Loekie, ik wilde het woord amateuristisch niet noemen, maar je hebt volledig gelijk. Er is weinig structuur en voor zover die er is houd men er zich toch niet aan.
Ik ben deze discussie gestart, omdat ik zoals ik al eerder zei, me sta te verbazen, ergeren, als ik zie wat er op evenementen gebeurt. Hoe slordig sommige EHV'ers te werk gaan, hoe weinig er is afgesproken en ga maar door. Ik heb nog geen jarenlange ervaring, misschien dat daardoor me dat soort dingen makkelijker opvallen.
Ik heb het gevoel dat binnen het RK nog te veel de instelling 'we weten het allemaal wel, laat het maar bij het oude' heerst. Misschien dat het eens tijd wordt dat er eens op een andere, moderne manier gekeken wordt naar hoe je hulpverlening kwalitatief hoogwaardig en efficiënt kan aanpakken. De discussie over de kwaliteit van de EHBO zelf hebben we hier al eens eerder ter sprake gebracht, nu is het tijd dat er eens naar de andere kant gekeken wordt.
Hoe zou men een dergelijke cursus opgezet willen zien, welke onderdelen, verhouding theorie/praktijk e.d.?