Veilig werken bij staandehouding!

Auteur Topic: Veilig werken bij staandehouding!  (gelezen 5721 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Gepost op: 4 maart 2012, 11:03:22
Buiten het feit dat ik persoonlijk Wegmisbruikers een tenenkrommend programma vind, zag ik het onderstaande filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=rdxnxYLm_zE

Wat ik mij nou afvraag, waarom zet je deze auto hier neer! Levensgevaarlijk. Ook als diender lekker om de auto heen lopen, zonder zichtbaarheid. Beide inzittende rondom de auto laten wandelen, lading rustig overzetten, ect.

Ligt het nou aan mij, of zou je van mensen van een Verkeershandhavingsteam meer mogen verwachten qua optreden mbt veilig werken?




xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #1 Gepost op: 4 maart 2012, 11:30:10
Laat ik maar niets zeggen over het programma.  >:(

Ik ken genoeg collega's die voertuigen staande houden op de vluchtstrook, zelfs als er geen pechhaven is zoals hier. En hesjes.... Persoonlijk kies ik altijd voor mijn eigen veiligheid en die van mijn collega. En dat is niet op een locatie zoals deze.

Ik zou van collega's VHT meer en vooral beter verwachten.
Digitaal onderzoek


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #2 Gepost op: 4 maart 2012, 11:31:07
Buiten het feit dat ik persoonlijk Wegmisbruikers een tenenkrommend programma vind, zag ik het onderstaande filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=rdxnxYLm_zE

Wat ik mij nou afvraag, waarom zet je deze auto hier neer! Levensgevaarlijk. Ook als diender lekker om de auto heen lopen, zonder zichtbaarheid. Beide inzittende rondom de auto laten wandelen, lading rustig overzetten, ect.

Ligt het nou aan mij, of zou je van mensen van een Verkeershandhavingsteam meer mogen verwachten qua optreden mbt veilig werken?
Het verdient idd geen schoonheidsprijs. De keuze wordt gemaakt omdat de  3de rijstrook (spitsstrook) voorzien is van een rood kruis. Dan nog niet echt wenselijk. Liever mee de afrit af, en een gele jas of hesje aan doen.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #3 Gepost op: 4 maart 2012, 22:30:04
Ik zat ook even vreemd te kijken vorige week toen ik dit zag. Echter heb ik ook wel andere dingen gezien waarvan ik zelf het anders zou doen. Bijvoorbeeld bij een staande houding een voertuig doorzoeken voor een wapen of VM terwijl de bijrijdster nog in de auto zit. Maar ook bij Blik van donderdag was er zo'n momentje, een vluchtstrook rijder op de vluchtstrook neerzetten. Oke er was een file dus dan is de gevaarssetting misschien iets kleiner maar toch.

Echter bedenk wel dat ze in bijvoorbeeld de VS en UK niet anders doen, daar kan je op elke willekeurige weg aan de kant worden gezet en aan een reflectiehesje denken ze daar al helemaal niet.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #4 Gepost op: 4 maart 2012, 22:48:42
Buiten het feit dat ik persoonlijk Wegmisbruikers een tenenkrommend programma vind, zag ik het onderstaande filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=rdxnxYLm_zE

Wat ik mij nou afvraag, waarom zet je deze auto hier neer! Levensgevaarlijk. Ook als diender lekker om de auto heen lopen, zonder zichtbaarheid. Beide inzittende rondom de auto laten wandelen, lading rustig overzetten, ect.

Ligt het nou aan mij, of zou je van mensen van een Verkeershandhavingsteam meer mogen verwachten qua optreden mbt veilig werken?

Met dit soort zaken is het vaak: De theorie vs De praktijk. Natuurlijk weten deze collega's ook dat dit niet handig is.  En achteraf, zeker na het zien van deze beelden mag ik aannemen dat ze ook tot die conclusie zijn gekomen. Maar we zijn allemaal mensen. 99x gaat het goed en dan na die 1e x dat het niet goed gaat word het beleid weer aangescherpt. Dan gaat het weer een paar maanden goed waarna we weer in het oude ritme terug vallen. Normale zaak op de werkvloer. Helaas!


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #5 Gepost op: 4 maart 2012, 23:01:53
Echter bedenk wel dat ze in bijvoorbeeld de VS en UK niet anders doen, daar kan je op elke willekeurige weg aan de kant worden gezet en aan een reflectiehesje denken ze daar al helemaal niet.

En hoe vol staat het internet wel niet met filmpjes waarbij er daarna een aanrijding gebeurt...?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #6 Gepost op: 5 maart 2012, 08:24:09
Maar ook bij Blik van donderdag was er zo'n momentje, een vluchtstrook rijder op de vluchtstrook neerzetten. Oke er was een file dus dan is de gevaarssetting misschien iets kleiner maar toch.

Bijkomende straf, dan ziet de brave burger dat die aso die hem net in haalde nu de rekening krijgt en daarna achter hem aan mag sluiten. Is redelijk standaard werkwijze bij dit soort overtredingen. Maar alleen als het veilig kan.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #7 Gepost op: 5 maart 2012, 09:19:14
Laat ik maar niets zeggen over het programma.  >:(

..........

Ik zou van collega's VHT meer en vooral beter verwachten.

Wat je zelf al zegt: "het programma is waardeloos" en vervolgens "van het VHT verwacht je meer en beter". Ooit er aan gedacht dat het VHT moet wijken voor het programma??? Naast het gegeven dat mensen al anders gaan doen als de tv erbij is, want het publiek verwacht een bepaald beeld en daar moeten we zo nodig aan voldoen he?!

Het is nogal makkelijk om alle VHT-ers gelijk over een kam scheren en opmerkingen maken zonder verder na te denken: wellicht was het niet eens een VHT diender maar iemand van het programma, of een BOA of een wannabe of ...

Een VHT-er zou een auto in principe nooit zo staande houden en er zeker niet zo naast gaan staan! Mits ......
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #8 Gepost op: 5 maart 2012, 13:57:19
Wat je zelf al zegt: "het programma is waardeloos" en vervolgens "van het VHT verwacht je meer en beter". Ooit er aan gedacht dat het VHT moet wijken voor het programma??? Het is nogal makkelijk om alle VHT-ers gelijk over een kam scheren en opmerkingen maken zonder verder na te denken: wellicht was het niet eens een VHT diender maar iemand van het programma, of een BOA of een wannabe of ...

Een VHT-er zou een auto in principe nooit zo staande houden en er zeker niet zo naast gaan staan! Mits ......

Bij het legitimeren meldt hij dat hij van interregionale video surveillance is. Dat zijn toch de echte jongens en meisjes?
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #9 Gepost op: 5 maart 2012, 14:21:03
Mwoa, het aldaar een redelijk brede uitwijkstrook waar ook de jongens en meisjes van de Verkeerdiensten auto's staande houden...

Dat je betere lokatie's kunt uitkiezen ben ik het met eens, dat je daar super onveilig staat niet ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !