Kraken C2000

Auteur Topic: Kraken C2000  (gelezen 119460 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #220 Gepost op: 26 oktober 2005, 18:33:44
ik blijv van mening dat c2000 te kraken is..

Wat is jouw mening dan over GSM? Die techniek is in hele grote lijnen gelijk, bestaat al ruim 10 jaar en ik heb nog nooit een GSM-scanner gezien.

Bovendien, als de C2000-codering gekraakt wordt, dan zullen heel veel systemen in de wereld in 1 klap onveilig zijn. De gebruikte hoogwaardige codering wordt zo veilig en betrouwbaar geacht dat veel systemen van dezelfde algorithmes gebruik maken. Geloof maar dat er tussen die systemen voor criminelen veel interessantere dingen zitten om te kraken dan een "lokaal" netwerkje voor de hulpdiensten.

Dat soort dingen weten veel mensen niet en wat je niet weet daar kun je ook niet bij stil staan. Iedereen roept altijd maar dat het gekraakt kan worden en sommigen beweren zelfs dat er al C2000 scanners bestaan, maar de praktijk is helaas toch anders...

Als het echt zo 'makkelijk' zou zijn, waar blijven die C2000-scanners dan? Ik heb er best een hoop geld voor over en met mij waarschijnlijk een hoop anderen..........

Groeten, Peter.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #221 Gepost op: 26 oktober 2005, 18:46:48
Wat is jouw mening dan over GSM? Die techniek is in hele grote lijnen gelijk, bestaat al ruim 10 jaar en ik heb nog nooit een GSM-scanner gezien.

Praat eens met de AIVD, CIA, NSA...
Arts  www.alphalog.nl


Rooie

  • Gast
Reactie #222 Gepost op: 26 oktober 2005, 19:49:45
Praat eens met de AIVD, CIA, NSA...
Als die het nodig vinden een gsm geprek te moeten beluisteren, dan gaat dit via een tap bij de provider.
En niet via een scanner bijv.

Gr. Berjan


Melle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 357
    • brandweer Amersfoort
Reactie #223 Gepost op: 26 oktober 2005, 20:08:29
Praat eens met de AIVD, CIA, NSA...

Wat dacht je van de MID? (millitaire inlichtingen dienst) Die luisteren ook van alles af!


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #224 Gepost op: 26 oktober 2005, 20:22:56
volgens mij werken ze in de verenigde staten met een digitaal systeem.. daar hebben ze ook een soort van scanners.. waarom zou dat hier dan niet kunnen


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #225 Gepost op: 26 oktober 2005, 20:44:17
volgens mij werken ze in de verenigde staten met een digitaal systeem.. daar hebben ze ook een soort van scanners.. waarom zou dat hier dan niet kunnen

Als je ff gaat googlen kom je zelf achter het antwoord...... ;)

Jou voorbeeld is het zelfde als diesel gooien in een benzine auto.... het zijn alle twee auto's alleen werkt de moter anders....

Ga ff googlen dan kom je wat 'wijzer' over....  ;)


ikkuh

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #226 Gepost op: 27 oktober 2005, 00:00:45
Heerlijk toch, dat er mensen nog heilig geloven dat C2000 en gsm zomaar effe makkelijk te kraken is, en dat er scanner voor bestaan/komen.

Hoop doet leven zullen we maar zeggen.

maar er zijn mensen die beter weten.


janvand

  • Gast
Reactie #227 Gepost op: 27 oktober 2005, 00:22:56
Blijven jullie nu niet te negatief.
Er zijn mogelijkheden we denken echt te moeilijk.
Meer mag ik niet zeggen............................... :-X


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #228 Gepost op: 27 oktober 2005, 01:02:37
volgens mij werken ze in de verenigde staten met een digitaal systeem.. daar hebben ze ook een soort van scanners.. waarom zou dat hier dan niet kunnen

Volgens mij is het bijna de zelfde hardware als waar C2000 mee is gebouwd. Alleen de nederlandse overheid heeft er nog iets meer software versleuteling en besturing bij besteld als ik het goed begrepen heb.

Blijven jullie nu niet te negatief.
Er zijn mogelijkheden we denken echt te moeilijk.
Meer mag ik niet zeggen............................... :-X

Je hoeft het ook niet te zeggen. We vinden het leuker als je het even intikt op dit forum  ::) ;D
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #229 Gepost op: 27 oktober 2005, 01:34:33
Praat eens met de AIVD, CIA, NSA...

En wat denk je dat zij zullen zeggen? "Wij maken gebruik van een tapkamer bij de provider(s)".

Ik kan je tot in details uitleggen waarom een scanner of soortgelijke ontvanger voor GSM nooit bruikbaar kan zijn om criminelen af te luisteren, maar daar is dit het forum en het onderwerp niet voor. Afluisteren cq tappen gebeurt in speciaal daarvoor bestemde tapkamers bij de providers. Sterker nog, voor opsporingsdoeleinden zijn alle aanbieders van mobiele communicatie verplicht om een tapmogelijkheid te bieden. Niet door de lucht om het moeilijker te maken dan het eigenlijk is, maar gewoon bij de centrale waar alle gesprekken in klare taal en ongecodeerd en niet te vergeten selectief zijn af te luisteren en op te nemen.

Helaas blijven er nog steeds mensen stellig van overtuigd dat het doodeenvoudig is om dergelijke signalen zomaar uit de lucht te plukken. Ik zou dat soort beweringen graag gebaseerd willen zien op feiten en bewijzen. Zolang dat niet bewezen wordt en iedereen de mooie verhalen op elkaar door blijft vertellen, zullen veel mensen in de illusie blijven dat GSM-scanners inderdaad bestaan.

Ik zal het binnenkort eens vragen aan die kabouter die elke ochtend door de straat loopt te joggen :)

Groeten, Peter.