Kraken C2000

Auteur Topic: Kraken C2000  (gelezen 117435 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

Ierlandfan

  • Gast
Reactie #80 Gepost op: 28 februari 2005, 23:36:51
Tetra heeft een testsysteem wat Tetris heet.  Een beetje humor kan hier dan toch geen kwaad Skipper?


Off topic:
Je hebt toch wel eens van Echelon gehoord hoop ik? Of geloof je nog steeds dat dat niet bestaat?


Peter:
Citaat
Even een quote van de vele sites waarop informatie te vinden is over TEA
Er is geen informatie te vinden over het (Tetra) Tea2 encryptie-protocol.  De info die er te vinden is beschrijft alleen dat het national security is en waar en op welke punten het word toegepast. Geen inhoudelijke informatie wat ook vrij logisch is.

De UAK sleutel (master key zeg maar) die 128 bits is en de handset key die korter is maken denk ik deel uit van  Taa1 (TETRA Authentication Algorithms) . De meest gebruikte encryptie voor Tetra authenticatie.

Tea2 word toegepast voor vrijwel alles door de lucht.

Het IDEA algorithme word gebruikt bij end-to-end gebruik. Meer van bekend dan tea2, gebruikt ook onder andere 128 bit sleutel. Word vaak gebruikt als onderdeel van beveiligde verbindingen op internet (oa. PGP voor de kenners)

Dit is alleen voor de volledigheid hier neergezet en meer voor de nieuwsgierige lezer die denkt dat alles is beveiligd met dezelfde encryptie methode.

Dit is echter wel "should be used by user" informatie en gebaseerd op documenten die ETSI levert. C2000 is gebaseerd op tetra en een aantal standaarden gelden daarom ook voor c2000. Maar of alle beveiligingingsaanbevelingen ook zijn aangebracht? 
De tijd en/of een hoop geld zal het vanzelf leren.

Nu weer on-topic.
Weet iemand nog wat nieuwe invalshoeken om c2000 mee te luisteren behalve het plaatsen van een microfoon+zender in een c2000 porto?


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #81 Gepost op: 1 maart 2005, 09:31:24
Op de televisie had iemand het over "aangifte doen en daarbij een prepaid telefoontje in de plantenbak droppen, op automatisch opnemen zetten en die bellen voor je je misdadige aktie onderneemt". Ook bij ons is het radioverkeer in de spreekkamers goed te horen. 's Nachts is ons bureau onbemant. Als je in de beveiligde ruimte van het OM vertrouwlijke informatie kan gaan halen, lukt het ook wel om een microfoontje in de meldkamer te plaatsen. Er heeft er een jaren in het UN gebouw gezeten, die bij een verbouwing pas ondekt werd. Afluisteren gaat altijd, agenten zijn omkoopbaar. Mijn mening over dat het eerder van nut cq bedacht is tegen het gewone publiek als tegen de criminelen en terroristen wordt gaandeweg gesterkt. Er hangt zoveel mee samen en omheen, zoals het alleen nog maar de pers te woord staan door de voorlichter en door hem als krant in de ban gedaan worden als je toch dingen schrijft die "slecht zijn voor de PR".  Voornaamste doel is naar mijn idee het bemoeizieke publiek uitschakelen.

Laatst nog schreef een medehulpverlenerhier: "waarom zou jij de politie willen controleren?". Omdat het geen goden zijn maar mensen. Omdat ze de pijler vormt van onze democratie. Een dijk opwerpt tegen de overstroming door het recht van de sterkste.
Te belangrijk om niet te controleren, ook al hebben ze daar een hekel aan. Want als je vragen stelt wordt al snel geconcludeerd: "jij hebt zeker een hekel aan de politie!". 

Henk


Ierlandfan

  • Gast
Reactie #82 Gepost op: 1 maart 2005, 12:07:04
Daar kan ik me helemaal bij aansluiten. Controle over informatie, manipulatie van publiek...macht. Dat riekt naar censuur en dictatuur. We worden behandeld als kleine kinderen op deze manier.  Door het (nog) niet kunnen afluisteren kunnen ze fouten veel beter verbloemen en worden er geen lastige vragen gesteld aan de hand van afgeluisterde verbindingen.
(Met dank aan iemand anders op dit forum voor dit inzicht)

Zeg, spoor diegene die in het OM inbrak eens op, ik heb nog wel een klusje in de serverruimte van c2000  8)

c2000 voor allen, allen voor c2000!


Ierlandfan

  • Gast
Reactie #83 Gepost op: 3 maart 2005, 13:31:16
We hoeven niet zo moeilijk te doen zelfs, in de online-editie van www.verbinding.nl zag ik het volgende staan:

Mi
Citaat
nister Remkes heeft een jaar geleden beloofd dat er voor journalisten een alternatief zal komen voor het luisteren naar de scanner. Hiervoor zijn de de NVJ en het ministerie druk in overleg, maar het is niet duidelijk wanneer er zo'n alternatief beschikbaar is.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #84 Gepost op: 3 maart 2005, 15:43:11
We hoeven niet zo moeilijk te doen zelfs, in de online-editie van www.verbinding.nl zag ik het volgende staan:

Het is maar net hoe hoopvol je die woorden intepreteert... Een "alternatief" betekent in dit geval "anders dan luisteren".

Groeten, Peter.


Ierlandfan

  • Gast
Reactie #85 Gepost op: 3 maart 2005, 19:18:34
hmm.ja, iets te enthousiaste redenering...het gaat nu nog om het zogenoemde 'media-alarm' een voorlichter maakt bekend waar, wat en wanner er is iets gebeurd.
Te laat en onvolledig helaas. Ik spreek uit ervaring met voorlichters, ze zeggen wat ze mogen zeggen. Het volgen van de verbindingen levert meestal een ander danwel vollediger beeld op. Maar dat was nu net wat minister Remkes wil voorkomen. Dat riekt naar censuur in een democratisch land. Persvrijheid is in gevaar.
Waar is de USA met de Freedom of Information act"?
Waar zijn die lui als je ze nodig hebt  8)

Maar goed on-topic: iemand nog suggesties voor het kraken?

Nieuwe suggestie: grote richtmicrofoon en buiten de alarmcentrale gaan staan...maar dat lukt denk ik niet ivm met veel storing van zendende apparatuur enzo.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #86 Gepost op: 3 maart 2005, 22:45:31
Laser gestuurde mic op het raam. Hoor je wel alles wat binnen gezegd wordt, ook dat gezeur over donuts.

Overigens, de zendapparatuur stoort niet op een richtmicrofoon.

Wil je er een paar huren?

Henk
Audio Rent (doorgehaald ivm sluikreclame, mod)

Henk


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #87 Gepost op: 3 maart 2005, 22:52:07
Joh, afluisteren is heel "simpel". Er worden radiogolven uitgezonden (of wat voor golven dan ook), die op te vangen zijn. Een C-2000 porto zend een signaal uit dat door de centrale opgevangen wordt. Dus heb je iets anders nodig dan een standaard porto. Heb je die signalen opgevangen, dan kraak je het signaal gewoon even, en kun je meeluisteren. Ja, dat was sarcastisch bedoelt. Ik heb het denk ik al door: C2000 is praktisch niet te kraken voor gewone mensen.
Arts  www.alphalog.nl


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #88 Gepost op: 3 maart 2005, 23:31:26
Laser gestuurde mic op het raam. Hoor je wel alles wat binnen gezegd wordt, ook dat gezeur over donuts.

Audio Rent (doorgehaald ivm sluikreclame, mod)

Henk

dit heeft tot nog toe alleen in film ''gewerkt''.

het princiepe is bekend het raam moduleert in de variatie van de spraak, echte bij dubbel glas heb je nog meer problemen dan bij enkel.

voorzover mij bekend in de praktijk nog niet verwezelijkt.
Nemo me impune lacessit


Ierlandfan

  • Gast
Reactie #89 Gepost op: 3 maart 2005, 23:47:18
Q uit James Bond is al een tijdje dood he? Jammer....

Het zal je meevallen wat "gewone" mensen allemaal hebben bereikt op deze wereld. Het is meestal niet wat je weet maar hoe creatief je bent, wie je kent en hoeveel (meestal geld) je eventueel ervoor over hebt.

C2000 kraken als in het kraken van de versleuteling? Nee, tenzij je 10 met een hele hoop nullen jaar de tijd hebt, langer dan het universum reeds bestaat.
De sleutels lekken vanzelf wel uit, kwestie van geld en tijd. Internet doet de rest wel voor ons gewone zendamateurs of andersinds geinteresseerden.

Traditioneel een nieuw idee: Ruilen! (Ik ga een 101 manieren om c2000 mee te luisteren boek schrijven..haha)
Elke kazerne heeft c2000 porto's...loop naar binnen, hangt van je lef en je creativiteit af :-) en ruil je bananenrepubliek (niet of wel werkende) porto (met nieuw zwarte markt c2000 look-a-like frontje) om tegen een prachtige werkende c2000 (reserve) porto onder het motto "mag ik even.....?"

Ik hou me niet aansprakelijk voor deze ideeen ::).

Offtopic:
Peter, beetje humor tussendoor: Je alias danwel naamgenoot regisseerde en werkte mee aan verschillende bondfilms  8)