Evenement aanmelden bij Meldkamer Ambulancezorg

Auteur Topic: Evenement aanmelden bij Meldkamer Ambulancezorg  (gelezen 6690 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Koekerdt

• Forum gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 9 augustus 2012, 16:42:24
Ik heb in de voorbereiding voor Koninginnedag bij mij in het dorp (c.a. 5000 bezoekers) een mailtje gedaan naar de GMK hier over. Ik kreeg een reactie terug vanuit de GHOR waar doodleuk instond dat er op Koninginnedag te veel te doen was en dat het daarom niet te doen was.

Dit heb ik terug gekoppeld naar het Rode Kruis. Die hebben contact gezocht met de MKA en die hebben wel informatie uitwisseling gehad. Ook heb ik zelf contact gezocht met het evenementennummer van de politie en de plaatselijke brandweer, daarmee heb ik ook netjes informatie uitgewisseld.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid

mrpddnos

• EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #11 Gepost op: 10 augustus 2012, 10:58:02
Wij melden ons altjid in als we in de binnenstad van Elburg zijn (koninginnendag, Botterdagen) of bij evenemeneten met een hoog risico (motorcross enzovoort).

Wel is mij opgevallen, dat politie makkelijker en sneller belt dan een ambulance dienst.
Hmm, vreemd. Bij ons zijn ze maar wat blij als ze ons kunnen bellen voor een melding i.p.v. een wagen van hunzelf er heen dirigeren. Terwijl we onder de zelfde meldkamer vallen. Met koninginnendag nog gehad. Was iemand onwel geworden in de kloostertuin in Elburg. Ambu was al aanrijdend (na 112 melding van een omstander) en wij hadden via de organisatie al de melding gekregen. Werd ik gebeld door de MKA om iemand die kant op te sturen (ambu was al bijna TP). Wat dat betreft werken wij bijzonder goed samen met de MKA.

Meestal doen we 1 week van te voren een melding naar de MKA via de fax of e-mail. Daarin staat wat voor evenement het is, met hoeveel personen wij er zijn, wat voor gebied het bestrijkt en hoe wij bereikbaar zijn. Twee dagen van te voren bellen we op het algemene nummer (natuurlijk niet op 112) van de mka om de melding te bevestigen. Op de dag zelf op het moment dat we operationeel zijn melden we ons in, spreken we af hoe we alarmeren (112, spoedlijn, enzovoort) en hoe laat het einde dienst is. Met einde dienst melden wij dat ook aan de MKA zodat ze weten dat we niet meer beschikbaar zijn.

In Elburg melden we ons bij avond inzetten ook altijd even op de horeca telefoon van de politie. Ook een hele goede samenwerking met hen.
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie