Het is de bedoeling die wagen aan te schaffen voor verschillende evenementen het hele jaar door om het zo wat kosten efficienter te maken. Vaak gaat het in de zomer over muziek festivals met een maximum van 4999 bezoekers
Daar lijkt het me weinig meerwaarde te hebben als het geen ALS inzet is. Voor die spaarzame inzet die wél ALS is zou je kunnen kijken of je zo'n ding (bijvoorbeeld bij EMS) zou kunnen huren.
of sport evenementen (ateletiek)
Lijkt me een klein en beheersbaar terrein, daar zie ik de noodzaak niet echt.
in de winter zal het wat minder zijn maar ik kan me voorstellen dat er ook inzetten bij een ijsbaar bij zullen zijn
Ook hier: het is een klein terrein. In alle gevallen zou het dan moeten gaan om mensen die niet zelfredzaam zijn, dus problemen met de onderste extremiteiten (en dus indicatie voor ambulancevervoer. Als EHBO-er wil je ook niet gaan spalken o.i.d.) of bewustzijnsdalingen. En ook dat is voor een EHBO-er genoeg om hem te laten liggen waar hij / zij zit en een ambu af te wachten.
de kwaliteit van de ondergrond is heel erg verschillend, sommige parkbeheerders zien hun terrein als golfpark, andere hebben meer de kwaliteit van een weiland. maar over het algemeen gaat het wel over terreinen met beperkte toegangsmogelijkheden. vooral tijdens drukte.
Het lijkt me ten alle tijden de verantwoordelijkheid van de organisatie om de bereikbaarheid te garanderen; ik vermoed dat dat ook in de vergunning staat. Als het er om gaat een ALS-team snel ter plaatse te krijgen, dan moet je gewoon ALS-zorg inhuren.
Ik werk op zeer regelmatige basis bij EMS en ook zeer regelmatig op festivalterreinen en de malen dat die golfkar of quads daadwerkelijk ingezet werden zijn schaars. Áls het al gebeurt dan is het in combinatie met een ALS-team.