Kraken C2000

Auteur Topic: Kraken C2000  (gelezen 119462 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #250 Gepost op: 29 oktober 2005, 00:02:03
http://www.grove-ent.com/pro96.html

Beste "jeugdbrandweer",

Net als zovelen heb je je iets wijs laten maken. Of dat komt door jouw goedgelovigheid of de ondeskundigheid van jouw bron dat zullen we maar even in het midden laten, maar de scanner die jij bedoelt dient een totaal ander doel en is niet te gebruiken voor C2000 en zal dat ook nooit zijn.

In Amerika hebben ze digitale maar ONGECODEERDE trunkingnetwerken. Dat er wel digitale scanners bestaan kun je niet zien als een stap in de goede richting. Een digitale scanner maken is niet zo moeilijk zolang het gebruikte protocol openbaar is. De encryptie zelf zal het grootste probleem zijn.

Bovendien zijn er nog geen TETRA scanners en zolang de meeste TETRA netwerken gecodeerd zijn zullen er weinig fabrikanten zijn die zich hierin gaan verdiepen. Je hebt immers toch weinig aan zo'n scanner, nietwaar?

Groeten, Peter.


ikkuh

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #251 Gepost op: 29 oktober 2005, 01:31:01
http://www.grove-ent.com/pro96.html


*ZUCHT*

Voor de duidelijkheid we zoeken een TETRA scanner, die ook nog eens de encpryptie van C2000 kan decoderen!

En niet een digitale trunking scanner voor NIET gecrypte netwerken zoals oa. APCO 25 uit de US.

Misschien je eens goed laten informeren voor je hier dingen gaat roepen, waar je met alle respect de ballen verstand van hebt.

Je gaat daarmee namelijk niets vermoedende ex scanner luisteraars die er geen verstand van hebben, onnodig hoop meegeven dat er C2000 scanner bestaan.

Ze zijn er niet, en dat ze ooit komen zou ik maar niet oprekenen.

Ja misschien als C2100 word ingevoerd.


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #252 Gepost op: 29 oktober 2005, 01:58:16
*ZUCHT*

Voor de duidelijkheid we zoeken een TETRA scanner, die ook nog eens de encpryptie van C2000 kan decoderen!

En niet een digitale trunking scanner voor NIET gecrypte netwerken zoals oa. APCO 25 uit de US.

Misschien je eens goed laten informeren voor je hier dingen gaat roepen, waar je met alle respect de ballen verstand van hebt.

Je gaat daarmee namelijk niets vermoedende ex scanner luisteraars die er geen verstand van hebben, onnodig hoop meegeven dat er C2000 scanner bestaan.

Ze zijn er niet, en dat ze ooit komen zou ik maar niet oprekenen.

Ja misschien als C2100 word ingevoerd.

Beste ikkuh, geen aanklacht naar jou, maar wil wel inhaken op jouw antwoord en geld in het algemeen. Er wordt hier nog al gereageerd naar mensen als 'die er de ballen verstand van hebben' en beter orienteren.

dit forum heeft meer leden die eigenwijs zijn (ik ook) vaak nog erg jong (ik niet, maar kijk altijd even naar het profiel van de schrijver voor zover bekend) en dus onervaren, maar graag alles willen leren en te weet willen komen.
Er zitten ook meerdere ouderen die al snel stellen dat zij het wel weten, terwijl de constatering later mag zijn, 'nog niet helemaal'

kortom overweeg soms eens een andere toon, een goed voorbeeld is Peter Hunt, hoevaak heeft hij het een en ander al uitgelegd, en iedere keer weer de moeite neemt om vooral nieuwkomers het toch weer uit te leggen.

en stomme vragen bestaan niet, en eigen wijs, ach ieder heeft zijn eigenaardigheden, maar toch vooral zijn eigen aardigheden.
Nemo me impune lacessit


ikkuh

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #253 Gepost op: 29 oktober 2005, 13:29:19
Beste ikkuh, geen aanklacht naar jou, maar wil wel inhaken op jouw antwoord en geld in het algemeen. Er wordt hier nog al gereageerd naar mensen als 'die er de ballen verstand van hebben' en beter orienteren.

dit forum heeft meer leden die eigenwijs zijn (ik ook) vaak nog erg jong (ik niet, maar kijk altijd even naar het profiel van de schrijver voor zover bekend) en dus onervaren, maar graag alles willen leren en te weet willen komen.
Er zitten ook meerdere ouderen die al snel stellen dat zij het wel weten, terwijl de constatering later mag zijn, 'nog niet helemaal'

kortom overweeg soms eens een andere toon, een goed voorbeeld is Peter Hunt, hoevaak heeft hij het een en ander al uitgelegd, en iedere keer weer de moeite neemt om vooral nieuwkomers het toch weer uit te leggen.

en stomme vragen bestaan niet, en eigen wijs, ach ieder heeft zijn eigenaardigheden, maar toch vooral zijn eigen aardigheden.
Ja sorry, je hebt helemaal gelijk. :)


janvand

  • Gast
Reactie #254 Gepost op: 29 oktober 2005, 13:55:49
Laten we nou gewoon doordromen...
Wellicht is het mogelijk het C2000 signaal in de digitale schotelantenne tuner in te voeren en er dan wat geluid uit te krijgen. SECA2 & TEA2 klinkt bijna hetzelfde :laugh:
Of ... ik nu ook uit mij nek...


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #255 Gepost op: 29 oktober 2005, 16:15:58
Wellicht is het mogelijk het C2000 signaal in de digitale schotelantenne tuner in te voeren en er dan wat geluid uit te krijgen. SECA2 & TEA2 klinkt bijna hetzelfde Of ... ik nu ook uit mij nek...

Dat laatste wil ik niet zeggen, maar je bent er nog lang niet door te zeggen dat algorithmes op elkaar lijken. En al zou het zo zijn dan is het leuk en aardig hoor, maar zonder de juiste sleutels zal het nog steeds erg stil blijven...

Groeten, Peter.


Ierlandfan

  • Gast
Reactie #256 Gepost op: 30 oktober 2005, 13:06:25
Even een korte samenvatting van  bladzijdes:

Afluisteren van gsm/Tetra/c2000/internet door CIA, FBI en andere  3 of 4 letterige beveiligingsdiensten.
Inderdaad, het begon met het illegale/geheime Echelon project (wat toen nog in alle toonaarden werd ontkent)
Tegenwoordig zijn providers verplicht om afluisteren toe te laten. Internet, gsm en ook c2000 heeft zo'n "aftappunt"
Staat gewoon in het protocol beschreven, niets geheims aan. Al deze extra beveiligings "maatregelen" worden door de belastingbetaler betaalt.

Het is zelfs bepaald dat de beveiligingssleutels niet te sterk mogen zijn (geen idioot grote sleutels) want dan gaan ze zeuren in amerika. Verdrag van -grote plaatsnaam-in-Nederland die-me-even-ontschoten-is (dat is verdrag van Wassenaar)

quote daaruit: Cryptographic restrictions apply as limitations of key length in symmetric systems to 56 bits, and in asymmetric systems to 512 bits. However the restrictions do not apply to the use of cryptographic material for civil telecommunications systems that are not capable of end-to-end encryption. These restrictions are subject to renewal on 5th December 2003 by unanimous consent."

GSM is in tegenstelling tot wat iemand eerder beweerde wel degelijk af te luisteren. Eerder was er al een man-in-the-middle attack waarbij iemand tussen de mast en de zender in ging staan. later bleek daaruit dat GSM niet beveiligd is tussen de masten of tussen de masten en de zender. Later kwam de comp-128 hack (gebruikt om de gsm-sim te klonen dmv de masterkey te berekenen)

C2000 is te kraken, er worden teveel protocollen gebruikt.
Wat ik vaak zie in het kraken van een bepaald netwerk is dat het nooit het air-to-air protocol zelf is. In c2000 geval het Tea2 protocol. Het is veek makkelijker om een kleiner (minder beveiligd) protocol te kraken. In het geval van c2000/tetra zijn er een paar mogelijke kandidaten

Elk netwerk heeft zijn zwakte en in het geval van c2000 steunen alle protocollen op een of meerdere bepaalde  encryptie methode voor het genereren van de sleutels.
(maar het idee is steeds hetzelfde)
Het ziet er op papier heel moeilijk en beveiligd uit maar als je alle protocollen gaat testen op zwaktes (exploits) dan denk ik dat je, als je kennis groot genoeg is, je genoeg tijd hebt en wil dat het te kraken is.

Het is zo sterk als de zwakste schakel. En het blijkt toch altijd weer dat dat in eerste instantie de mens is.


ikkuh

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #257 Gepost op: 30 oktober 2005, 17:37:15
Even een korte samenvatting van  bladzijdes:

Afluisteren van gsm/Tetra/c2000/internet door CIA, FBI en andere  3 of 4 letterige beveiligingsdiensten.
Inderdaad, het begon met het illegale/geheime Echelon project (wat toen nog in alle toonaarden werd ontkent)
Tegenwoordig zijn providers verplicht om afluisteren toe te laten. Internet, gsm en ook c2000 heeft zo'n "aftappunt"
Staat gewoon in het protocol beschreven, niets geheims aan. Al deze extra beveiligings "maatregelen" worden door de belastingbetaler betaalt.

Het is zelfs bepaald dat de beveiligingssleutels niet te sterk mogen zijn (geen idioot grote sleutels) want dan gaan ze zeuren in amerika. (verdrag van -grote plaatsnaam-in-Nederland die-me-even-ontschoten-is)

GSM is in tegenstelling tot wat iemand eerder beweerde wel degelijk af te luisteren. Eerder was er al een man-in-the-middle attack waarbij iemand tussen de mast en de zender in ging staan. later bleek daaruit dat GSM niet beveiligd is tussen de masten of tussen de masten en de zender. Later kwam de comp-128 hack (gebruikt om de gsm-sim te klonen dmv de masterkey te berekenen)

C2000 is te kraken, er worden teveel protocollen gebruikt.
Wat ik vaak zie in het kraken van een bepaald netwerk is dat het nooit het air-to-air protocol zelf is. In c2000 geval het Tea2 protocol. Het is veek makkelijker om een kleiner (minder beveiligd) protocol te kraken. In het geval van c2000/tetra zijn er een paar mogelijke kandidaten

Elk netwerk heeft zijn zwakte en in het geval van c2000 steunen alle protocollen op een of meerdere bepaalde  encryptie methode voor het genereren van de sleutels.
(maar het idee is steeds hetzelfde)
Het ziet er op papier heel moeilijk en beveiligd uit maar als je alle protocollen gaat testen op zwaktes (exploits) dan denk ik dat je, als je kennis groot genoeg is, je genoeg tijd hebt en wil dat het te kraken is.

Het is zo sterk als de zwakste schakel. En het blijkt toch altijd weer dat dat in eerste instantie de mens is.




Dan kan jij er vast voor zorgen dat we vanaf vanavond allemaal live mee kunnen luisteren.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #258 Gepost op: 30 oktober 2005, 19:04:39
Dat staat er niet ;)
Arts  www.alphalog.nl


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #259 Gepost op: 30 oktober 2005, 20:05:34
Dan kan jij er vast voor zorgen dat we vanaf vanavond allemaal live mee kunnen luisteren.

dit is alleen maar stof tot nadenken!
Nemo me impune lacessit