Kraken C2000

Auteur Topic: Kraken C2000  (gelezen 119571 keer)

0 gebruikers (en 25 gasten bekijken dit topic.

delu

  • Gast
Reactie #160 Gepost op: 21 oktober 2005, 02:14:00
Na jarenlang naar de politie en brandweer te hebben geluisterd is het jammer dat C2000 is gekomen.

C2000 heeft voordelen en nadelen, iets wat men niet moet vergeten.
voorbeeld:
De politie kan bij bijvoorbeeld bij een brand nu direct iets belangrijks aan een commandant (tig meter verderop) doorgeven, iets wat voorheen via via moest met de daarbij behorende vertraging. (of natuurlijk vice-versa)



-Hee, ik kan c2000 ontvangen, ik krijg helaas steeds enorme hoofdpijn van die rare bromtonen-

direct............. volgens mij moeten meldkamer politie en RAC eerst effe samen een gepreksgroep bedenken waar men deze politie agent en commandant inzet.


Heidebrandje

  • Gast
Reactie #161 Gepost op: 21 oktober 2005, 14:36:58
direct............. volgens mij moeten meldkamer politie en RAC eerst effe samen een gepreksgroep bedenken waar men deze politie agent en commandant inzet.

En daar hebben we een VC voor die alles met elkaar verbind in gespreksgroepen. En het werkt goed.


Nozzle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #162 Gepost op: 21 oktober 2005, 15:03:15
Citaat
En daar hebben we een VC voor die alles met elkaar verbind in gespreksgroepen. En het werkt goed.

Een VC is in principe niet meer nodig. Alles kan vanuit de RAC geregeld worden. Als de disciplines willen communiceren met elkaar moet dat in goed overleg gebeuren met de meldkamers van beide disciplines.
Voor een veiligheidsregio zijn een stuk of 10 samenwerk-gespreksgroepen samengesteld die bij zowel brandweer, politie en ambulance in hun apparaten hebben zitten. Dus het patchen van gespreksgroepen is in principe ook niet eens nodig.


ajax

  • Gast
Reactie #163 Gepost op: 21 oktober 2005, 15:37:40
Een VC is in principe niet meer nodig. Alles kan vanuit de RAC geregeld worden. Als de disciplines willen communiceren met elkaar moet dat in goed overleg gebeuren met de meldkamers van beide disciplines.
Voor een veiligheidsregio zijn een stuk of 10 samenwerk-gespreksgroepen samengesteld die bij zowel brandweer, politie en ambulance in hun apparaten hebben zitten. Dus het patchen van gespreksgroepen is in principe ook niet eens nodig.



Ja daar heb je gelijk in dat de RAC het kan maar bij een grote brand word hier in de regio de VC er voor ingezet die verdeeld dan de gespreksgroepen en als er gekoppelt moet worden dan doen zij dat.


Nozzle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #164 Gepost op: 21 oktober 2005, 15:41:45
Citaat
Ja daar heb je gelijk in dat de RAC het kan maar bij een grote brand word hier in de regio de VC er voor ingezet die verdeeld dan de gespreksgroepen en als er gekoppelt moet worden dan doen zij dat.
Volgens mijn gegevens kan een VC niet patchen (=koppelen) omdat zij gewoonweg geen Radio Bedien Systeem (RBS) hebben maar gewoon mobilofoons.
Maar waarom zou je patchen als je gespreksgroepen hebt die de 3 disciplines in hun apparatuur hebben zitten????  (Precies, gebrek aan kennis van de geprogrammeerde groepen in de apparatuur)


firemanr

  • Gast
Reactie #165 Gepost op: 21 oktober 2005, 18:48:29
Volgens mijn gegevens kan een VC niet patchen (=koppelen) omdat zij gewoonweg geen Radio Bedien Systeem (RBS) hebben maar gewoon mobilofoons.
Maar waarom zou je patchen als je gespreksgroepen hebt die de 3 disciplines in hun apparatuur hebben zitten????  (Precies, gebrek aan kennis van de geprogrammeerde groepen in de apparatuur)

Hier gaat gewoon de VC er nog uit bij een middel- of grote brand en die ontzien dan toch gewoon de RAC.


Nozzle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #166 Gepost op: 21 oktober 2005, 19:02:55
Hier gaat gewoon de VC er nog uit bij een middel- of grote brand en die ontzien dan toch gewoon de RAC.
Klopt, dat is in Kennemerland en bij nog heel veel andere regio's het geval, bij grote brand dan he. Maar dat is in principe dus niet meer nodig om dat je geen rekening meer hoeft te houden met je dekking van je verbindingen. Kijk, een Commandowagen is wat anders, maar een Verbindingswagen is niet echt noodzakelijk meer met C2000.


brw_sluis

  • Gast
Reactie #167 Gepost op: 21 oktober 2005, 21:18:16
Het schijnt ook al een aantal jaar mogelijk te zijn door middel van een soort scanner.

Een maat van me had een basisscanner en die kon gewoon iemand horen bellen want hij liet zn scanner zoeken zegmaar en toen hoorde hij een telefoongesprek ;)


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #168 Gepost op: 21 oktober 2005, 21:19:28
Dat kan kloppen, die frequenties kan je ook namelijk afluisteren ;) Handig he, zo'n bakkie ;) ;D
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #169 Gepost op: 21 oktober 2005, 22:16:51
Traxistelefonie kan je ook afluisteren, is ook wel grappig. Een aantal controlediensten, waaronder de douane, maakt hiervan gebruik en nog veel meer diensten.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s