Kraken C2000

Auteur Topic: Kraken C2000  (gelezen 119427 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

janvand

  • Gast
Reactie #120 Gepost op: 21 juni 2005, 20:44:10
Kraken zal moeilijk gaan, maar wellicht meeliften op het netwerk.
Het is dan wel "Zwaar beveiligd" zeggen ze maar, de portofoons processor heeft een beprekte rekencapaciteit. Dat wil zeggen dat deze ook wel beveiligd zijn maar de beveiliging van de portofoon zelf is niet zo zwaar als van het basis-netwerk. Wellicht een idee om ons hier op te richten.
Al hebben we maar 1 kant van het verhaal weer verstaanbaar, komt de adere kant vanzelf.


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #121 Gepost op: 21 juni 2005, 21:53:05
mischien niet de juiste plaats, maar hebben jullie al problemen gehad met de laders, deze zijn intilligent en ontladen regelmatig en gaan dan weer laden,(levensduur van de accu) heb je de porto nu in de ontlaad cyclus nodig, zit je met een bijna lege porto.

aan dit probleem wordt momenteel gewerkt, maar voorzover bekend is de oplossing er nog niet.

Hier is het dus al meerdere keren voor gekomen dat we tijdens oefenigen(gelukkig) met bijna lege protos stonden.
En dan krijg je ook een omerking dat er naar gekeken moet worden of de protos goed op de laders staan.
Daar ligt het dus niet aan ???
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #122 Gepost op: 21 juni 2005, 23:26:22
Kraken zal moeilijk gaan, maar wellicht meeliften op het netwerk.
Het is dan wel "Zwaar beveiligd" zeggen ze maar, de portofoons processor heeft een beprekte rekencapaciteit. Dat wil zeggen dat deze ook wel beveiligd zijn maar de beveiliging van de portofoon zelf is niet zo zwaar als van het basis-netwerk. Wellicht een idee om ons hier op te richten.
Al hebben we maar 1 kant van het verhaal weer verstaanbaar, komt de adere kant vanzelf.

Slaap lekker  ;)
Weer een idee wat zal stranden  ::)


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #123 Gepost op: 22 juni 2005, 01:17:11
Kraken zal moeilijk gaan, maar wellicht meeliften op het netwerk.
Het is dan wel "Zwaar beveiligd" zeggen ze maar, de portofoons processor heeft een beprekte rekencapaciteit. Dat wil zeggen dat deze ook wel beveiligd zijn maar de beveiliging van de portofoon zelf is niet zo zwaar als van het basis-netwerk. Wellicht een idee om ons hier op te richten.
Al hebben we maar 1 kant van het verhaal weer verstaanbaar, komt de adere kant vanzelf.


het klinkt leuk, maar probeer jij maar eens aan een porto te komen zonder dat gelijk een heel onderzoek wordt ingesteld naar hoe deze gestolen had kunnen worden en wie het heeft gedaan, uiteindelijk vinden ze meestal toch wel de dader.


janvand

  • Gast
Reactie #124 Gepost op: 22 juni 2005, 08:39:29
Ik heb het woord diefstal niet in mijn mond gehad.  :-X

Het is wel zo dat de PKI-encryptie van de porto niet overdreven sterk kan zijn, omdat anders de communicatie wordt belemmerd en de processoren in een portofoon maar een beperkte rekenkracht hebben
Het mechanisme werkt met behulp van PKI-versleuteling
Het gaat dus om het opvangen van het signaal van de porto zelf naar het netwerk. Ik bedoel een hulpverlener praat niet digitaal, maar de spraak wordt digitaal gemaakt en juist in dat stukje zitten er mogelijkheden.
De code "kan" tijdens het spreken veranderd worden. niemand heeft ooit verteld dat het ook echt gebeurd. En gezien de inrichting en techniek van de porto's en mob's betwijfel ik dat ook.
 Ik denk dat we ons moeten richten op de signalen vanaf de porto's en mobilofoons naar het C2000 netwerk toe.............


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #125 Gepost op: 22 juni 2005, 09:36:04

 Ik denk dat we ons moeten richten op de signalen vanaf de porto's en mobilofoons naar het C2000 netwerk toe.............

ga jij je er maar fijn oprichten,je kan je tijd beter besteden waarschijnlijk  ::) ;D


Ierlandfan

  • Gast
Reactie #126 Gepost op: 23 juni 2005, 12:09:25
De grootste zwakte van C2000 is de complexiteit door de samenhangende beveiliging.  Als je je wat verdiept in de netwerkstructuur zie je dat een heleboel informatie moet worden meegezonden omdat anders geen enkel apparaat meer begrijpt wat ze met de data aan moeten. Voorbeeld: in DMO mode wordt via de lucht meegezonden: gebruik sleutel X.Y uit mapje Z. Zo zijn er nog een hoop dingen die meegezonden worden in het signaal en die met wat moeite kunnen worden afgevangen. Het is veeeeeeel te complex....allerlei informatie moet worden meegezonden omdat het anders niet werkt. Soms is die info versleuteld...meestal niet. En eigenlijk weet niemand of het aanstaat standaard of niet.

Als het echt de moeite waard is om c2000 mee te kunnen luisteren is het binnen een jaar gekraakt (of een manier gevonden tot meeluisteren)...en dan neem ik het ruim.

De gateway is ook nog zo'n geweldig complex apparaat en  toch zie je daar hele leuke mogelijkheden liggen om het ons heel simpel te maken

Verder denk ik dat porto in DMO (niet aangesloten op TMO)
met Porto op DMO/TMO prima gaat werken. (Porto 1 werkt als brug voor de ander) En dan is het kinderspel om de code(s) te achterhalen.

Maar ik denk dat we te moeilijk denken. Hoe complexer hoe simpeler meestal de oplossing.


janvand

  • Gast
Reactie #127 Gepost op: 23 juni 2005, 14:13:36
Kijk dit bedoel ik nu in al mijn verhalen uit te leggen KEEP IT SIMPLE.......
Natuurlijk is het geen makkie, wellicht is het al wel gekraakt of mee te luisteren dan wel niet openbaar maar in een ander milieu (laat ik het netjes zeggen) Ik heb wel eens gehoord en gelezen dat er wel degelijk door burgens meegeluisterd word maar dat daar ook een hoop geld in omgaat.

Ik kan alleen maar vragen jongens doe niet zo flauw maak het openbaar en iedereen heeft er weer wat aan....
En wat nog leuker is van het hele verhaal, na de betuwelijn al weer een misser, dat lijkt mij nog het leukste...............................


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #128 Gepost op: 24 juni 2005, 11:25:06
mischien niet de juiste plaats, maar hebben jullie al problemen gehad met de laders, deze zijn intilligent en ontladen regelmatig en gaan dan weer laden,(levensduur van de accu) heb je de porto nu in de ontlaad cyclus nodig, zit je met een bijna lege porto.

aan dit probleem wordt momenteel gewerkt, maar voorzover bekend is de oplossing er nog niet.
Ik pak bij ons ook inderdaad weleens een accu die leeg of bijna leeg is...... maar wij wisselen accu's voor de porto ingeleverd wordt dus dan is het geen probleem
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


gast

  • Gast
Reactie #129 Gepost op: 14 oktober 2005, 10:36:19
Als je het systeem wil kraken moet je de kanaal data van het systeem kraken. Dat is niet zo super beveiligd als het protocol. Immers de kanaal data zegt tegen de ontvanger/zender hoe (en of!) hij het kanaal moet beveiligen en zend nog een hele hoop leuke dingen mee die erg handig zijn als je het systeem op een of andere manier zou willen kraken. (nogmaals, het is illegaal om te kraken, wordt nog wel eens vergeten dus bij deze)

Even de laatste update omtrent c2000 en de kraakbaarheid.
ik heb vernomen dat een -legale- proef met klonen is geslaagd. Was om aan te tonen dat het kon.
Wel, dat kan dus. Er kunnen door deze proef tevens een hoop fabeltjes het land uitgezet worden.

Vragen om bewijs is ook vragen naar de bekende weg.
Als je een paar pagina's terugleest dan weet je hoe dit kan.  (lees: niet hoe jan en alleman het kan maar de technische uitleg) Ergens vanaf het ITSI (International Tetra Subscriber Identity) verhaal.