Kraken C2000

Auteur Topic: Kraken C2000  (gelezen 119557 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

Nozzle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #170 Gepost op: 21 oktober 2005, 22:23:57
Traxistelefonie kan je ook afluisteren, is ook wel grappig. Een aantal controlediensten, waaronder de douane, maakt hiervan gebruik en nog veel meer diensten.
KPN is TRAXYS langzaam aan het afbouwen. Alternatief hiervoor is Entropia (www.entropia.nl). Ook dit is MEE te luisteren in hetzelfde frequentiebereik van 420 MHz t/m 425 MHz.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #171 Gepost op: 21 oktober 2005, 23:58:26
Wordt dat niet gecodeerd?
Arts  www.alphalog.nl


Nozzle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #172 Gepost op: 22 oktober 2005, 10:32:19
Wordt dat niet gecodeerd?
Nee, dat wordt niet gecodeerd.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #173 Gepost op: 22 oktober 2005, 11:48:45
STEL he, C2000 wordt gekraakt....>(ik zeg STEL, dus niet van die antwoorden geven dat het toch niet kan a.u.b.)

En er komt dus een scanner om weer mee te luisteren. Zou je dan in principe heel nederland kunnen ontvangen? Analoog was niet landelijk C2000 wel, dus in principe zou dit kunnen toch?

Mvg Jeroen


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #174 Gepost op: 22 oktober 2005, 12:35:04
STEL he, C2000 wordt gekraakt....>(ik zeg STEL, dus niet van die antwoorden geven dat het toch niet kan a.u.b.)

En er komt dus een scanner om weer mee te luisteren. Zou je dan in principe heel nederland kunnen ontvangen? Analoog was niet landelijk C2000 wel, dus in principe zou dit kunnen toch?

Mvg Jeroen
volgens mij niet,en dan nog hoor je het inmelden.En dan wordt er doorgeschakeld naar een gespreksgroep  ;)


Nozzle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #175 Gepost op: 22 oktober 2005, 12:42:41
volgens mij niet,en dan nog hoor je het inmelden.En dan wordt er doorgeschakeld naar een gespreksgroep  ;)
Volgens mij wel. Omdat je niets meer met frequenties gaat werken maar met gespreksgroepen. Een C2000 porto/mobi is landelijk dus ook een scanner kan landelijk zijn. Want in niet-zendende toestand is een porto/mobi in feite ook een ontvanger.


ajax

  • Gast
Reactie #176 Gepost op: 22 oktober 2005, 13:40:47
volgens mij niet,en dan nog hoor je het inmelden.En dan wordt er doorgeschakeld naar een gespreksgroep  ;)

Voor beeld wij melden ons in op TMO Laren dat kunnen we in heel nederland. Dus als jij een scanner zou hebben op en die op TMO Laren zou zetten kan je in heel nederland horen wat er in die groep gebeurd


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #177 Gepost op: 22 oktober 2005, 13:49:19
Voor beeld wij melden ons in op TMO Laren dat kunnen we in heel nederland. Dus als jij een scanner zou hebben op en die op TMO Laren zou zetten kan je in heel nederland horen wat er in die groep gebeurd
ja dat was ik ff vergeten  ;D


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #178 Gepost op: 22 oktober 2005, 14:25:19
wordt het bericht niet alleen uitgezonden via de 'mast' waarop je bent 'ingelogd'  ??? ;)

Bij een gsm spring je toch ook van mast tot mast..... of zou je gesprek over heel europa/wereld worden uitgezonden  ;D  ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #179 Gepost op: 22 oktober 2005, 14:34:26
(.....)

Even de laatste update omtrent c2000 en de kraakbaarheid.
ik heb vernomen dat een -legale- proef met klonen is geslaagd. Was om aan te tonen dat het kon.
Wel, dat kan dus. Er kunnen door deze proef tevens een hoop fabeltjes het land uitgezet worden.

Vragen om bewijs is ook vragen naar de bekende weg.
Als je een paar pagina's terugleest dan weet je hoe dit kan.  (lees: niet hoe jan en alleman het kan maar de technische uitleg) Ergens vanaf het ITSI (International Tetra Subscriber Identity) verhaal.


Als het misschien in de praktijk ook ooit mogelijk wordt om zenders te klonen is er maar één ding mogelijk voor de overheid..... c2000 vrij beluisterbaar maken....

Stel je voor dat er 100 zenders (hoeveel mensen hebben een scanner in een grote stad.....)  met het zelfde nummer proberen in te loggen op dezelfde mast..... Volgens mij worden dan deze masten overbelast (bij GSM's kunnen ook maar een bepaald aantal telefoons per mast werken) en loopt alles vast (maar ik kan er natuurlijk weer helemaal naast zitten  ;D)