0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.
Na jarenlang naar de politie en brandweer te hebben geluisterd is het jammer dat C2000 is gekomen.C2000 heeft voordelen en nadelen, iets wat men niet moet vergeten.voorbeeld:De politie kan bij bijvoorbeeld bij een brand nu direct iets belangrijks aan een commandant (tig meter verderop) doorgeven, iets wat voorheen via via moest met de daarbij behorende vertraging. (of natuurlijk vice-versa)-Hee, ik kan c2000 ontvangen, ik krijg helaas steeds enorme hoofdpijn van die rare bromtonen-
direct............. volgens mij moeten meldkamer politie en RAC eerst effe samen een gepreksgroep bedenken waar men deze politie agent en commandant inzet.
En daar hebben we een VC voor die alles met elkaar verbind in gespreksgroepen. En het werkt goed.
Een VC is in principe niet meer nodig. Alles kan vanuit de RAC geregeld worden. Als de disciplines willen communiceren met elkaar moet dat in goed overleg gebeuren met de meldkamers van beide disciplines. Voor een veiligheidsregio zijn een stuk of 10 samenwerk-gespreksgroepen samengesteld die bij zowel brandweer, politie en ambulance in hun apparaten hebben zitten. Dus het patchen van gespreksgroepen is in principe ook niet eens nodig.
Ja daar heb je gelijk in dat de RAC het kan maar bij een grote brand word hier in de regio de VC er voor ingezet die verdeeld dan de gespreksgroepen en als er gekoppelt moet worden dan doen zij dat.
Volgens mijn gegevens kan een VC niet patchen (=koppelen) omdat zij gewoonweg geen Radio Bedien Systeem (RBS) hebben maar gewoon mobilofoons.Maar waarom zou je patchen als je gespreksgroepen hebt die de 3 disciplines in hun apparatuur hebben zitten? (Precies, gebrek aan kennis van de geprogrammeerde groepen in de apparatuur)
Hier gaat gewoon de VC er nog uit bij een middel- of grote brand en die ontzien dan toch gewoon de RAC.
Het schijnt ook al een aantal jaar mogelijk te zijn door middel van een soort scanner.