Een VHT-er zou een auto in principe nooit zo staande houden en er zeker niet zo naast gaan staan! Mits ......
Quote mijzelf!
de keuze voor de locatie staandehouding ... Vervolgens word er zo om de auto heen gewandeld....als je ziet hoe de inzittende van de staandegehouden auto om het voertuig lopen en ver op de afgekruisde rijstrook/vluchtstrook staan! Niemand in een zichtbaarheidsvestje. Ect, ect.
Denk dat als je bezig bent met de gehele dag staande houden, dat het je basis is een goede plek te kiezen. Daarbij begint je controle.
En inderdaad een vluchtstrook rijder langs de file staande houden in het zicht van de mensen die gepasseerd zijn, kan in sommige gevallen, echter als onverwachts de staande houding langer word kun je nog wel in de problemen komen natuurlijk. Vooral als de file oplost en alles weer langs komt stormen!
Probleem is denk ik dat mensen het gevaar niet zien, of er nooit mee geconfronteerd zijn. Mijn bescheiden mening blijft echter dat het hoort bij je professioneel optreden!
Ik ben het helemaal met je eens HGL! EN met mijn eigen uitspraken des te meer! De collega's (want ze dragen uniform) zijn van het interregionale video surveillance team, en ik val collega's niet graag af maar dit is amateurisme ten top.
Mij is geleerd:
* staande houding nooit op of direct langs 's rijkswegen (a-wegen) mits het absoluut niet anders kan
* als het niet anders kan, dan:
- een gehele verkeers stop
of - blijf altijd aan de veilige zijde
en - zorg voor rode kruizen op de direct naast gelegen rijstrook
* draag bij een staandehouding of elke handeling langs rijkswegen een geel reflecterend hes of jas
* werk altijd aan de veilige zijde
* houdt de tijd voor afhandeling zo kort mogelijk
* sta met het dienst voertuig altijd in de fend-off
* houdt altijd visueel zicht op tegemoet komend verkeer
en een van de vele andere dingen:
* losse lading in een voertuig dat bij harde remming schade en of letsel kan toebrengen aan inzittenden van dat voertuig is niet toegestaan (of woorden van gelijke strekking)
dus een goed voorbeeld? NOP, deze jongens weten niet wat werken langs een snelweg inhoudt en zijn dus geen VHT-ers en als ze dat wel zijn hebben ze of:
* alle regels over boord gegooid ten behoeve van de televisie (en dat is onder geen enkele voorwaarde en op geen enkele wijze goed te praten)
* moeten ze direct gede-VHT worden want ze hebben de lessen niet goed geleerd
Dit is niet de juiste manier van werken, niet bij mij en ik durf te zeggen niet bij het VHT van AMSTERDAM, ROTTERDAM, DEN HAAG en het KLPD.
of ik vreet mijn eigen smurfenpet op
aldus moppersmurf