Kraken C2000

Auteur Topic: Kraken C2000  (gelezen 119429 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #340 Gepost op: 6 december 2008, 20:51:37
En hoe denken de heren aan een 'sim-kaartje' te komen en zich legaal binnen C2000 te identificeren?

gr. Michel


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #341 Gepost op: 7 december 2008, 00:09:02
En hoe denken de heren aan een 'sim-kaartje' te komen en zich legaal binnen C2000 te identificeren?

gr. Michel

Het gaat hier even over de TETRA laag. C2000 is een extra laag encryptie.
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


jabmarijnissen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #342 Gepost op: 8 december 2008, 19:27:33
een kopie van maken misschien


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #343 Gepost op: 8 december 2008, 20:21:49
Maar dan moet je er wel een van de goede regio hebbe, het is een beetje raar als er een porto van pakweg politie Groningen de heletijd uitluistert op de NHLP-A van BRW Haaglanden....

En twee stuks met het zelfde id in het netwerk werkt ook niet....


Nozzle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #344 Gepost op: 8 december 2008, 20:39:24
En twee stuks met het zelfde id in het netwerk werkt ook niet....
Nee? ;-)


Glenn2

  • Gast
Reactie #345 Gepost op: 8 december 2008, 21:30:21
Stel je hebt het gekraakt en je loopt met een porto tof te doen dan is het alsnog snel voorbij. Men kan op de meldkamer alle meeluisterende porto's op afstand uitschakelen c.q. onklaar maken. Het is geen eens de moeite waard om het te proberen.


camende

  • Reddingsbrigade & LOTUS & Sigma
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Reactie #346 Gepost op: 8 december 2008, 22:10:33
Men kan op de meldkamer alle meeluisterende porto's op afstand uitschakelen c.q. onklaar maken. Het is geen eens de moeite waard om het te proberen.  
Heb dit een keer live gezien , aangemelde porto was onterecht aan het zenden en werd door de meld kamer regelrecht van het netwerk gehaald.
Lijkt me niet dat ze bij namaak apparatuur in staat zijn om deze onklaar te maken, maar van het netwerk halen kan zeker.

Als ze erachter zijn welke "ID" je gebruikt dan wordt die vervangen voor een andere en kan je weer opnieuw beginnen.
Tevens is het mogelijk om op ca 1,5 meter nauwkeurig te achterhalen waar een specifieke porto zich bevind , zonder dat deze daadwerklijk aan het zenden is.....

Dus ik vermoed inderdaad dat dat grapje snel over is....
 ::)


jabmarijnissen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #347 Gepost op: 9 december 2008, 20:07:24
slimme jongen die dit allemaal ontwikkeld heeft


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #348 Gepost op: 9 december 2008, 21:38:45
slimme jongen die dit allemaal ontwikkeld heeft

Het is echt niet alleen onder de ogen van die ene slimme jongen langs gegaan denk ik zo:P ;D


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #349 Gepost op: 9 december 2008, 21:45:42
Ik lees dat vele mensen denken dat T2000 een bijzonder Tetra netwerk is, en echt anders dan in de rest van wereld.. dat mag me mij dan eens komen uitleggen...

Tetra heeft diverse mogelijkheden voor encryptie, en T2000 maakt gebruik van normale tetra functionaliteit voor encryptie..
De encryptie mogelijkheden van tetra zijn zeer moeilijk te kraken. En met de juiste middelen kan je heel eind komen..
C2000 is niet anders dan P2000 en T2000 bij elkaar..
Als je iets over T2000 roept, verdiep je eerst eens in Tetra. Dan word er niet zoveel kolder geschreven...