Kraken C2000

Auteur Topic: Kraken C2000  (gelezen 119484 keer)

0 gebruikers (en 21 gasten bekijken dit topic.

RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #210 Gepost op: 26 oktober 2005, 14:34:13
het analoge kanaal werd niet gebruikt!!! toen C2000 bij de politie ingevoerd werd ( enkele maanden nadat de brandweer het kreeg ) kon je ook met de politie mee luisteren omdat er elektronische poorten van zendmasten open stonden.. misschien was dit bij de brandweer ook het geval


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #211 Gepost op: 26 oktober 2005, 14:43:12
het analoge kanaal werd niet gebruikt!!! toen C2000 bij de politie ingevoerd werd ( enkele maanden nadat de brandweer het kreeg ) kon je ook met de politie mee luisteren omdat er elektronische poorten van zendmasten open stonden.. misschien was dit bij de brandweer ook het geval

Dream on!  ::)

*Zucht*


Karim

  • Gast
Reactie #212 Gepost op: 26 oktober 2005, 14:44:00
het analoge kanaal werd niet gebruikt!!! toen C2000 bij de politie ingevoerd werd ( enkele maanden nadat de brandweer het kreeg ) kon je ook met de politie mee luisteren omdat er elektronische poorten van zendmasten open stonden.. misschien was dit bij de brandweer ook het geval


Ja hoor, we geloven je....

Jij ontvangt C2000 spraak met je analoge scannertje  ::)


McFozzy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 174
  • OBM + AHBM-Preventie
Reactie #213 Gepost op: 26 oktober 2005, 15:19:11
Ik denk dat er gewoon een elektronische verbinding ontstond doordat iemand de verkeerde spreeksleutel indrukte.

Wat was de frequentie dan....?

Er is namelijk geen analoog signaal in de ether.


Sweet dreams


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #214 Gepost op: 26 oktober 2005, 15:26:57
het analoge kanaal werd niet gebruikt!!! toen C2000 bij de politie ingevoerd werd ( enkele maanden nadat de brandweer het kreeg ) kon je ook met de politie mee luisteren omdat er elektronische poorten van zendmasten open stonden.. misschien was dit bij de brandweer ook het geval

Electronische poorten? Jeetje mina, dat noemen we gewoon een "koppeling" tussen analoog en digitaal. Een koppeling waar veel regio's gebruik van maken en die makkelijk aan of uit kan worden geschakeld.

Ja en zo kan het zijn dat niemand in de regio analoog gebruikt maar dat de gesprekken wel analoog te ontvangen zijn. Sommige mensen verzinnen de mooiste verhalen, maar dit is dus gewoon een koppeling.

Groeten, Peter.


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #215 Gepost op: 26 oktober 2005, 15:27:34
ik weet niet wat er aan de hand was maar ik kon de spraak gewoon ontvangen.. nu niet meer.. maar toen kreeg ik af en toe wel iets mee.... het is niet zo dat ik alles ontving..

het lijkt hier trouwens wel op het brandweer prikbord.. ook allemaal zo negatief.. als ik spraak ontvangen heb heb ik dat gewoon en mijn vraag is gewoon hoe dat op gelost kan worden maar ik dnek dat je hier geen normale vraag meer kan stellen


brandweerw

  • Gast
Reactie #216 Gepost op: 26 oktober 2005, 15:30:45
in twente is er in het begin iets foutgegaan.. op een of andere manier communiceerden ze via c2000 maar enkele zinnen waren analoog te volgen. hoe dit kon is een raadsel het gebeurt nu in ieder geval niet meer...


Karim

  • Gast
Reactie #217 Gepost op: 26 oktober 2005, 15:57:39
als ik spraak ontvangen heb heb ik dat gewoon..

En als ik zeg dat ik kan vliegen dan kan ik dat gewoon...  ::)

Je zal best spraak ontvangen hebben, maar echt niet van C2000  ;)


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #218 Gepost op: 26 oktober 2005, 16:11:50
okee jullie vinden dat.. nu trug naar het topic...

ik blijv van mening dat c2000 te kraken is..


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #219 Gepost op: 26 oktober 2005, 16:23:34
Dat wat door mensenhanden is opgebouw, kan door mensenhanden afgebroken worden... Het feit dat elke paar seconden de decodeersleutel veranderd, is in mijn ogen niet echt veilig. Ook daar zit namelijk een systeem achter, omdat random variation niet werkt als je twee losse systemen hebt.
Arts  www.alphalog.nl