Middelbrand (metro) Rhijnspoor - Capelle aan den IJssel 06-03-2012

Auteur Topic: Middelbrand (metro) Rhijnspoor - Capelle aan den IJssel 06-03-2012  (gelezen 6353 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RJM

  • HV-geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 538
Reactie #20 Gepost op: 7 maart 2012, 23:09:34
als ik op de foto's kijk is er genoeg water (zie sloot naast het spoor) eventueel heeft het bereiken van de brand een rol gespeelt in de opschaling  ;) maar dit is speculeren dus ik hou hier verder mee over op.

Lees wat er gezegt word!

...Schaal je op naar middelbrand krijg je er een TS bij en een OVD, dat is alles...

...Een van de zaken die hij moet regelen is zijn eigen watervoorziening, als hij daar handjes te kort voor heeft moet hij opschalen naar middelbrand. In dit geval vermoed ik dat de enigste reden voor opschaling  de waterwinning is geweest, je weet immers maar nooit of het uit de hand gaat lopen...

Je weet niet hoeveel personen er nog in de metro, dan wel niet op het perron/station aanwezig zijn.
Eerste prioriteit ligt volgens mij weten toch echt in het redden van mens en dier. Dus kan het zo geweest zijn dat de bevelvoerder commando heeft gegeven om eerst het perron te ontruimen! Als je hiermee bezig bent, is het gemakelijker (sneller) dat de 2e TS alvast de waterwinning gereed maakt.

Laten we rustig het officiële (pers)bericht afwachten! Misschien dat er dan duidelijkheid naar boven komt.
Burgerhulpverlener, AED-bediener.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #21 Gepost op: 8 maart 2012, 00:02:09
als ik op de foto's kijk is er genoeg water (zie sloot naast het spoor) eventueel heeft het bereiken van de brand een rol gespeelt in de opschaling  ;) maar dit is speculeren dus ik hou hier verder mee over op.

Ik geloof niet dat de bevelvoerder graag voor dat slootje kiest. Een eventuele blussing met hoge druk gaat bij een dergelijk brandje toch eens stuk lekkerder als met lage druk dacht ik zo.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens