Kraken C2000

Auteur Topic: Kraken C2000  (gelezen 117483 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #370 Gepost op: 21 december 2008, 18:37:06
Ik bedoelde dat als je met een (gekopieert) ID kaartje uit Haaglanden niet met andere apparatuur (scanners etc.) op een noodhulp groep van groningen kan zitten, want dan ziet de meldkamer een portofoon/mob van de Brandweer Haaglanden en dat is raar...

Ze zien niet eens dat die van Haaglanden is, ze zien alleen een getallenreeks. De aliasdatabases zijn helaas niet gekoppeld, dus ze zien slechts een onbekend ID.

Hunter


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #371 Gepost op: 21 december 2008, 19:12:17
Nou zoals eerder gezegt heb ik er ook niet zoveel verstand van, maar ik bedoel dat je met een andere tetra terminal met een gekopieert kaartje met c2000 meeluistert... wat dus niet kan... maarja laat maar ;)

En wij hebben idderdaad geen politie groepen in de apparatuur staan, vandaar dat er ook bijstaat dat dat niet kan(als we ze zonodig moeten spreken worden we wel gekoppeld of gaan we naar een RMG) ;)

@Johan: Oke dat wist ik niet, weer wat geleerd ;D


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #372 Gepost op: 22 december 2008, 14:47:03
Bovendien, zomaar even kopieren werkt niet. Zelfs bij oudere netwerken moet het hardwarematige serienummer overeenkomen met het softwarematige ID, dus ik neem aan dat dat bij een 'moderner' netwerk zoals C2000 zeker het geval is. Op het moment dat jij een kaartje zou kunnen klonen dan hebben beide apparaten nog steeds een verschillend hardware-ID en dat zal het netwerk niet accepteren.

Hunter


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #373 Gepost op: 22 december 2008, 16:57:00
Oke, weer wat geleerd ;D bedankt...


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #374 Gepost op: 11 februari 2009, 12:04:38
Bovendien, zomaar even kopieren werkt niet. Zelfs bij oudere netwerken moet het hardwarematige serienummer overeenkomen met het softwarematige ID, dus ik neem aan dat dat bij een 'moderner' netwerk zoals C2000 zeker het geval is. Op het moment dat jij een kaartje zou kunnen klonen dan hebben beide apparaten nog steeds een verschillend hardware-ID en dat zal het netwerk niet accepteren.

Hunter
 

mischien een beetje laat gereageerd, maar als je nou het hardware-ID kopiert, en zeg niet dat dat niet mogelijk is. >:(
Nemo me impune lacessit


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #375 Gepost op: 11 februari 2009, 18:07:59
mischien een beetje laat gereageerd, maar als je nou het hardware-ID kopiert, en zeg niet dat dat niet mogelijk is. >:(

Regel maar een paar gekloonde portofoons, en zeg niet dat dat niet mogelijk is ;)

Hunter


Ierlandfan

  • Gast
Reactie #376 Gepost op: 30 maart 2009, 00:33:37
Regel dan meteen even een soort van test porto,
noem het een porto met alle rechten voor elke groep en en zonder welke restrictie dan ook.
Als je daar de code van kopieert en ook de hardware ID dan kan je alles volgen.

Aangezien deze geen restricties heeft kun/mag je je dus bij elk gesprek aanmelden (In theorie dan natuurlijk)


Ierlandfan

  • Gast
Reactie #377 Gepost op: 30 maart 2009, 00:36:10
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,7598.msg191038.html#msg191038

Dat clonen is wellicht zelfs mogelijk met en zonder kabel.

Even de vergelijking met GSM en c2000.
Je hebt een IMEI nummer (International Mobile Equipment Identity Number) Zeg maar het "hardware" matige serienummer van je telefoon. Verder heb je nog de IMSI (het unieke serienummer van je SIM kaart.) Beide zijn erg makkelijk te achterhalen en te veranderen.
Bij GSM is IMSI genoeg om te kunnen klonen. Geen controle op telefoon (IMEI) met SIMkaart (IMSI) Clonen van kaarten is echter ook voor de redelijk slimme computeraar niet zo'n punt.  IMSI is zelfs uit de lucht af te vangen (niet makelijk, politie gebruikt speciale nepzenders daarvoor)

Bij c2000 heb je de TEI (TETRA Equipment Identity .....vergelijkbaar met IMEI voor GSM)
Het  "hardware" matige serienummer van de porto/mobi en de ITSI (Individual TETRA Subscriber Identity...vergelijkbaar met IMSI voor GSM)
Hierbij word wel gekeken naar beide nummers voor toegang tot Tetra/c2000. Echter de ITSI is ook weer vrij makkelijk af te vangen met bestaande (tetra-test) apparatuur.
Of je het hardware matige nummer kan veranderen is nog niet bekend. Ik weet bijna 100% zeker dat het kan dmv flashen of omruilen/clonen/omzeilen van een bepaald deel in de apparatuur (danwel in een testmode oid).

De apparatuur kan via TEI namelijk onklaar worden gemaakt door de centrale (door de lucht dus) en in het extreemste geval (je hebt "tijdelijk geblokkeerd" en "definitief geblokkeerd..de laatste dus") moet je terug naar de fabriek om hem weer gebruiksklaar te laten maken. Er gaan indianenverhalen dat hij zou exploderen of dat de hardware zou verbranden bij het definitief onklaar maken maar dat geloof ik niet zo.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #378 Gepost op: 30 maart 2009, 09:43:01
(...)

De apparatuur kan via TEI namelijk onklaar worden gemaakt door de centrale (door de lucht dus) en in het extreemste geval (je hebt "tijdelijk geblokkeerd" en "definitief geblokkeerd..de laatste dus") moet je terug naar de fabriek om hem weer gebruiksklaar te laten maken. Er gaan indianenverhalen dat hij zou exploderen of dat de hardware zou verbranden bij het definitief onklaar maken maar dat geloof ik niet zo.

Dit moet toch terug te vinden zijn in de standaard tetra protocollen? Tetra is toch een standaard?


donblondie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
Reactie #379 Gepost op: 30 maart 2009, 12:30:30
:)