Genuanceerder gaan uitdrukken? Niet schering en inslag?
Ik vind als er in afgelopen 3 jaar 4000 integriteitsonderzoeken zijn geweest waarbij er 219 agenten zijn ontslagen, 101 agenten vrijwillig zijn opgestapt na wangedrag en 179 agenten kregen voorwaardelijk ontslag geen schering en inslag*. Er zullen ook wel een behoorlijk aantal er met een waarschuwing zijn afgekomen. (en een aantal zal ongegrond zijn geweest)
Hoe genuaceert wil je het hebben?
Indien een politie-agent als een gewoon mens moet worden gezien is het dus niet meer noodzakelijk dat zijn/haar woord meer waard is dan mijn woord. Jij en ik kunnen veroordeeld worden op het woord van een agent zonder getuigen. Mij lukt het niet om jouw te laten veroordelen alleen op mijn woord. Ik heb andere bewijslast nodig.
Ik vind je opmerking "dat we er niets aan kan doen" de makkelijkste weg. Ik vraag me af hoe jij het zou voelen als je (bijna) veroordeelt zou worden als je niets gedaan hebt maar agenten beweren van wel. In dit soort gevallen is inderdaad 1 (bijna) veroordeling al te veel.
Maar ik vraag me nu inderdaad af hoeveel mensen een bekeuring hebben gekregen cq veroordeelt zijn op deze manier. Aangezien je zelf al aangeeft dat dit dus niet de eerste keer zou zijn dat er een valse opgemaakt proces-verbaal is opgemaakt. Dit zijn praktijken die niet mogen.
En als burger kan je er dus schijnbaar niets aan doen.
Daarnaast heb ik zelf al meerdere beroepsgroepen benoemt die in de picture komen indien een collega van hen zich misdraagt.
*http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3094000/2011/12/24/Ruim-200-agenten-ontslagen-om-wangedrag.dhtml
Schering en inslag: "Dat is de (dagelijkse) routine, wat normaal is."
499 agenten in 3 jaar, dat is dus 166,3 agent per jaar. Laten we dat naar boven afronden naar 167 agenten op een totaal van
65.000 ambtenaren bij de politie.
(167/65.000)*100=0,26% (wederom naar boven afgerond: 0,2569230769230769) van de agenten misdraagt zich in een jaar binnen danwel buiten diensttijd
En dan zijn dit ook voorwaardelijk ontslagen omdat ze in hun vrije tijd met alcohol op
achter het stuur kropen etc. etc., de zogenaamde gewaarschuwden.
Ook moeten agenten, beveiligers, militairen e.d. zich eens gaan realiseren indien zij dit soort dingen doen zij de hele begroepsgroep zelf in een kwaad daglicht stellen.
Jij scheert hier (wederom) weer eens een grote groep mensen over één kam. De meesten realiseren zich heel goed dat dit gedrag niet kan, dat blijkt wel uit dat extreem lage percentage wat zich wel misdraagt. Natuurlijk is iedere agent die zich misdraagt er één teveel en dat vindt men bij de politie gelukkig zelf ook zoals blijkt uit het door jou zelf aangehaalde artikel in de Volkskrant:
De raad zei zaterdagavond in een reactie op de cijfers dat schending van de integriteit binnen de Nederlandse politie stevig wordt aangepakt. Uit de gegevens die door de korpsen worden bijgehouden blijkt dat zowel disciplinair als strafrechtelijk fors wordt opgetreden als er sprake is van ongeoorloofd gedrag, zowel in diensttijd als privé