Kraken C2000

Auteur Topic: Kraken C2000  (gelezen 117383 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #20 Gepost op: 6 februari 2005, 15:28:21
het kan best eens gekraakt worden, denk maar eens aan het copieren van de sim die in de apparatuur zit dan is men al een eind op weg denk ik.
Sim?? Die heb ik in mijn porto nog niet gevonden :P Kmar is iig wel grotendeels over naar C2000, en ook in regio amsterdam bevalt het best...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #21 Gepost op: 8 februari 2005, 16:27:16
maar iemand die bij de brandweer zit die loopt gewoon ff naar de kazerne en zet zoon porto aan simpeler kan tog niet ;) ;D

En vervolgens ziet de AC dat die porto aan staat en schakelt 'm vanuit de centrale gewoon weer uit. Niemand blijft op C2000 onopgemerkt. De AC kan iedere porto die aan staat zo identificeren en op afstand uitschakelen.

Gr
Erik


Eric

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 144
Reactie #22 Gepost op: 8 februari 2005, 18:06:03
En vervolgens ziet de AC dat die porto aan staat en schakelt 'm vanuit de centrale gewoon weer uit. Niemand blijft op C2000 onopgemerkt. De AC kan iedere porto die aan staat zo identificeren en op afstand uitschakelen.

Gr
Erik

Hallo Erik,

Zonder aan je deskundigheid te twijfelen, maar ik dacht altijd dat je eerst met de desbetreffende portofoon moest hebben gezonden voordat de AC kon zien dat de portofoon aanstaat. Is het inderdaad zo dat je ook al "gezien" kan worden als je alleen maar de porto op uitluisteren hebt staan ?

andere Eric
Brandwacht BHV 'er Eerste hulpverlener Medewerker verbindingsdienst rode kruis Lid geneeskundige eenheid (sigmalid)


firemanr

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 8 februari 2005, 18:09:37
Hallo Erik,

Zonder aan je deskundigheid te twijfelen, maar ik dacht altijd dat je eerst met de desbetreffende portofoon moest hebben gezonden voordat de AC kon zien dat de portofoon aanstaat. Is het inderdaad zo dat je ook al "gezien" kan worden als je alleen maar de porto op uitluisteren hebt staan ?

andere Eric
Zo gauw je de portofoon aanzet, kom je op het netwerk en is je porto zichtbaar. Staat deze als vermist of gestolen te boek wordt er vanaf de centralen de software gewist en kan je hem eigenlijk net zo goed weggoien, want je kunt er dan niks meer mee. ;)gestolen


Eric

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 144
Reactie #24 Gepost op: 8 februari 2005, 19:59:35
Bedankt voor het antwoord. Ik was hier niet van op de hoogte.

Eric
Brandwacht BHV 'er Eerste hulpverlener Medewerker verbindingsdienst rode kruis Lid geneeskundige eenheid (sigmalid)


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #25 Gepost op: 8 februari 2005, 20:27:25
NIETS is "Onkraakbaar", net zoals de Titanic "onzinkbaar" was  ;D

Ik ken iemand en die zit bij de politie, die had laatst een gesprek met een man die alles regelt qua. C2000 en die zei het ook al, het is een kwestie van veel tijd en veel geld maar als er maar iemand is die er tijd en geld voor hebt(en veel verstand van heb) is het een kwestie van veel tijd............

Dus afwachten maar  ;)

Groetjes Jeroen 8)


Pager

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Reactie #26 Gepost op: 8 februari 2005, 23:55:30
Maar dan nog zal er geen scanner op de markt komen voor C2000. Het is verboden om aperatuur op de markt te brengen die het kan coderen. Dus de fabrikanten kijken wel uit......

Groeten, André


firemanr

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 9 februari 2005, 12:07:51
NIETS is "Onkraakbaar", net zoals de Titanic "onzinkbaar" was  ;D

Ik ken iemand en die zit bij de politie, die had laatst een gesprek met een man die alles regelt qua. C2000 en die zei het ook al, het is een kwestie van veel tijd en veel geld maar als er maar iemand is die er tijd en geld voor hebt(en veel verstand van heb) is het een kwestie van veel tijd............

Dus afwachten maar  ;)

Groetjes Jeroen 8)
Wat ik er van begrepen heb, van die technische uitleg, is dat je een ONTZETTENDE snelle computerscanner nodig zou hebben die het versturen van al die gecodeerde blokjes data, om zou kunnen zetten en ook nog in het goede bericht terug achter elkaar op je scanner moet plaatsen.... :-X Aangezien elk bericht in, ik weet niet hoeveel blokjes, verdeelt wordt, gecodeerd en verzonden en ergens anders weer op een ander nummer, het omgekeerde gebeurt, denk ik voorlopig niet dat er 1 compu is die dit voor elkaar krijgt. ;)


Ton d Breejen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
Reactie #28 Gepost op: 9 februari 2005, 19:38:05
Nee hoor, zo'n snelle computerscanner is niet nodig. In de huidige c2000 apparatuur zitten ook geen mega computers.
Maar om de datastroom in zijn geheel te kunnen ontvangen heb je zowieso een scanner nodig die met trunking om kan gaan. Dus die overstapt naar de frequentie die door de C2000 mast wordt toebedeeld.
(Bijvoorbeeld een Bearcat Tetra scanner)

Alleen..... Je kunt de datastroom wel ontvangen maar je kunt er niets mee. De datapackets zijn gecodeerd. (En niet een beetje maar op een van de zwaarste coderingen die op dit moment bestaan.)
Tevens veranderd verschillende malen de gebruikte codeersleutel. Al zou er dus een code gekraakt worden dan heb je niet lang plezier van.

Alle verhalen over het kraken van C2000 ten spijt,  GSM telefonie is ook nog niet voor de hobbyisten blootgelegd. En dit is ook nog eens wereldwijd gebruikt systeem.

Groeten, Ton.


112Owolde

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 10 februari 2005, 12:57:01
Hallo Erik,

Zonder aan je deskundigheid te twijfelen, maar ik dacht altijd dat je eerst met de desbetreffende portofoon moest hebben gezonden voordat de AC kon zien dat de portofoon aanstaat. Is het inderdaad zo dat je ook al "gezien" kan worden als je alleen maar de porto op uitluisteren hebt staan ?

andere Eric

En als je er al mee moet zenden willen ze je zien in de ac dan heb je er nog niks aan want om op het werkkanaal te komen moet je je eerst aanmelden bij de ac en deze wijst hem je dan toe, dus dan sta je ook bij hun op het scherm.