Kraken C2000

Auteur Topic: Kraken C2000  (gelezen 117382 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #50 Gepost op: 14 februari 2005, 12:02:57
Het enige wat ik me voor kan stellen is dat hij de gecodeerde berichten hoort. Dus zo'n geluid als je met je telefoon naar een fax belt. :D

Heb je al een keer gevraagd of je bij hem mag komen luisteren.  ;)
Dat zal ook wel niet mogen. :D


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #51 Gepost op: 14 februari 2005, 17:26:17
Ik heb ooit voor school onderzoek gedaan naar encryptie, en zelf een encryptieprogramma geschreven. Het werkt erg goed, en je begrijpt inderdaad geen (...) van de gecodeerde teksten (iemand interesse trouwens? Klein programma, zo door te mailen ;)). Ik kan vertellen dat als je encryptie serieus aanpakt, het nagenoeg onkraakbaar kan worden... En dit is volgens mij behoorlijk serieus aangepakt ;)
Arts  www.alphalog.nl


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #52 Gepost op: 14 februari 2005, 18:48:09
Laat me even weten als het kraken gelukt is, wellicht kan ik het dan mijn kleinkinderen vertellen . . .  ;D


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #53 Gepost op: 14 februari 2005, 19:24:58
nee C 2000 is spraak en dat ondvangt hij dan ook ;)
Martijn,ga er gerust vanuit dat hij de boel loopt te flessen.het is nog niemand gelukt namelijk ;)


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #54 Gepost op: 20 februari 2005, 04:28:34
waarom zou je c2000 willen kraken? Vrijwel iedereen staart zich dood op dat kraken. Net zoals een deur zijn er meerdere manieren om binnen te komen of je doel te bereiken.  Maar ik ga niemand op gedachten brengen.

Wel A zeggen, maar geen B zeggen. Ik vraag me af wat voor ingangen er nog meer zouden zijn? Je zou een portofoon kunnen stelen, maar daar heb je weinig aan. Uitlezen en dan de sleutels te weten komen? Tsja, zo makkelijk is het helaas niet...

Groeten, Peter.


gast

  • Gast
Reactie #55 Gepost op: 20 februari 2005, 12:17:52
Eerst even mijn visie op het "kraken"

met het analoge net kon je volgen wat er gebeurde.
Uit journalistiek oogpunt (althans informeren mensen over wat en waar iets gebeurde) was het erg handig.
Verder zijn er vele gevallen bekend waarin de politie door scannerluisteraars een handje zijn geholpen. Ook het tegendeel is uiteraard waar. Maar je kan daar dus ook gebruik van maken ter misleiding.
Nu blijft het gissen en in erge gevallen leidt dat tot allerlei theorieen.

Als ik nu ideeen ga opperen zullen die vast wel doorgespeeld worden en getest worden op bruikbaarheid want het forum word in de gaten gehouden. Daar ga ik vanuit. Als dat niet zo is, is dat niet zo slim van de ontwikkelaars danwel andere groepen die wat aan deze informatie kunnen hebben.

Ik zeg niet dat het (al) kan, ik zeg alleen dat er meerdere mogelijkheden zijn om hetzelfde doel te bereiken


Kevke

  • Gast
Reactie #56 Gepost op: 20 februari 2005, 15:01:32
Als ik nu ideeen ga opperen zullen die vast wel doorgespeeld worden en getest worden op bruikbaarheid want het forum word in de gaten gehouden. Daar ga ik vanuit. Als dat niet zo is, is dat niet zo slim van de ontwikkelaars danwel andere groepen die wat aan deze informatie kunnen hebben.

Ik zeg niet dat het (al) kan, ik zeg alleen dat er meerdere mogelijkheden zijn om hetzelfde doel te bereiken

En wat wil je hier nu mee zeggen?


%$,,hyqrs

  • Gast
Reactie #57 Gepost op: 20 februari 2005, 15:15:35
Dat bedoelde ik eigenlijk ook met mijn (theorie ), maar misschien zal het wel altijd theoerie blijven of .........


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #58 Gepost op: 20 februari 2005, 20:06:59
En wat wil je hier nu mee zeggen?

Ik vraag me af of hij zelf wel weet wat hij bedoelt. Het is 1 groot cryptisch verhaal en als je dan opheldering vraagt dan wordt het alleen maar waziger...

Lijkt me een typisch gevalletje van "zeg dan niets"...

Als er dan echt meerdere wegen zijn die naar Rome leiden, dan had men die al lang bewandeld. Keer op keer staan er mensen op die beweren dat het "vast wel te kraken" zou zijn (of niet te kraken maar op een "andere" manier mee te luisteren), maar het blijft steeds maar bij woorden. Veel mensen denken er enorm makkelijk over, maar als C2000 echt zo makkelijk gekraakt zou kunnen worden dan zijn er wereldwij heel veel systemen die in 1 klap op losse schroeven komen te staan.

Dus laat er maar eens iemand aantonen dat het echt zo makkelijk is als sommige mensen doen voorkomen, daar ben ik eigenlijk best wel benieuwd naar  ::)

Groeten, Peter.


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #59 Gepost op: 20 februari 2005, 21:11:43
Jaren geleden was er al de discussie over het al dan niet uitluisteren van GSM frequenties . . . . . de mensen die toen vertelden dat het binnenkort was mee te luisteren zie ik niet meer op menig forum.

Nu is men tijd aan het verdoen met het TETRA netwerk, waarvan ik bovenstaande over twee jaar weer zal herhalen . . . .  :D