten maken. Als je goed leest zeg ik dat de burger ook niet helemaal onschuldig is. En zeg ik niet dat de agenten onschuldig zijn.
Waarom zou men anders een prent willen uitschrijven voor een fout geparkeerde auto? Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik onterecht een prent heb gekregen, zeker niet voor parkeren.
Dat agenten de zaak verdraaien/opblazen en de burger daarmee ernstig benadelen dat is een andere discussie die jij misschien graag wilt voeren, maar die discussie wil ik niet met jou voeren.
Ik zeg alleen dat niet alleen de agenten fout zaten maar ook de verdachte/burger heeft volgens mij niet goed opgelet tijdens de les parkeren. Waardoor hij/zij de aandacht van deze verbalisanten op zich heeft gevestigd.
Als je goed leest spreekt de rechter ook grotendeels over de manier waarop verbalisanten de verdachte/burger hebben benadeeld door feiten te verdraaien of verzinnen. Dat is ook de reden waarom de officier van justitie niet ontvankelijk werd verklaard door de rechter. En niet omdat die parkeerbon al dan niet (verkeerd/onterecht) zou zijn uitgeschreven.
Want als men de prent had uitgeschreven en was weggelopen zonder enige vorm van toelichting aan de burger, was er hoogstwaarschijnlijk niets aan de hand geweest en had de eigenaar van de auto gewoon moeten betalen. Jammer voor de agenten en mooi voor de verdachte.