Kraken C2000

Auteur Topic: Kraken C2000  (gelezen 117422 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #100 Gepost op: 6 maart 2005, 17:57:58
Nou, inteligente laders hoor! De Nihid batterijen van tegenwoordig behoeven dit onderhoud/ontladen niet meer, ze kennen geen memory effect zoals nicads. Wel kent de nihid een hoge zelfontlading dus de lader moet wel druppelen. Wie heeft er nog een moderne telefoon met "batterij onderhoud"? Bij mijn NOKIA met nihid batterij is die functie terecht niet meer aanwezig.

Henk


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #101 Gepost op: 6 maart 2005, 18:42:09
Nou, inteligente laders hoor! De Nihid batterijen van tegenwoordig behoeven dit onderhoud/ontladen niet meer, ze kennen geen memory effect zoals nicads. Wel kent de nihid een hoge zelfontlading dus de lader moet wel druppelen. Wie heeft er nog een moderne telefoon met "batterij onderhoud"? Bij mijn NOKIA met nihid batterij is die functie terecht niet meer aanwezig.

Henk

dat dacht ik ook, zelf mijn zaklantaarn (stinger) staat ook altijd in de lader, en is altijd vol.
Nemo me impune lacessit


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #102 Gepost op: 6 maart 2005, 19:05:15
mischien niet de juiste plaats, maar hebben jullie al problemen gehad met de laders, deze zijn intilligent en ontladen regelmatig en gaan dan weer laden,(levensduur van de accu) heb je de porto nu in de ontlaad cyclus nodig, zit je met een bijna lege porto.

aan dit probleem wordt momenteel gewerkt, maar voorzover bekend is de oplossing er nog niet.
ik zag al dat je je antwoord via Henk had  ;)


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #103 Gepost op: 6 maart 2005, 19:10:10
Klinkt dus heel leuk...maar gaat dus niet op voor een gemiddelde brandweerkazerne  ;)

Dit was een ambulancepost. Ik weet niet of daar heel veel verschil in zit?
Arts  www.alphalog.nl


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #104 Gepost op: 6 maart 2005, 19:54:12
Bij mijn NOKIA met nihid batterij is die functie terecht niet meer aanwezig.
Ik begrijp dat de modernere accu's een oneindig leven hebben?

Groeten, Peter.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #105 Gepost op: 6 maart 2005, 19:55:03
Ik begrijp dat de modernere accu's een oneindig leven hebben?

Bovendien, voor de verkoop is het natuurlijk handig dat een accu geen eeuwig leven heeft....

Groeten, Peter.


Target77

  • Gast
Reactie #106 Gepost op: 6 maart 2005, 20:00:27
Dit was een ambulancepost. Ik weet niet of daar heel veel verschil in zit?

Is een wereld van verschil  ;D ;D ;D


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #107 Gepost op: 6 maart 2005, 20:00:58
Ik begrijp dat de modernere accu's een oneindig leven hebben?

Groeten, Peter.


Ze hebben niet het eeuwige leven, maar het memory-effect treedt niet op. Dat wil zeggen dat je ze gewoon kunt herladen terwijl ze nog niet leeg zijn, in tegenstelling tot de NiCd's. Die vormen namelijk kristallen als er nog 'energie' in de batterij zit (simpel gezegd) waardoor de energie die 'onder' die kristallen zitten niet meer toegankelijk is (heel simpel gezegd).
Arts  www.alphalog.nl


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #108 Gepost op: 6 maart 2005, 22:21:05
Ze hebben niet het eeuwige leven, maar het memory-effect treedt niet op.

Nouja ik heb toch wel enige ervaring met verschillende soorten accu's en het memory effect is inderdaad minder maar zeker niet verdwenen. Het volledig leegtrekken van accu's blijft altijd beter voor de levensduur. Memoryeffectloze (leuk woord voor scrabble?) accu's bestaan bij mijn weten (nog) niet. Da's net zoiets als gezonde sigaretten  ;D

Groeten, Peter.


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #109 Gepost op: 6 maart 2005, 23:43:34
Nouja ik heb toch wel enige ervaring met verschillende soorten accu's en het memory effect is inderdaad minder maar zeker niet verdwenen. Het volledig leegtrekken van accu's blijft altijd beter voor de levensduur. Memoryeffectloze (leuk woord voor scrabble?) accu's bestaan bij mijn weten (nog) niet. Da's net zoiets als gezonde sigaretten  ;D

Groeten, Peter.


De ontladen accu 24 uur, goed beschermd tegen condens, in de diepvries leggen.
Vervolgens de acuu weer rustig laten opwarmen.
De accu weer uitpakken en opladen.

Daarmee kan het leven van de accu een aantal keren worden verlengd.