het nadeel van c2000 is dat de apparatuur niet op linux loopt, dat zou een boel schelen, ligt het zo open. Oh, dat is misschien ook de reden dat ze het niet gebruiken :-)
De sat jongens kijken ook naar c2000 hoor, het blijft echter bij kijken.
Er is een groot verschil (jammergenoeg) tussen sat en c2000 jongens. Dat is de apparatuur. Als je legaal kan ontvangen is het makkelijker om de encryptie te achterhalen door de keys te monitoren. Door reverse engeneering zijn al verscheidene encryptie methoden gekraakt. Irdeto (werd gebruikt door canal+ en andere) was al lang geleden gekraakt. Daarvoor kwam Irdeto II. Dat is nog niet gekraakt. Nu is er ook seca2 (jouw link) wat nog niet gekraakt is, zijn voorganger meen ik wel. Nagravision en Betacrypt weet ik niet. Geloof van wel. (weet niet zeker) Ben nog wat nat achter de oren op die gebieden.
De meeste van die jongens (ik ook vanaf morgen) gebruiken omgebouwde ontvangers (software en soms hardwarematig) Niets illegaals aan overigens. Het draait gewoon custom linux ipv de linux software van de fabrikant. Stabieler, minder bugs etc etc, meer opties. Je verspeelt alleen de garantie, ach ja, vervelend voor een beter werkend apparaat. Oftewel, je maakt van de ontvanger gewoon een "normale" computer en daarmee kun je net even wat meer (legaal en illegaal) Verder zijn de sateliet kaarten voor in de computer ook alweer een tijdje gemeengoed en ja, dat worden dingen nu eenmaal iets makkelijker/sneller te kraken. Er zijn ook veel mensen mee bezig, over de hele wereld, dat scheelt ook natuurlijk. Ik hou het zelf bij legaal. Niet omdat ik bang ben maar gewoon omdat ik een goede legale kaart kon overnemen, Franse kanalen niet veel aan zijn en sex kanalen op tv mij niet echt boeien. Experimenteren voor educatieve doeleinden kan altijd nog wel een keer. Als er wat leuks is tenminste.
Maar wat ik probeer te zeggen:
Als je de juiste (al dan niet omgebouwde) apparatuur hebt en je hebt een legale manier van toegang tot c2000 zal het allemaal wel wat sneller gaan. En dat ontbreekt op het ogenblik.
Tenzij je aan een c2000 testset kan komen. Daar zitten nog wel wat leuke truuks in om te monitoren, de ITSI en de TEi (overeenkomstig GSM met IMSI en IMEI) en natuurlijk de sleutels uit te lezen. Dan nog heb je eerst legale toegang nodig.
Maar wat ik wel geloof is dat als het gekraakt word het uit een hele vreemde hoek zal komen.
Wellicht de sat hoek, geen idee. Maar als het gekraakt is....ga je dan roepen dat je het hebt gekraakt? Dat betekent dat je het dan ook moet bewijzen en bewijzen doen het goed in de rechtzaal...dus iemand die het kraakt zal daar zeer voorzichtig mee om moeten gaan omdat we praten over staatsveiligheidsgeheimen. Tea2 valt onder nationale veiligheid.
Zat ik laatst aan te denken. Je zal het niet onder je eigen naam gaan doen (niet slim) en anonieme poster gelooft niemand....het hoe en wat is zo gekopieerd op I-net, maar de bron terugvinden moet je zo moeilijk mogelijk maken.