Kraken C2000

Auteur Topic: Kraken C2000  (gelezen 117475 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #140 Gepost op: 15 oktober 2005, 11:49:18
het waarom er gekraakt zou moeten worden is gemakkelijk beantwoord, de mensen willen nou eenmaal graag mee luisteren, of dit nou zin vol is of niet, staat niet ter discussie.



uiteindelijk perfect werken dat is beslist niet zo, maar wat je niet hoort weet je dus ook niet, en zijn beslist geen kinder ziektes of opstart problemen.





Waarom moet C2000 gekraakt worden als er toch niet mee geluisterd moet worden door onverlaten?
terwijl er elke keer weer er vingerdik opligt dat de scnnerfanaten er van balen dat C2000 operationeel is.


Citaat
het grootste doel van het niet mee kunnen luisteren is niet die mensen die in de weg komen staan, daar heb je politie voor, wat bereikt is dat we niet meer kunnen horen welke crusiale en soms dodelijke fouten er gemaakt worden, dat hoorden we toen we nog mee konden luisteren wel, waar menig pers bericht c.q. kamervraag door gesteld is, daar zijn ze vrijwel van af.
Waarom moet jij meeluisteren of er fouten gemaakt worden? Als de gebruikers van het C2000 maar weten waar de fouten zijn
Citaat
uiteindelijk perfect werken dat is beslist niet zo, maar wat je niet hoort weet je dus ook niet, en zijn beslist geen kinder ziektes of opstart problemen.
Kortom ik loop te zwetsen dat C2000 hier een perfecte dekking geeft.Ik denk dat wij dat beter in kunnen schatten na een poosje draaien op C2000.
De problemen die er nu zijn liggen op de AC,en volgens de laatste berichten gaan we over eeen paar weken weer operationeel met C2000


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #141 Gepost op: 15 oktober 2005, 14:52:56
sorry Peter jij schrijft dat ''jullie'' dat beter in kunnen schatten, ik weet zeker van niet, jij hebt een beperkt zicht op het gebruik van C2000, en waarschijnlijk alleen op de brandweer dicipline, maar er is veel meer dan dat, bovendien hoor ik de ervaringen van geheel nederland van vrijwel alle diciplines.

voor de duidelijkheid, ik hoef echt niet te weten welke fouten er gemaakt worden, de gebruikers van C2000 horen nu ook alleen maar wat ze mogen horen! ;D

en wat die dekking betreft, ik heb het over ''heel'' nederland.
Nemo me impune lacessit


ajax

  • Gast
Reactie #142 Gepost op: 15 oktober 2005, 14:55:34
sorry Peter jij schrijft dat ''jullie'' dat beter in kunnen schatten, ik weet zeker van niet, jij hebt een beperkt zicht op het gebruik van C2000, en waarschijnlijk alleen op de brandweer dicipline, maar er is veel meer dan dat, bovendien hoor ik de ervaringen van geheel nederland van vrijwel alle diciplines.

voor de duidelijkheid, ik hoef echt niet te weten welke fouten er gemaakt worden, de gebruikers van C2000 horen nu ook alleen maar wat ze mogen horen! ;D

en wat die dekking betreft, ik heb het over ''heel'' nederland.

Hier in de regio werken we nu bijna 2 jaar met C2000 maar ik hoef echt niet meer terug naar het oude analoog het werkt voor ons perfect.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #143 Gepost op: 15 oktober 2005, 15:19:34
landelijke dekking is bijvoorbeeld bij de KLPD (deze hadden een landelijk dekkend net) nog regelmatig een probleem.

Problemen, zoals?

Groeten, Peter.


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #144 Gepost op: 15 oktober 2005, 15:58:47
Problemen, zoals?

Groeten, Peter.


gewoon niet bereikbaar zijn!

KLPD heeft tegenwoordig meerdere diciplines, niet alleen de voertuigen langs de wegen, in de luch en op het water die allen op 1 kanaal zaten en daar ook nog wel eens problemen hadden, bijv. steunzenders die al een paar dagen uit stonden, dit is nu ondervangen.

echter de spraak waar iedereen zo over roemt laat regelmatig te wensen over, totaal niet verstaanbaar of door dat het gesprek gebroken overkomt, of dat men simpelweg te hard in de microfoon ''schreeuwd'', dit laatste is natuurlijk heel makkelijk op te lossen, het eerste schijnt toch met een te dun netwerk te maken te hebben of teveel gesprekken tegelijk, dit is hoe het mij wordt uitgelegd er zijn ongetwijfeld mensen die dit nader kunnen verklaren, de constatering is er.

wederom voor de duidelijkheid, ik zit hier niet om het systeem af te kraken, we hebben behoefte aan een goed systeem, het geld wat er voor betaald is en nog steeds wordt mag aangeven dat het een erg goed systeem zou moeten zijn, de verwachtingen waren heel hoog.

het effect wat de laatste jaren is ontstaan is dat er zoveel over C2000 ''gezeikt'' is voor dat ook maar iemand er mee heeft kunnen werken, de negatieve punten van het analoog (vaak ten onrechte) extra belicht zijn dat er nu een sfeer is ontstaan van het is al gauw goed, we moeten eens ophouden met dat negatieve gezeur en eens gewoon gaan afwachten wat er gebeurd.

critisch blijven mag, kunnen we mits goed aangepakt/opgepakt nog wat mee doen, ben echter bang dat er slecht tot nauwelijks geluisterd wordt en het is nog steeds een prestige opjekt, maar dat het 1 van de projekten is dat in ons nederlands welbekende rijtje hoort zijn vele het al over eens (bouwfraude, tunnels enz...)
Nemo me impune lacessit


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #145 Gepost op: 15 oktober 2005, 16:27:30
Citaat
echter de spraak waar iedereen zo over roemt laat regelmatig te wensen over, totaal niet verstaanbaar of door dat het gesprek gebroken overkomt, of dat men simpelweg te hard in de microfoon ''schreeuwd'', dit laatste is natuurlijk heel makkelijk op te lossen, het eerste schijnt toch met een te dun netwerk te maken te hebben of teveel gesprekken tegelijk, dit is hoe het mij wordt uitgelegd er zijn ongetwijfeld mensen die dit nader kunnen verklaren, de constatering is er.
ooww,nu komt de aap uit de mouw.Het ligt voor een grootdeel ten grond slag van de gebruiker zelf,als je met het analoge systeem keihard en dichtbij de microfoon schreeuwt versta je er ook geen moer van.

Dat netwerk wat te dun is,dat is allang opgevangen.Er zijn masten bijgeplaatst,dus einde probleem


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #146 Gepost op: 15 oktober 2005, 19:38:29
ooww,nu komt de aap uit de mouw.Het ligt voor een grootdeel ten grond slag van de gebruiker zelf,als je met het analoge systeem keihard en dichtbij de microfoon schreeuwt versta je er ook geen moer van.

Dat netwerk wat te dun is,dat is allang opgevangen.Er zijn masten bijgeplaatst,dus einde probleem

masten bijplaatsen is niet zogemakkelijk als jij denkt, de extra staan er voor een deel nog lang niet, het lost zich echt niet zo gemakkelijk op.(vergunningen, geld en capaciteit)

en aap uit de mouw, gebruikers problemen, ja een klein deel, merendeel software en hardware problemen, maar daar merk je niets van, want die hoor je gewoon niet meer! ;D ;D, degene die het moet ontvangen ook niet!
Nemo me impune lacessit


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #147 Gepost op: 15 oktober 2005, 19:47:59
KLPD heeft tegenwoordig meerdere diciplines, niet alleen de voertuigen langs de wegen, in de luch en op het water die allen op 1 kanaal zaten en daar ook nog wel eens problemen hadden, bijv. steunzenders die al een paar dagen uit stonden, dit is nu ondervangen.

Goed, het KLPD is natuurlijk een stuk groter dan de zogenaamde AVD. Maar ik doelde eigenlijk alleen op de AVD, ik heb veel ervaring met hun oude (landelijke) netwerk en juist dat netwerk liet regelmatig te wensen over en was beslist niet portofoondekkend. Daarom zou ik denken dat juist de AVD binnen de Nederlandse politie de grote "winnaar" is waar het gaat om bereikbaarheid. Ze hadden nooit portofoons (ja sommige afdelingen hadden Traxys) en nu hebben ze dat ineens wel. De AVD bevindt zich louter op snelwegen en eventueel op hoofdwegen. Als ze daar met hun oude netwerk een keer van afweken dan viel binnen de kortste tijd de verbinding weg en dat zou nu theoretisch een stuk beter moeten zijn.

Maargoed, ik kan alleen oordelen over het oude netwerk, niet over de huidige digitale verbindingen...

Groeten, Peter.


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #148 Gepost op: 15 oktober 2005, 22:56:11
inderdaad is de AVD er op vooruit gegaan met dien verstande dat ze nog al eens last hebben van ''gebroken spraak'' en daardoor niet verstaanbaar, dit waren ze niet gewend, ze hadden wel of geen verbinding en dan belde (GSM) ze gewoon even, en wederom is het systeem ook hier ''verkocht'' met hoge verwachtingen.

de reakties die ik hoor komen met name bij de AVD vandaan, en ja ze kunnen nu een porto gebruiken en voorheen was dat bijna onmogelijk.

voor de rest willen ook zij niet veel kwijt, het lijkt wel of ze een zw..... hebben.
Nemo me impune lacessit


ajax

  • Gast
Reactie #149 Gepost op: 16 oktober 2005, 01:35:30
inderdaad is de AVD er op vooruit gegaan met dien verstande dat ze nog al eens last hebben van ''gebroken spraak'' en daardoor niet verstaanbaar, dit waren ze niet gewend, ze hadden wel of geen verbinding en dan belde (GSM) ze gewoon even, en wederom is het systeem ook hier ''verkocht'' met hoge verwachtingen.

de reakties die ik hoor komen met name bij de AVD vandaan, en ja ze kunnen nu een porto gebruiken en voorheen was dat bijna onmogelijk.

voor de rest willen ook zij niet veel kwijt, het lijkt wel of ze een zw..... hebben.

Dan heb ik het idee dat de politie er meer last van heeft dan andere hulpdiensten. Maar nog maals hier in de regio hoor ik van alle diensten alleen maar lof