Kraken C2000

Auteur Topic: Kraken C2000  (gelezen 117471 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #380 Gepost op: 30 maart 2009, 13:01:28
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,7598.msg191038.html#msg191038


Of je het hardware matige nummer kan veranderen is nog niet bekend. Ik weet bijna 100% zeker dat het kan dmv flashen of omruilen/clonen/omzeilen van een bepaald deel in de apparatuur (danwel in een testmode oid).

Als het nummer bij productie van het IC met laser op het silicium word ingesteld kan je dit later nooit meer wijzigen. ( of je moet het IC fysiek verwijderen en vervangen door een ander IC.


Citaat

 Er gaan indianenverhalen dat hij zou exploderen of dat de hardware zou verbranden bij het definitief onklaar maken maar dat geloof ik niet zo.
Er zijn componenten die je een malig kan programeren en daarna niet meer  gewijzigd kunnen worden behalve nog een andere fuse door laten branden.
Technisch dus best mogelijk om in een IC een verbinding op te blazen en daar mee een bit in te stellen zonder het ooit nog te kunnen wijzigen. Dit kan je alleen herstellen door het IC te vervangen.

Voor beide dingen, beweer ik niet dat het in C2000 zo is, maar technisch wel goed uitvoerbaar.
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


Ierlandfan

  • Gast
Reactie #381 Gepost op: 30 maart 2009, 21:51:03
C2000 is geen kluis of groot geheim.

Het is gewoon een digitaal systeem (Tetra) met een geheime beveiliging (tea2).

Zie het als een draadloze router met een nog niet gekraakte beveiliging.
Het router stukje is algemeen bekend en (al dan niet) goed gedocumenteerd.
De code alleen niet.


V-V

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
Reactie #382 Gepost op: 28 december 2009, 17:58:32
http://tweakers.net/nieuws/43105/tetra-protocol-van-c2000-eenvoudig-af-te-luisteren.html

Het gaat hier om TETRA deel niet het encrypte C2000.

TETRA = Geen C2000
C2000 = geen TETRA

C2000 = TETRA met Encryptie
Ja beste mensen dat weet ik allemaal wel.
Maar heb toch nog geen antwoord op mijn vraag waar men tetra scanners kan kopen hoor.
Daar had ik dan toch graag een voorbeeld van gezien.  ;D


V-V

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
Reactie #383 Gepost op: 28 december 2009, 18:01:56
TETRA is gewoon een open standaard, volgens mij zijn daar inderdaad scanners voor tekoop. Maar het feit dat C2000 ook gebruik maakt van het TETRA protocol betekent niet dat C2000 daarmee is af te luisteren. Die scanners zijn alleen geschikt voor "kale" TETRA, niet voor netwerken met encryptie zoals C2000.
Graag een merk en een type :)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #384 Gepost op: 28 december 2009, 18:47:14
Graag een merk en een type :)

Je zou het hier eens kunnen proberen. Volgens mij is nergens in de NL wet verboden om Tetra apparatuur aan te schaffen...  ;)


http://www.tetra-supplier.com/

We are selling Tetra equipment on demand from our customers,We can also install Tetra Infrastructure on your location over our partners,This of course can be done only after you as a customer present us with full documentation and legal permits from your Authorities.


V-V

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
Reactie #385 Gepost op: 28 december 2009, 21:08:35
Je zou het hier eens kunnen proberen. Volgens mij is nergens in de NL wet verboden om Tetra apparatuur aan te schaffen...  ;)


http://www.tetra-supplier.com/

We are selling Tetra equipment on demand from our customers,We can also install Tetra Infrastructure on your location over our partners,This of course can be done only after you as a customer present us with full documentation and legal permits from your Authorities.
Dat zijn geen tetraSCANNERS hoor.

Maar goed niemand hier kan me voorbeelden aandragen blijkbaar, maar had ook niet anders verwacht!
Dan zullen een één klap een hoop tetra netwerken op deze aardbol niet meer veilig zijn.
C2000 mag dan wel encryptie gebruiken, maar dat is niet bij alle tetra netwerken zo, zoals bijvoorbeeld het Belgische astrid (c2000) netwerk!


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #387 Gepost op: 28 december 2009, 21:28:26
Dat zijn geen tetraSCANNERS hoor.

Maar goed niemand hier kan me voorbeelden aandragen blijkbaar, maar had ook niet anders verwacht!
Dan zullen een één klap een hoop tetra netwerken op deze aardbol niet meer veilig zijn.
C2000 mag dan wel encryptie gebruiken, maar dat is niet bij alle tetra netwerken zo, zoals bijvoorbeeld het Belgische astrid (c2000) netwerk!

Waarom zou je een scanner kopen als je ook de apparatuur kan kopen (als je wat geld over hebt)?  ??? 8)


V-V

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
Reactie #388 Gepost op: 28 december 2009, 22:10:16
http://tweakers.net/nieuws/43105/tetra-protocol-van-c2000-eenvoudig-af-te-luisteren.html
Ja mooi verhaal, ken dit verhaal ook al jaren hoor je laat me niks nieuws zien.

Feit is dat mij nog NOOIT iemand het heeft laten zien dat hij het ook kan!
Ja dat het in theorie kan ja tuurlijk, maar wie heeft deze software?  waar koop je hem?  nogmaals iedereen komt met dit verhaal aanzwaaien wat heel
mooi is maar nog nooit iemand die het mij heeft weten uit te halen.


Zelfde als tetrascanners  die vind je ook nergens hoor, tenminste nooit gevonden op het mooie internet. zelfde geld voor die mooie software uit dat mooie verhaal van jou van die slimme duitste veiligheidsexperts.


V-V

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
Reactie #389 Gepost op: 28 december 2009, 22:10:54
Waarom zou je een scanner kopen als je ook de apparatuur kan kopen (als je wat geld over hebt)?  ??? 8)
Wat moet je met apparatuur, wat met dmo spelen zeker.