Kraken C2000

Auteur Topic: Kraken C2000  (gelezen 119594 keer)

0 gebruikers (en 40 gasten bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #180 Gepost op: 22 oktober 2005, 17:01:12
wordt het bericht niet alleen uitgezonden via de 'mast' waarop je bent 'ingelogd'  ???

Juist! Dus met een scanner zul je alleen die gespreksgroepen kunnen ontvangen die op de lokale mast aktief zijn. Voor de luisteraar (indien mogelijk) zal dat juist meer beperkingen geven dan voordelen, want even naar een andere regio luisteren kan niet meer, die gespreksgroepen worden alleen aktief via de lokale mast als iemand *via die mast* afstemt op een gespreksgroep van een andere regio...

Landelijk ontvangen? Vergeet het maar...

Groeten, Pete.


Du Booton

  • Gast
Reactie #181 Gepost op: 22 oktober 2005, 20:52:26
Ik sluit me bij de bovenste spreker  ;D

Groet.


Du Booton

  • Gast
Reactie #182 Gepost op: 22 oktober 2005, 20:53:20
aan


Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #183 Gepost op: 22 oktober 2005, 21:41:18
Als je met een brand/ongeval nou gewoon naast een politie auto of brandweer wagen gaat staan kan je zo ook me luisteren ;D
Doe ik ook wel eens ;)


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #184 Gepost op: 22 oktober 2005, 22:52:48
Of aangereden worden. Kun je mooi met de politie meeluisteren als je je verhaal aan het doen bent.

(Geen aanrader  :-X )


Ierlandfan

  • Gast
Reactie #185 Gepost op: 23 oktober 2005, 00:15:55

Als het misschien in de praktijk ook ooit mogelijk wordt om zenders te klonen is er maar één ding mogelijk voor de overheid..... c2000 vrij beluisterbaar maken....

Stel je voor dat er 100 zenders (hoeveel mensen hebben een scanner in een grote stad.....)  met het zelfde nummer proberen in te loggen op dezelfde mast..... Volgens mij worden dan deze masten overbelast (bij GSM's kunnen ook maar een bepaald aantal telefoons per mast werken) en loopt alles vast (maar ik kan er natuurlijk weer helemaal naast zitten  ;D)

Goede gedachtengang maar ik denk 1. dat er dan gewoon een knop wordt omgezet: "deze porto wordt uitgezet"
(en sinds iedereen deze dan heeft gekopieerd kan niemand meer inloggen)
probleem opgelost, tot er weer een nieuwe code komt uiteraard.

En over dat omschakelen vanuit heel Nederland. Dat kan.
De proef met het klonen heeft aangetoond dat je in (fictieve testplaats) Groningenkan zitten en toch de berichten bestemd voor (fictieve testplaats) Hoogeveen kan meeluisteren. Qua kilometers denk ik wel te vergelijken met test.


Gast48368

  • Gast
Reactie #186 Gepost op: 23 oktober 2005, 00:17:49
Of aangereden worden. Kun je mooi met de politie meeluisteren als je je verhaal aan het doen bent.

(Geen aanrader  :-X )

ach, die van mij valt niet in 7 sloten tegelijk.......... ;) alhoewel...................... :-X :-X :-X ;D


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #187 Gepost op: 23 oktober 2005, 00:39:00

Goede gedachtengang maar ik denk 1. dat er dan gewoon een knop wordt omgezet: "deze porto wordt uitgezet"
(en sinds iedereen deze dan heeft gekopieerd kan niemand meer inloggen)
probleem opgelost, tot er weer een nieuwe code komt uiteraard.

En over dat omschakelen vanuit heel Nederland. Dat kan.
De proef met het klonen heeft aangetoond dat je in (fictieve testplaats) Groningenkan zitten en toch de berichten bestemd voor (fictieve testplaats) Hoogeveen kan meeluisteren. Qua kilometers denk ik wel te vergelijken met test.


Wat denk je wat de computer doet al hij 2 dezelfde zenders ziet bij verschillende masten............  ;)


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #188 Gepost op: 23 oktober 2005, 02:26:46
Wat denk je wat de computer doet al hij 2 dezelfde zenders ziet bij verschillende masten............  ;)

helemaal niets!
we worden bang gemaakt dat dit niet zou kunnen, maar is al geconstateerd dat dit gewoon goed gaat.
Nemo me impune lacessit


Nozzle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #189 Gepost op: 23 oktober 2005, 10:50:53
Ik sluit me bij de bovenste spreker  aan;D

Groet.
Makkelijk he....