Agenten doen valse aangifte

Auteur Topic: Agenten doen valse aangifte  (gelezen 7220 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Gepost op: 3 maart 2012, 14:42:41
Agenten liegen verklaring bij elkaar
Twee Amsterdamse agenten hebben zo gelogen over een uit de hand gelopen arrestatie na een ruzie om een parkeerboete dat de rechtbank de strafzaak tegen de beboete man en diens partner van tafel heeft geveegd.

Dit meldt Het Parool vandaag. De scooteragenten wilden op 13 november 2009 in Westerpark een bekeuring uitdelen aan een fout geparkeerde auto.

Tijdens het bekeuren kwam het tot een woordenwisseling tussen de eigenaar van de auto en de agenten. Hierop verklaarden de agenten te zijn bedreigd, bedreigd en mishandeld door de eigenaar en diens partner.

De agenten deden hierop aangifte, maar wisten niet dat het hele voorval was opgenomen door een beveiligingscamera. Op de beelden is te zien dat de agenten niet zijn vastgepakt, geslagen of bedreigd, zoals zij beweerden. Ook hadden zij verzwegen dat zij een verdachte uit huis hebben getrokken.

De advocaat van één van de verdachten, Sander Janssen, verklaart: 'Wat de zaak vooral ernstig maakt, is dat de rechtbank doorgaans voor waar aanneemt wat agenten zeggen. Als we die beelden niet toevallig hadden gehad, zouden de verdachten keihard veroordeeld zijn.

http://www.at5.nl/artikelen/77142/agenten-liegen-verklaring-bij-elkaar

volgens een reactie onder dit artikel zou het gaan om handhavers van stadstoezicht en niet om Politieagenten. Desondanks een zeer vervelende gebeurtenis om het nog voorzichtig uit te drukken. Elke handhaver en politieagent, zeker in Amsterdam, gaat hier last van krijgen! Ontslaan die gasten!




Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #1 Gepost op: 3 maart 2012, 14:45:33
Ja koren op de molen idd van de figuren die altijd om het hardst roepen dat 'ze' allemaal niet deugen....
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #2 Gepost op: 3 maart 2012, 14:59:11
Ja koren op de molen idd van de figuren die altijd om het hardst roepen dat 'ze' allemaal niet deugen....

Dat ligt er aan wat de politie cq stadtoezicht nu doet:  Indien ze ontslagen worden dan wordt dit (misschien)de kop in gedrukt.  

Daarnaast een aangifte vanwege een valse aangifte en/of smaad en/of laster.    

Ook moeten agenten, beveiligers, militairen e.d. zich eens gaan realiseren indien zij dit soort dingen doen zij de hele begroepsgroep zelf in een kwaad daglicht stellen.


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #3 Gepost op: 3 maart 2012, 15:47:53
Dit is exact een voorbeeld wat ik in een ander topic al had aangedragen,
als een diender ja zegt en een burger blijft nee volhouden de rechter meestal de diender toch gelooft.

Voorlopig zijn we allen nog steeds onschuldig tot het tegendeel bewezen is,
hoe hoog en hoe laag een diender ook springt.

Ik hoop dat deze 2 uit het korps worden gezet....oneervol....
Want deze 2 zijn allesbehalve geloofwaardig !
Groetjes, Marco


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #4 Gepost op: 3 maart 2012, 16:38:54
Uitspraak mbt man: http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BV7546
Uitspraak mbt vrouw: http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BV7547

Bij een hebben ze het over 2 aspiranten en bij de ander weer over 2 surveillanten ?


sylvester1986

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 3 maart 2012, 22:07:39
Erg jammer dat zulke lui alles bij elkaar liegen en bedriegen.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #6 Gepost op: 4 maart 2012, 09:20:08
Uitspraak mbt man: http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BV7546
Uitspraak mbt vrouw: http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BV7547

Bij een hebben ze het over 2 aspiranten en bij de ander weer over 2 surveillanten ?

Al zijn het twee hoofdagenten, brigadiers of inspecteurs......................als het zo is zoals het er staat , dan is er op papier "gelogen". Trek zelf uw conclusie.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #7 Gepost op: 4 maart 2012, 09:34:26
Dat ligt er aan wat de politie cq stadtoezicht nu doet:  Indien ze ontslagen worden dan wordt dit (misschien)de kop in gedrukt.  

Daarnaast een aangifte vanwege een valse aangifte en/of smaad en/of laster.    

Ook moeten agenten, beveiligers, militairen e.d. zich eens gaan realiseren indien zij dit soort dingen doen zij de hele begroepsgroep zelf in een kwaad daglicht stellen.  

Iedereen moet zich daarvan bewust zijn, ongeacht zijn of haar beroep. Zoals jij het nu stelt zou het schering en inslag zijn, en daar is totaal geen sprake van. Het zou erg prettig zijn wanneer je je genuanceerder zou gaan uitdrukken in je commentaar.

Zoals al vaker gezegd, de politie een een afspiegeling van onze samenleving, met daarbij alle goeie kanten van die samenleveing, maar ook alle slechte. Maar laten we vooral niet roomser als de paus zijn, in iedere beroepsgroep/tak komen dit soort zaken voor. En het zou ook niet de eerste keer dat er wel een veroordeling volgt op een valselijk opgemaakt proces-verbaal. Is dat erg ?, ja, dat is heel erg. Wat kunnen we er aan doen ? Helemaal niets. Kennelijk zijn dienders ook maar gewoon mensen.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #8 Gepost op: 4 maart 2012, 10:41:18
Genuanceerder gaan uitdrukken?  Niet schering en inslag?  

Ik vind als er in afgelopen 3 jaar 4000 integriteitsonderzoeken zijn geweest  waarbij er 219 agenten zijn ontslagen, 101 agenten vrijwillig zijn opgestapt na wangedrag en  179 agenten kregen voorwaardelijk ontslag geen schering en inslag*.   Er zullen ook wel een behoorlijk aantal er met een waarschuwing zijn afgekomen. (en een aantal zal ongegrond zijn geweest)    
Hoe genuaceert wil je het hebben?

Indien een politie-agent als een gewoon mens moet worden gezien is het dus niet meer noodzakelijk dat zijn/haar woord meer waard is dan mijn woord.    Jij en ik kunnen veroordeeld worden op het woord van een agent zonder getuigen. Mij lukt het niet om jouw te laten veroordelen alleen op mijn woord.  Ik heb andere bewijslast nodig.    

Ik vind je opmerking "dat we er niets aan kan doen" de makkelijkste weg.    Ik vraag me af hoe jij het zou voelen als je (bijna) veroordeelt zou worden als je niets gedaan hebt maar agenten beweren van wel.   In dit soort gevallen is inderdaad 1 (bijna) veroordeling al te veel.
Maar ik vraag me nu inderdaad af hoeveel mensen een bekeuring hebben gekregen cq veroordeelt zijn op deze manier. Aangezien je zelf al aangeeft dat dit dus niet de eerste keer zou zijn dat er een valse opgemaakt proces-verbaal is opgemaakt.  Dit zijn praktijken die niet mogen.
En als burger kan je er dus schijnbaar niets aan doen.  

Daarnaast heb ik zelf al meerdere beroepsgroepen benoemt  die in de picture komen indien een collega van hen zich misdraagt.  

*http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3094000/2011/12/24/Ruim-200-agenten-ontslagen-om-wangedrag.dhtml


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #9 Gepost op: 4 maart 2012, 10:54:10
Genuanceerder gaan uitdrukken?  Niet schering en inslag?  

Ik vind als er in afgelopen 3 jaar 4000 integriteitsonderzoeken zijn geweest  waarbij er 219 agenten zijn ontslagen, 101 agenten vrijwillig zijn opgestapt na wangedrag en  179 agenten kregen voorwaardelijk ontslag geen schering en inslag*.   Er zullen ook wel een behoorlijk aantal er met een waarschuwing zijn afgekomen. (en een aantal zal ongegrond zijn geweest)    
Hoe genuaceert wil je het hebben?

Indien een politie-agent als een gewoon mens moet worden gezien is het dus niet meer noodzakelijk dat zijn/haar woord meer waard is dan mijn woord.    Jij en ik kunnen veroordeeld worden op het woord van een agent zonder getuigen. Mij lukt het niet om jouw te laten veroordelen alleen op mijn woord.  Ik heb andere bewijslast nodig.    

Ik vind je opmerking "dat we er niets aan kan doen" de makkelijkste weg.    Ik vraag me af hoe jij het zou voelen als je (bijna) veroordeelt zou worden als je niets gedaan hebt maar agenten beweren van wel.   In dit soort gevallen is inderdaad 1 (bijna) veroordeling al te veel.
Maar ik vraag me nu inderdaad af hoeveel mensen een bekeuring hebben gekregen cq veroordeelt zijn op deze manier. Aangezien je zelf al aangeeft dat dit dus niet de eerste keer zou zijn dat er een valse opgemaakt proces-verbaal is opgemaakt.  Dit zijn praktijken die niet mogen.
En als burger kan je er dus schijnbaar niets aan doen.  

Daarnaast heb ik zelf al meerdere beroepsgroepen benoemt  die in de picture komen indien een collega van hen zich misdraagt.  

*http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3094000/2011/12/24/Ruim-200-agenten-ontslagen-om-wangedrag.dhtml        

Hoe genuanceerd je het wil hebben ? Ik zal je het uitrekenen: 499 politieagenten bestraft voor wangedrag op ong. 49.000 werkzame agenten. Dat is 1 procent. Dat dat er 1 procent te veel is, uiteraard. Maar laten we het wel in verhouding houden... Het overgrote deel van de werkzame deel agenten doen hun werk naar eer en geweten. Zij leggen een eed/ belofte af en dit houdt wel wat in. Overigens weet ik niet wat jij weet van het leven van een politie agent, maar wat onder wangedrag bij de politie valt, wordt binnen het bedrijfsleven nog wel eens geaccepteerd. Ik denk dat je zelf iets genuanceerder mag reageren... O0
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....