Agenten doen valse aangifte

Auteur Topic: Agenten doen valse aangifte  (gelezen 7311 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Ehv-er

• Senior gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 5 maart 2012, 23:47:23
Je trekt dus eigenlijk het vonnis en de woorden van een rechter in twijfel?
Ook rechters zijn mensen. Een bekend probleem bij mensen is dat zij fouten maken. Als je goed leest zeg ik dat de burger ook niet helemaal onschuldig is. En zeg ik niet dat de agenten onschuldig zijn.

Waarom zou men anders een prent willen uitschrijven voor een fout geparkeerde auto? Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik onterecht een prent heb gekregen, zeker niet voor parkeren.

Dat agenten de zaak verdraaien/opblazen en de burger daarmee ernstig benadelen dat is een andere discussie die jij misschien graag wilt voeren, maar die discussie wil ik niet met jou voeren.

Ik zeg alleen dat niet alleen de agenten fout zaten maar ook de verdachte/burger heeft volgens mij niet goed opgelet tijdens de les parkeren. Waardoor hij/zij de aandacht van deze verbalisanten op zich heeft gevestigd.

Als je goed leest spreekt de rechter ook grotendeels over de manier waarop verbalisanten de verdachte/burger hebben benadeeld door feiten te verdraaien of verzinnen. Dat is ook de reden waarom de officier van justitie niet ontvankelijk werd verklaard door de rechter. En niet omdat die parkeerbon al dan niet (verkeerd/onterecht) zou zijn uitgeschreven.

Want als men de prent had uitgeschreven en was weggelopen zonder enige vorm van toelichting aan de burger, was er hoogstwaarschijnlijk niets aan de hand geweest en had de eigenaar van de auto gewoon moeten betalen. Jammer voor de agenten en mooi voor de verdachte.

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 6 maart 2012, 00:14:01
Je hoeft niet met mij de discussie te voeren  (of geef je gehoor aan Jerommeke??)  

Maar je hoort mij niet zeggen dat betrokkene niet hun auto verkeerd hebben weggezet.  

Het valt mij op dat men aan de ene kant de regels moeten volgen en aan de andere kant men geen Noord_Koreaanse toestanden wilt.
Inderdaad ik val in herhaling.    Ik weet het eigenlijk ook niet meer moet ik nu wel of niet de regels houden?     Sterker nog moet ik nu wel of niet les geven in het volgen van de regels?   Nu wordt er aangeven dat betrokkenen hadden moeten opletten bij de les parkeren....... waar is nu de "geest van de wet" o.i.d. gebleven?    

Het is toch logisch dat de burger de discussie aan gaat met diegene die bij hun wél een bekeuring uitschrijft?  Als de ene keer wel en een andere keer een bekeuring wordt gegeven.   Het is gewoon een kwestie geworden van willekeur.    Maar daar gaat het niet over.
Het gaat er hier over dat er opsporingsambtenaren zijn die willens en wetens de feiten verdraaien.   Daar mag de discussie dus niet over gaan.

Mooi dat de agenten wel in discussie zijn gegaan en dat eea gefilmd is.          Waarom jammer voor de agenten?  Zij hadden dus eventueel / misschien kunnen doorgaan met deze "praktijken" waar jij ook slachtoffer had kunnen geworden.    Ik verwacht van agenten een eerlijk PV.
Een te hoge verwachting? (omdat agenten ook mensen zijn?)

kens62

• Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 6 maart 2012, 01:50:46
Agenten liegen verklaring bij elkaar
De agenten deden hierop aangifte, maar wisten niet dat het hele voorval was opgenomen door een beveiligingscamera. Op de beelden is te zien dat de agenten niet zijn vastgepakt, geslagen of bedreigd, zoals zij beweerden. Ook hadden zij verzwegen dat zij een verdachte uit huis hebben getrokken.

Ik maakte ernstig zorgen over de mogelijke jurisprudentie die hieruit mogelijk gaat voortvloeien.
Gaat elke burger straks zijn pv aanvechten door camerabeelden op te vragen?
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever

JackM

• HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 6 maart 2012, 10:25:51
Precies dat bedoel ik. Berichtgeving kwam op mij over alsof alleen de agenten "fout" zaten. En dat betreffende burger de onschuld zelf was en dat zie ik niet helemaal zo. Daarom vind ik ook dat de waarheid ergens in het midden ligt. O0
De aanleiding van de staandehouding zal vast terecht zijn, maar deze grove leugens zijn op geen enkele manier goed te praten.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #24 Gepost op: 6 maart 2012, 10:58:18
Ik maakte ernstig zorgen over de mogelijke jurisprudentie die hieruit mogelijk gaat voortvloeien.
Gaat elke burger straks zijn pv aanvechten door camerabeelden op te vragen?

Gebeurd dat nog niet dan...moet je eens kijken op bijv. flitsservice hoe er te keer gegaan wordt en allemaal bedacht wordt om onder een PV uit te komen ook al zijn ze 100% terecht.
Natuurlijk heb je het volste recht en mag je controleren middels een WOB of men zich aan alle eisen heeft gehouden maar je moet er wel voor waken om niet te overdrijven en bij voornoemde krijg je weleens het gevoel / idee dat het inderdaad gaat om alles maar op te vragen en de boel te saboteren.

Het is misschien net wat Jerommeke stelt, ook de blauwe zijn net mensen en hebben rotte appels in de gelederen, het is alleen zo jammer dat men het binnen deze beroepsgroep tot uiting laat komen. Waarmee de rotteappels wel de toon zetten
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend

JackM

• Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 6 maart 2012, 10:59:45
Zover ik heb begrepen is jurisprudentie gebaseerd op een losstaand incident, en zal dus geen leidraad worden voor álle daaropvolgende incidenten. Correct me if I'm wrong.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.

CPrime

• Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 6 maart 2012, 11:34:23
Zover ik heb begrepen is jurisprudentie gebaseerd op een losstaand incident, en zal dus geen leidraad worden voor álle daaropvolgende incidenten. Correct me if I'm wrong.
Jurisprudentie is uitleg door een rechter over de wet. Bijvoorbeeld wat is de reikweidte van een wetsartikel of hoe moet een wetsartikel geintepreteerd worden. Zo uitspraak blijft dan ten alle tijde van kracht als onderdeel van en aanvulling op het wetsartikel. Zo'n uitspraak is dan ook van toepassing op alle daarop volgende en gelijsoortige zaken.

Zo zou ik het in ieder geval uitleggen.
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &

JackM

• Senior gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 6 maart 2012, 11:58:13
Jurisprudentie is uitleg door een rechter over de wet. Bijvoorbeeld wat is de reikweidte van een wetsartikel of hoe moet een wetsartikel geintepreteerd worden. Zo uitspraak blijft dan ten alle tijde van kracht als onderdeel van en aanvulling op het wetsartikel. Zo'n uitspraak is dan ook van toepassing op alle daarop volgende en gelijsoortige zaken.

Zo zou ik het in ieder geval uitleggen.
Dankjewel!

HBm

• Senior gebruiker
  • Overleden, maar niet vergeten
    • "Hulpverleningsforum, een dagelijkse bron voor leering en vermaak"
Reactie #28 Gepost op: 6 maart 2012, 12:08:26

Ik denk dat je onder alle omstandigheden zult moeten blijven kunnen volhouden dat een politieman de waarheid spreekt. Anders kan de politie niet meer functioneren.

Probleem is dat de hoeveelheid losstaande feiten steeds meer toe neemt.
Er komt een moment dat er zoveel negatief materiaal komt, dat het voetstoots aannemen dat een politieambtenaar de waarheid spreekt als hij een ambtseedige verklaring geeft onmogelijk is. Dan pas is er echt sprake van een zware ondermijning van je functioneren als politieman/vrouw.
Vergoeilijkende reacties als "een politieman is ook maar een mens" of "in een korps vind je nu eenmaal ook een afspiegeling van de samenleving" dragen nu niet bepaald bij in positieve zin.
Voorheen helm met twee strepen - Overleden 21 april 2012

Vider

• NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
Reactie #29 Gepost op: 6 maart 2012, 13:36:17
Ik ben niet zo goed in het onthouden van alle wetteksten. Maar wat ik ooit onthouden heb, is dat je de overtredingen/misdrijven eigenlijk in 2 categorieën kan verdelen.
schuld of opzet. Je kan schuldig zijn aan iets, maar dit niet bewust hebben gedaan. Of je kan schuldig zijn aan iets wat je bewust (met opzet) hebt gedaan.
Het lijkt mij dat het laatste hier van toepassing is.
Als hier sprake is van opzettelijk een PV vervalsen, dan mag deze persoon van mij zoeken naar een andere werkplek buiten de organisatie. Het lijkt mij ook dat, hij/zij gewoon meineed pleegt, door een valse verklaring af te leggen. Is dit niet strafbaar?
Ik zou als collega en leidinggevende in ieder geval geen vertrouwen in die persoon meer kunnen hebben.
En helaas is het zo dat als er 1 rotte appel in de mand zit, de rest ook als rot wordt ervaren met als gevolg de bekende poppen aan het dansen.
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw