Kraken C2000

Auteur Topic: Kraken C2000  (gelezen 119428 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #290 Gepost op: 23 januari 2006, 10:56:43
Wat leuk, ik dachte r al eerder aan, maar na jouw laatste posting Ierlandfan helemaal: de overeenkomst met die grap waarin het konijn dagen achtereen bij een bakker om hasjiestaart bedelt, maar als de bakker die eindelijk voor 'm maakt om de politie roept...


Je wordt uitgedaagd om het te kraken (het lukt je toch niet want het kan niet) en als het je wel lukt kan je trots gaan zitten te zijn in de gevangenis.  ;D

Henk


Ierlandfan

  • Gast
Reactie #291 Gepost op: 23 januari 2006, 16:21:38
moet ik dat "je" nu persoonlijk opvatten of niet?

Maar inderdaad, het is zoiets als de perfecte moord plegen. Het is je gelukt maar je kan het tegen niemand vertellen of je draait de bak in.  

Aan de andere kant, als je genoeg crimineel bent en veel geld hebt kan je met een moord ook wel wegkomen in Nederlands schijnt het dus dan moeten we maar hopen dat een of andere rijke crimineel c2000 kraakt :-) Ik geloof nog altijd dat het afluisterbaar te maken is. Of dat door direct kraken gebeurt of door een nog onontdekte softwarefout of op een andere manier is me om te even.


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #292 Gepost op: 23 januari 2006, 22:54:02
het nadeel van c2000 is dat de apparatuur niet op linux loopt, dat zou een boel schelen, ligt het zo open. Oh, dat is misschien ook de reden dat ze het niet gebruiken :-)


Zat ik laatst aan te denken. Je zal het niet onder je eigen naam gaan doen (niet slim) en anonieme poster gelooft niemand....het hoe en wat is zo gekopieerd op I-net, maar de bron terugvinden moet je zo moeilijk mogelijk maken.




 ;) :-X
Nemo me impune lacessit


Rolf Pieters

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
  • Rolf Pieters
Reactie #293 Gepost op: 27 januari 2006, 23:30:53
In het forum van 112regioutrecht heb ik mijn visie gegeven :)

Met de kennis van nu acht ik het onmogelijk dat er voor partikulieren een C2000-scanner zal komen.

Als het middels geavanceerde technieken mogelijk zou zijn om C2000 te kraken, dan zou dat ook gelden voor het alom bekende GSM.

De belangen om GSM te tappen zijn vele malen hoger dan dat van C2000. Als er al een industrie zou zijn om dergelijke apparatuur te ontwikkelen, dan zou die industrie zich eerst storten op de GSM-netwerken.
Het onderscheppen van GSM-gesprekken aangaande regeringsaangelegenheden, commerciele transacties, terroristische groeperingen, overheidszaken, zijn veel 'interessanter' dan het onderscheppen van 'een aanrijdinkje om de hoek' of een 'containerbrandje'.

Groeperingen die GSM zouden willen tappen, beschikken vaak over veel meer geld om in te zetten. Dit in tegenstelling tot de 'scannerhobbyist', hoewel die laatste groep wel weer groter in getal is.

Iedereen weet dat de overheden wèl GSM-verkeer kunnen aftappen. Dit gebeurt echter niet 'via de ether', maar in de centrales van de providers, die door de overheid verplicht zijn daar voorzieningen voor te hebben en mee te werken aan een tap.

Voorts is C2000, net als GSM dusdanig verstleuteld, dat het kraken ervan schier-onmogelijk is. Naast hardware (bv een SIMkaart) heb je ook de nodige software nodig. Deze versleuteling is echter niet statisch, maar dynamisch. Tegen de tijd dat je een decodeersleutel al zou hebben gekraakt, is hij niet meer geldig, omdat er dan al lang weer een nieuwe sleutel actief is. Daarbij zijn lokatie, datum en tijd factoren die meespelen in de versleuteling.

Als je er al in zou slagen om een C2000-ontvanger te bouwen, dan zal deze altijd ingemeld moeten zijn in het netwerk. Dit zal de netwerkaanbieder (de C2000-organisatie) niet ontgaan. Zij zullen een 'Unidentified Device' op hun netwerk detecteren en dat er onmiddelijk weer afgooien. Alle moeite voor niets geweest.

Verder moet een randapparaat aan een samenstel van 'nummers' voldoen (even los van de versleuteling), om het geldig te maken voor inmelding. Zo heeft elk apparaat een serienummer, een TEI (verg met IMEI bij GSM), een ISSI (roepnummer) en een alias (naam).

Al met al ben ik nu van mening dat C2000 afdoende is dichtgetimmerd.

Je hebt nog het meeste 'lol' van een mobilofoon of portofoon, waarvan de vermissing niet is opgemerkt. Deze zal gewoon meedraaien in een gebruikersgroep, totdat het iemand opvalt dat deze 'ongeoorloofd' is ingemeld.
_________________
www.rwpieters.nl Ook U kunt daar naar toe surfen !

Laatst aangepast door Rolf Pieters op Do Jan 26, 2006 21:16, in totaal 1 keer bewerkt



Nozzle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #294 Gepost op: 28 januari 2006, 11:25:03
Citaat
Verder moet een randapparaat aan een samenstel van 'nummers' voldoen (even los van de versleuteling), om het geldig te maken voor inmelding. Zo heeft elk apparaat een serienummer, een TEI (verg met IMEI bij GSM), een ISSI (roepnummer) en een alias (naam).
Het ISSI nummer is de variant van de IMEI en een alias staat los van een nummer. Deze zou je bij wijze van ook "Roger Rabbit" kunnen noemen.
Een alias is voor de centralist om te zien wie of wat er oproept. In plaats van "020556984" te zien ziet de centralist "740 TS Hoorn-centrum".


Rolf Pieters

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
  • Rolf Pieters
Reactie #295 Gepost op: 28 januari 2006, 11:34:32
Het ISSI nummer is de variant van de IMEI

Hey David,

Ik weet niet beter dat de TEI vergelijkbaar is met het IMEI-nummer (TEI = Terminal Equipment Identification), en het ISSI vergelijkbaar is met het bv een 06-nummer of 5-tooncode.


Nozzle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #296 Gepost op: 28 januari 2006, 12:37:17
Hey David,

Ik weet niet beter dat de TEI vergelijkbaar is met het IMEI-nummer (TEI = Terminal Equipment Identification), en het ISSI vergelijkbaar is met het bv een 06-nummer of 5-tooncode.
Ha die Rolf!

Je hebt gelijk hoor. Ik kwam net uit m'n bed. Ik heb niets gezegd  8)


Ierlandfan

  • Gast
Reactie #297 Gepost op: 31 januari 2006, 15:40:07
Je samenstel van nummers:
je bent ITSI vergeten in je verhaal.
ITSI (International Tetra Subscriber Identification)
is gelijk aan GSM's IMSI (M van Mobile ipv T vanTetra)
Dat is zeg maar je simkaart zoals op je de GSM.

Je kan die wel klonen, ben je er ook, gewoon "even" een porto uitlezen en alles klonen.
Dat zal niet zo'n probleem zijn. (Het uitlezen en het klonen) De vraag is echter, hoe-kom-ik-aan-een -porto-lees-ik-hem-uit-en-breng-hem-weer-terug-zonder-dat-ze-merken-dat-ie-gekloond is :-)
Of de centrale/database moeilijk gaat doen bij dubbel inloggen weet ik uiteraard niet. Ik heb vernomen dat dat geen probleem is. Het is wel eens getest.


Du Booton

  • Gast
Reactie #298 Gepost op: 31 januari 2006, 20:53:00
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks  ;D

Maar je bent aardig op de hoogte Daaf.

Groet


Rolf

  • Gast
Reactie #299 Gepost op: 26 februari 2006, 10:41:24
Ik ben niet zo thuis in de data communicatie en ook niet in de elektronica  (wel in de koeling maar dat is een andere tak van sport.)
Discovery Channel heeft vaker hele mooie programma’s o.a. over spionnen en hoe berichten versleuteld werden en zo verzonden.
Een stel Russische spionnen maakte gebruik van een simpel schrijfblokje na elke boodschap scheur je één velletje af  en heb je een totaal nieuwe sleutel.
Ze zijn pas door de mand gevallen toen ze de velletjes opnieuw gingen gebruiken.
Zo simpel kun je een versleuteling maken, of neem de Duitse Enigma (heb ik de naam goed?) uit WO II door het instellen van de datum krijg je een andere sleutel alleen het bemachtigen van een werkende machine hebben ze de sleutel kunnen vinden.
Als je dat vertaalt naar de huidige reken capaciteit van een PC dan kun je wel héééééél veel codes maken.
Dus dat decoderen zal nog wel even op zich laten wachten 2080 of zo?

Groetjes Rolf