Kraken C2000

Auteur Topic: Kraken C2000  (gelezen 117384 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #40 Gepost op: 11 februari 2005, 23:16:36
wat ik heb proberen uit te leggen is welliswaar geen kraken, maar het meeluisteren met een legale mobilofoon, of portofoon, dit is dus mogelijk zoals blijkt en ook bevestigd wordt, de meldkamers zien het nu wel of niet, maar doen er in iedergeval nog niets aan, er bestaat dus een mogelijkheid door legale apperatuur bezitters om mee te luisteren, deze krijgen dus ook data toegezonden (ieder zijn eigen pakketje), in hoevere kan het netwerk dit aan wanneer een incidentgroep of werkgroep door veel mensen wordt beluisterd.
Nemo me impune lacessit


nvr

  • Gast
Reactie #41 Gepost op: 11 februari 2005, 23:32:48
Jep.. Maar het topic gaat over het kraken. En het is op zich niet zo bijzonder dat jij mee kan luisteren. Zoals reeds eerder opgemerkt, zal straks elk incident appart gekoppeld kunnen worden aan apparte kanalen.


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #42 Gepost op: 11 februari 2005, 23:42:47
en schakel je dus gewoon mee, want je schakeld zelf en niet de meldkamer zoals werd verondersteld, al deze kanalen zijn per regio al volledig voorgeprogrameerd, het is dan wel geen kraken, maar wel meeluisteren.
Nemo me impune lacessit


Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #43 Gepost op: 12 februari 2005, 00:27:02
En vervolgens ziet de AC dat die porto aan staat en schakelt 'm vanuit de centrale gewoon weer uit. Niemand blijft op C2000 onopgemerkt. De AC kan iedere porto die aan staat zo identificeren en op afstand uitschakelen.

Gr
Erik
maar dan moeten ze eerst kijken of die brandweer niet een uitruk heefd of een oefening en dat kunnen ze niet latijd naa gaan ;)


Ton d Breejen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
Reactie #44 Gepost op: 12 februari 2005, 01:48:24
Ik denk dat "het mee kijken" van de A.C. wel mee zal vallen. Die hebben wel wat anders aan het hoofd.

Een SIM kopieren zal niet gaan werken in TMO mode. Als het netwerk een dubbele aanmelding ontvangt zal hij de tweede aanmelding negeren.

Tetra is enigzins vergelijkbaar met GSM. Ik heb zelf een duo SIM (1 nummer, twee kaartjes) . 1 in mijn vaste telefoon in de auto en 1 in mijn mobieltje. Als ik uit de auto stap zet ik mijn ingebouwde telefoon uit en schakel dan pas mijn mobieltje in. Probeer ik ze alletwee tegelijk aan te zetten geeft 1 van de twee (De laatst ingeschakelde) het bericht "Toegang netwerk geweigerd" Dit zal dus ook met de tweede SIM van de potrofoon gebeuren.

In DMO zou het kunnen werken ware het niet dat er eerst ook nog software geladen moet worden in de C2000 porto en zie daar maar eens aan te komen.

Groeten, Ton.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #45 Gepost op: 14 februari 2005, 00:07:15
Ik heb begrepen dat ook het alleen meeluisteren in een gespreksgroep zorgt voor dataverkeer via de masten. Dat betekent dat de 'meeluisteraars' bij een zeer groot incident de communicatie kunnen verstoren. Ik verwacht dat niet gewacht zal worden tot dat een keer mis gaat....

Dit vat ik niet helemaal. Als een gespreksgroep aktief is, dan wordt een bepaalde hoeveelheid data gegenereerd. Die hoeveelheid data staat in principe los van het aantal meeluisteraars (laten we het even houden op "ingelogde randapparaten"), tenzij die meeluisteraars zich in een groter gebied bevinden waardoor die gespreksgroep via meerdere C2000-masten uitgezonden moet worden. Concentreert alles zich rondom 1 mast, dan maakt het niet uit of er 10 of 10.000 apparaten "meeluisteren", het signaal zit immers al in de lucht.

Groeten, Peter.


Rene112

  • Gast
Reactie #46 Gepost op: 14 februari 2005, 06:34:40
......tenzij die meeluisteraars zich in een groter gebied bevinden waardoor die gespreksgroep via meerdere C2000-masten uitgezonden moet worden.....

Dat zal de verklaring zijn Peter!
Er zijn 'meeluisteraars' vanuit de hele regio, daardoor zullen dus de andere masten ook 'aan de bak' moeten.

groeten,
René de Caluwé


Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #47 Gepost op: 14 februari 2005, 10:34:57
ik ken iemand die heefd aan zijn scanner gesleuteld en die kan C 2000 ondvangen. :o
hij wil aan niemand vertellen hoe hij het heefd gedaan :-\ :(


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #48 Gepost op: 14 februari 2005, 10:45:28
ik ken iemand die heefd aan zijn scanner gesleuteld en die kan C 2000 ondvangen. :o
hij wil aan niemand vertellen hoe hij het heefd gedaan :-\ :(

Ik denk dat je P2000 bedoelt want dan kun je via de PCen de scanner tekstberichten ontvangen.


Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #49 Gepost op: 14 februari 2005, 10:46:17
nee C 2000 is spraak en dat ondvangt hij dan ook ;)