Kraken C2000

Auteur Topic: Kraken C2000  (gelezen 119582 keer)

0 gebruikers (en 33 gasten bekijken dit topic.

Jos v L

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #330 Gepost op: 27 december 2007, 23:16:17
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #331 Gepost op: 3 december 2008, 19:08:13
En alweer een jaar verder.  Zijn er nog pogingen ondernomen om C2000 te kraken? Of is het echt uitgesloten dat het systeem ooit gekraakt wordt?


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #332 Gepost op: 3 december 2008, 19:28:07
En alweer een jaar verder.  Zijn er nog pogingen ondernomen om C2000 te kraken? Of is het echt uitgesloten dat het systeem ooit gekraakt wordt?

Je kunt natuurlijk nooit uitsluiten dat iets "gekraakt" word, de kans blijft echter zeeer minimaal dat dit ooit gebeurd.
Geen idee of er pogingen zijn/worden ondernomen, maar er is weinig interesse, en die interesse die er is heeft geen geld,
om daarin te "investeren".


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #333 Gepost op: 3 december 2008, 22:10:08
Had C2000 in de rest van de wereld ook gebruikt geweest, dan was er al wel een groep mensen die er mee bezig zou zijn. C2000 gebruikt op een commercieel systeem nog eens een extra laag encryptie, die lastig te kraken is.

Verder is het kraken van encryptie wel toegestaan in nederland, maar als je het op internet uitlegt hoe en wat te kraken, staat de overheid op de stoep. Het publiceren of verkopen van die kennis is niet toegestaan voorzover ik heb begrepen.
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


V-V

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
Reactie #334 Gepost op: 4 december 2008, 17:32:32
Had C2000 in de rest van de wereld ook gebruikt geweest, dan was er al wel een groep mensen die er mee bezig zou zijn. C2000 gebruikt op een commercieel systeem nog eens een extra laag encryptie, die lastig te kraken is.
Geloof niet dat jij op de hoogte bent hoeveel Tetra netwerken er inmiddels draaien in de wereld!
velen hiervan zonder de extra encryptie laag, en tot nu toe zelfs dit zonder resultaat dat er iets op de markt is voor de hobbyist.


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #335 Gepost op: 4 december 2008, 19:01:06
De tetrascanners ben ik van op de hoogte. De extra encryptie die over het tetra netwerk loopt voor c2000, daar doelde ik op. Die is specifiek voor nederland.
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


V-V

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
Reactie #336 Gepost op: 4 december 2008, 22:28:32
De tetrascanners ben ik van op de hoogte. De extra encryptie die over het tetra netwerk loopt voor c2000, daar doelde ik op. Die is specifiek voor nederland.

Ow vertel.
Volgens mij bestaan er toch echt geen tetra scanners hoor.
Het is eens gelukt om tetra netwerken zonder extra encryptie  af te luisteren in Duitsland door veiligheids mensen.
Maar voor de hobby markt is toch echt niks te verkrijgen.


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #337 Gepost op: 5 december 2008, 00:47:20
Ow vertel.
Volgens mij bestaan er toch echt geen tetra scanners hoor.
Het is eens gelukt om tetra netwerken zonder extra encryptie  af te luisteren in Duitsland door veiligheids mensen.
Maar voor de hobby markt is toch echt niks te verkrijgen.

op DX zone stond een tijdje geleden een artikel. De link staat er nog wel in maar de link is nu dood.
http://www.dxzone.com/catalog/Radio_Scanning/  en dan ongeveer halverwege de site listings.

Verder als je de meetapparatuur koopt voor tetra kom je al een end. Tetra is een protocol wat in de ETSI is beschreven. Als je de standaard koopt van ETSI als bedrijf kan je er gwoon een ontvanger mee bouwen.

http://www.willtek.com/english/products/ai/tetra/specifications/1117451795 Goed koop is het alleen niet  :)
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


V-V

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
Reactie #338 Gepost op: 6 december 2008, 16:36:49
op DX zone stond een tijdje geleden een artikel. De link staat er nog wel in maar de link is nu dood.
http://www.dxzone.com/catalog/Radio_Scanning/  en dan ongeveer halverwege de site listings.

Verder als je de meetapparatuur koopt voor tetra kom je al een end. Tetra is een protocol wat in de ETSI is beschreven. Als je de standaard koopt van ETSI als bedrijf kan je er gwoon een ontvanger mee bouwen.

http://www.willtek.com/english/products/ai/tetra/specifications/1117451795 Goed koop is het alleen niet  :)

Volgens mij kun je met dat apparaat het signaal ontvangen en analyseren, maar niet daadwerkelijk de gesprekken mee-
luisteren hoor.


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #339 Gepost op: 6 december 2008, 20:05:13
als je de specs door leest ...


Basic software
 TETRA scanner
Voice decoder
Radio frequency measurements
Online and offline analysis of captured data
MSC and text display (message sequence charts)
Extensive protocol filter for each TETRA layer
Quality of service analyzer (option)
Static and dynamic encryption
Support for Direct Mode Operation (option)br> SNDCP support (option)
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken