Kraken C2000

Auteur Topic: Kraken C2000  (gelezen 119467 keer)

0 gebruikers (en 20 gasten bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #270 Gepost op: 4 november 2005, 11:11:16
Eigenlijk is de vraag of er direct rond de mast of het huisje waar alles in staat andere straling is op te vangen dan verder van de C2000 mast af.

Wat verwacht je dan voor andere signalen (straling is heel wat anders) op te vangen in de direkte nabijheid van de mast?

Je kunt ook geen geheime informatie uit een computer toveren door er maar dicht genoeg bij in de buurt te gaan staan, bij C2000 werkt dat (helaas) evenmin...

Groeten, Peter.


Franc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 378
Reactie #271 Gepost op: 4 november 2005, 13:53:52
Eigenlijk is de vraag of er direct rond de mast of het huisje waar alles in staat andere straling is op te vangen dan verder van de C2000 mast af.

Euh.... Nee, helaas. Zelfs in het 'huisje' niet....   ;D

Maar goed, de rest heeft Peter al uitgelegd.  ;)


Gegroet,
Franc


Ierlandfan

  • Gast
Reactie #272 Gepost op: 5 november 2005, 00:14:44
Citaat
Je kunt ook geen geheime informatie uit een computer toveren door er maar dicht genoeg bij in de buurt te gaan staan
ff offtopic
niet helemaal waar...(oude) beeldschermen stralen zoveel uit dat je dat op een meter of 50 kan opvangen...toetsenbord aanslagen kunnen afgeluisterd worden,


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #273 Gepost op: 5 november 2005, 08:39:45
(oude) beeldschermen stralen zoveel uit dat je dat op een meter of 50 kan opvangen...toetsenbord aanslagen kunnen afgeluisterd worden

Ja okee, daar heb je wel een punt. Maar waar ik eigenlijk op doelde was op het op afstand uit kunnen lezen van een harde schijf om zodoende informatie te betrekken die niet voor derden bestemd is. En dan heb ik het dus niet over hacken, maar over het eerder genoemde "stralen" :)

Groeten, Peter.


janvand

  • Gast
Reactie #274 Gepost op: 5 november 2005, 12:29:02
Wat heb ik nodig om beeldschermstraling op te vangen?
Software/hardware?
Is het toegestaan?


janvand

  • Gast
Reactie #275 Gepost op: 5 november 2005, 17:49:14
Mag niet heb ik ergens gelezen....Maar goed daar ga ik mijn handen niet aan branden.

We zoeken verder naar een legale weg.


Ierlandfan

  • Gast
Reactie #276 Gepost op: 7 november 2005, 23:51:17
Mag niet heb ik ergens gelezen....Maar goed daar ga ik mijn handen niet aan branden.

We zoeken verder naar een legale weg.

ik denk dat het wel opvalt als jij met een mobiele schotelachtig apparaat een lange tijd naast een meldkamer/kantoorpand gaat staan met een laptop of andersoortig ontvangst apparaat. Of het legaal is?
Hmm..weet niet...het hoeft gedecodeerd te worden..het is immers niet versleuteld en all verkeer via de ether wat vij op te vangen is mag worden beluisterd/bekeken...mocht ik dit helemaal fout hebben/c.q mocht iemand dit anders interpreteren dan hoor ik dat graag.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #277 Gepost op: 8 november 2005, 15:06:19
Weet je hoeveel C2000 portofoon verdwijnen. In Hilversum is iemand gepakt nadat de politie getipt was dat iemand op straat de anderen mee liet luisteren. De porto was verduisterd door een agent. Op de meeste AC's hebben ze nog geen idee wat er allemaal kan met die dingen, laat staan dat ze controleren of er een gestolen exemplaar ingelogd staat. In Bussum sprak ik een brandweerman die op de cursus had gezien dat je er ook mee kan patchen/telefoneren/gebeld kon worden.
Maar toen ik aan de Gempo (waterteam) vroeg of ze voor mij even wat konden vragen aan de KLPD werd het al te moeilijk. En met de brandweer of Ambu? Vergeet het!

Henk


Heidebrandje

  • Gast
Reactie #278 Gepost op: 8 november 2005, 15:50:45
Weet je hoeveel C2000 portofoon verdwijnen. In Hilversum is iemand gepakt nadat de politie getipt was dat iemand op straat de anderen mee liet luisteren. De porto was verduisterd door een agent. Op de meeste AC's hebben ze nog geen idee wat er allemaal kan met die dingen, laat staan dat ze controleren of er een gestolen exemplaar ingelogd staat. In Bussum sprak ik een brandweerman die op de cursus had gezien dat je er ook mee kan patchen/telefoneren/gebeld kon worden.
Maar toen ik aan de Gempo (waterteam) vroeg of ze voor mij even wat konden vragen aan de KLPD werd het al te moeilijk. En met de brandweer of Ambu? Vergeet het!

Henk

Wij bussum dus zijn ook een porto kwijt maar dan is het 1 belletje naar de AC en hij word van afstand onklaar gemaakt dus je hebt er niks aan als je een porto steelt.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #279 Gepost op: 8 november 2005, 16:11:58
Als het goed gaat ja, die man die in Hilversum gepakt werd stond 'm te demonstreren op straat!!

Henk