Kraken C2000

Auteur Topic: Kraken C2000  (gelezen 117472 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

ikkuh

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #150 Gepost op: 16 oktober 2005, 01:56:54
Dan heb ik het idee dat de politie er meer last van heeft dan andere hulpdiensten. Maar nog maals hier in de regio hoor ik van alle diensten alleen maar lof
En waar is hier?


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #151 Gepost op: 16 oktober 2005, 01:58:01
Ik heb gehoord dat er een korps in limburg hun oude object porto's weer gebruiken  omdat er in TMO en DMO geen verbinding was tussen de bevelvoerder en de aanvalsploeg binnen.....


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #152 Gepost op: 16 oktober 2005, 10:39:09
En waar is hier?
Voor Ajax betreft dat Gooi&vechtstreek,
en voor mij Utrecht  ;)


Nozzle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #153 Gepost op: 16 oktober 2005, 12:37:20
Citaat
Daarom zou ik denken dat juist de AVD binnen de Nederlandse politie de grote "winnaar" is waar het gaat om bereikbaarheid. Ze hadden nooit portofoons (ja sommige afdelingen hadden Traxys) en nu hebben ze dat ineens wel

Crossband (koppelknop) 811 onderband Peter  ;)


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #154 Gepost op: 16 oktober 2005, 16:09:51
Crossband (koppelknop) 811 onderband Peter  ;)

Ohja daar zeg je me wat... Maar juist vergeleken met die gekke koppelknop is C2000 een enorme vooruitgang :)

- Landelijke dekking (echte landelijke dekking)
- Meerdere gespreksgroepen (voorheen maar 1)
- Portofoons

Statusplotting en een noodsignaal hadden ze natuurlijk al, maar ik denk dat C2000 voor hun op veel punten een vooruitgang is, meer dan voor de regiokorpsen en dat moet jij wel met mij eens zijn :)

Groeten, Peter.


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #155 Gepost op: 16 oktober 2005, 16:44:25
Dan heb ik het idee dat de politie er meer last van heeft dan andere hulpdiensten. Maar nog maals hier in de regio hoor ik van alle diensten alleen maar lof

het verschil zit hem er ook in dat bijv. brandweer C2000 uitsluitend ''incidenteel'' gebruikt op meerdere gespreks groepen en daardoor de bezetting van het netwerk beperkt blijft, anders dan bij politie die 24 uur per dag in de lucht zijn en de ambu vaak kort en bonbdig hun info doorgeven.

en wat het antwoord van Palmpje betreft is dat in meerdere gevallen de situatie, waar veel korpsen hebben besloten uitsluitend TMO te gebruiken, echter zullen ze dan per gesprekseenheid af moeten rekenen, en ja daar is de overheid lachende derde (mischien wel opzet?)

Peter de statusplotting en noodsignaal gebeurd voor zover mij bekend ook in het C2000 gebeuren nog via 2 extra mobilofoons (er zijn ''nieuwe'' voertuigen waar 5 mobi's tegelijkertijd aan staan, o.a. de C2000).
6 antennes op het dak is geen uitzondering, maar de andere punten die jij noemt zijn duidelijke voordelen.

''critisch zijn moet niet uitgelegd worden als negatief zijn''
Nemo me impune lacessit


Nozzle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #156 Gepost op: 16 oktober 2005, 16:57:54
Citaat
Statusplotting en een noodsignaal hadden ze natuurlijk al, maar ik denk dat C2000 voor hun op veel punten een vooruitgang is, meer dan voor de regiokorpsen en dat moet jij wel met mij eens zijn
C2000 is zeker voor de AVD (KLPD dienst verkeerspolitie) een vooruitgang. Voorbeeld van regio Apeldoorn  ;):

"Alex, de 24.9-4 gaat van apeldoorn naar Den-Hakggggggggttt via traject kggggggtgtgggt en de A1kgggtgtgggt  over...."

Dat is nu wel anders dacht ik zo.....En zo had A90 nog wat behoorlijk zwarte plekjes.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #157 Gepost op: 16 oktober 2005, 20:28:15
C2000 is zeker voor de AVD (KLPD dienst verkeerspolitie) een vooruitgang. Voorbeeld van regio Apeldoorn ;):

"Alex, de 24.9-4 gaat van apeldoorn naar Den-Hakggggggggttt via traject kggggggtgtgggt en de A1kgggtgtgggt over...."

Dat is nu wel anders dacht ik zo.....En zo had A90 nog wat behoorlijk zwarte plekjes.


Dan moet je ook wel een voorbeeld van de 'AVD' geven, want 24 series is dacht ik begeleiding koninklijk huis. Maar het idee is duidelijk ;)


Ik geloof nog altijd dat meeluisteren toegevoegde waarde heeft, omdat mensen de politie kunnen informeren bij bijvoorbeeld "bericht voor alle wagens" e.d. Je hebt dan meer oren en ogen in het land. Daartegenover staat dat er ook kwaadwillenden mee kunnen luisteren.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Nozzle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #158 Gepost op: 17 oktober 2005, 09:19:23
Citaat
Dan moet je ook wel een voorbeeld van de 'AVD' geven, want 24 series is dacht ik begeleiding koninklijk huis. Maar het idee is duidelijk
Je hebt helemaal gelijk. Ik was wat te enthousiast.  8)
Maar het probleem van die zwarte gaten is wel duidelijk, en dat is nu met C2000 dus over... (24 serie is de DKDB)

Citaat
Ik geloof nog altijd dat meeluisteren toegevoegde waarde heeft, omdat mensen de politie kunnen informeren bij bijvoorbeeld "bericht voor alle wagens" e.d. Je hebt dan meer oren en ogen in het land. Daartegenover staat dat er ook kwaadwillenden mee kunnen luisteren.
Met dit stukje ben ik het ook eens. De politie zal ook echt wel gaan merken dat de pakkans van verdachten naar beneden gaat omdat ze die velen ogen en oren missen.


oude gast

  • Gast
Reactie #159 Gepost op: 20 oktober 2005, 23:15:54
Na jarenlang naar de politie en brandweer te hebben geluisterd is het jammer dat C2000 is gekomen.

C2000 heeft voordelen en nadelen, iets wat men niet moet vergeten.
voorbeeld:
De politie kan bij bijvoorbeeld bij een brand nu direct iets belangrijks aan een commandant (tig meter verderop) doorgeven, iets wat voorheen via via moest met de daarbij behorende vertraging. (of natuurlijk vice-versa)



-Hee, ik kan c2000 ontvangen, ik krijg helaas steeds enorme hoofdpijn van die rare bromtonen-