Windows. Daar mag je toch niet spreken van beveiligingslekken en bugs? Dat zijn toch ingebouwde opties?
Ik doelde o.a op beveiligingslekken maar het kan ook anders.
Een paar voorbeelden: (onthou, het gaat om het idee)
In Duitsland werd een decoder gemaakt voor sateliet tv. (Dbox2) Die draaide alleen (en was hardwarematig beveiligd) Betanova/Betaresearch software. Middels het op het juiste moment kortsluiten van het geheugen en het tegelijkertijd handmatig veranderen van het opstartgeheugen (aantal commando's intypen) werd de beveiliging opgeheven. (debug mode)
Op die manier kan je er alles mee ontvangen door er andere software in te zetten.
Dat kon dus eerst niet vanwege de beveiliging. Die checkte de software op "echtheid"
Middels een zelfgebouwde (nu kan je ze kopen) insteekkaart kunnen ook andere smartcards werken . Als je iets minder legaal bezig wil zijn kun je de keys ook gewoon van het boze internet halen.
Het is een kwestie van componenten kennis.
Er zijn verschillende routers (al dan niet WIFI) die via hetzelfde truukje (ook weer het kortsluiten van het geheugen) andere software toelaten. (Linksys bijvoorbeeld) Hierdoor is het mogelijk het zendbereik te verhogen of bijvoorbeeld om er een WIFI scanner van te maken die meteen de eventueel beveiligde verbindingen probeert te kraken. (wardriving) En nog veel meer is mogelijk.
Er zijn videokaarten waar functionaliteit is afgeknepen zodat ze goedkoper verkocht kunnen worden. De goedkope en de duurdere versies hebben dan zogenaamd iets minder of meer extra's...sneller, meer graphics etc etc. Dat is dus eigenlijk niet waar, het is gewoon dezelfde kaart waarvan de hardware is uitgeschakeld. Meestal is dat middels het solderen van wat componenten op te heffen. Moet ik er wel bijzeggen dat de goedkope kaarten meestal fouten bevatten en dat daarom de functionaliteit wordt uitgeschakeld. Hoeven ze de kaarten niet weg te gooien. Slim op zich.
Terug te komen op je sabotage contact: Wordt wat lastig repareren als dat erin zou zitten.
porto valt op de grond..porto denkt dat ie open is om een of andere reden (scheur in behuizing etc) gaat er een alarm af of is je porto gewist.Verder heeft zoiets stroom nodig. Batterij eruit en probleem opgelost. Evt. reserve batterij in porto....wel, die kunnen ook leeg. Gaatje boren op de juiste plek, beetje creativiteit en het contact vastlijmen of batterij leeg laten lopen. Zomaar een idee.
Bij Motorola is meestal de software om de porto's te programmeren beveiligd, dat scheelt je weer dat contact :-). En meestal zijn de belangrijkste gebieden in de porto zelf denk ik ook nog eens beveiligd met een speciale code. Ik heb echter geen idee wat voor processor er inzit of wat er voor geheugen wordt gebruikt. Het zal je nog gaan verbazen wat er inzit denk ik. Het is geen nieuwe ontworpen apparatuur maar meer speciaal voor Nederlands vervaardigde aanpassingen.
Net zoals de infostream. Ook geen nieuw ontwikkeld product.
Meer aangepast aan de Nederlandse wensen. En dan nog slecht ook. Maar dat is een andere discussie die je hier ergens beneden in een ander topic kan vinden.