Tweetoon of drietoon

Auteur Topic: Tweetoon of drietoon  (gelezen 17787 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #20 Gepost op: 1 februari 2005, 16:25:50
volges mij mag dat ook helemaal niet een ambu met 2 tonen.
want er moet herkenbaarheid zijn tussen de huldiensten.
weet ook niet precies hoe het zit
de piket en motorambu heeft wel 2 toon idd
Ja hoor dat mag wel lees de Regeling optische- en geluidssignalen op de eerste pagina nog eens door.
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

René Boot

• Gast
Reactie #21 Gepost op: 1 februari 2005, 16:49:16
Zie je wel, dacht ik het al niet.

Dank voor de reactie.

Gr Red

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #22 Gepost op: 1 februari 2005, 20:53:11
zijn er filmpjes of geluidsbestanden van misschien???
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

7194

• Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 1 februari 2005, 21:07:41
zijn er filmpjes of geluidsbestanden van misschien???
Geluidsbestand zou gewoon een twee-toon zijn he  ;) Net als bij de politiewagens nu het geval is.

Karim

• Gast
Reactie #24 Gepost op: 2 februari 2005, 01:07:08
Dit zou te maken hebben met de grensoverschrijdende hulpverlening. 3 toon zou niet geldig zijn in het buitenland.

In Belgie wel gewoon hoor, d'r zijn genoeg diensten hier (zowel 100 als prive) die 'n ex-nederlandse wagen hebben en dus met 3-toon rijden.

ikkuh

• Gast
Reactie #25 Gepost op: 2 februari 2005, 01:26:36
Ik rij in Belgie bij 'n dienst die een 2e hands wagen uit Nederland heeft (gekocht bij visser), dus met de gewone 3-toon, alleen wordt die daar 4-toon genoemt  ;D
Ook op 't stickertje op 't dashboard staat mooi "4-toon"

Moest 'r wel omlachen die 1e keer  ;D, "hey luitjes, waar is dan die 4e toon?"
Is dat een 100 of een secundaire ambulance?
Zal ook wel niet hier in het grens gebied van limburg zijn dan,want die hebben allemaal best nieuwe auto's met de americaanse tonen erop.  :D

zwaailampmaker

• Senior gebruiker
  • R & D- OGS
Reactie #26 Gepost op: 2 februari 2005, 03:24:13
Oh grappig, want ik dacht altijd dat de drietoon was voorbehouden aan ambulance (patiënten)vervoer.

Maar nu lees ik dus dat in het Noorden en Oosten van het land ook ambulances rijden (met als uitvoerende taak het vervoer van slachtoffers/ patiënten?) met tweetoon...

Weet Zwaalampmaker hier misschien iets meer over te vertellen?

op dit moment moet ook ik het antwoord even schuldig blijven waar het onderscheid in nederland vandaan komt, wel weet ik toen ik 35 jaar geleden rijexamen deed, er een prioriteit in voorrang was, politie 1, brandweer 2 en ambulance 3, gelukkig is dat niet meer zo, ik heb liever de ambu als eerste bij een incident dan de politie als eerste, die behoren bij een incident het verkeer te regelen, toeschouwers tegen te houden (uiteraard hebben ze ook nog andere taken, maar die kunnen later ook nog) maar doen dit vaak niet en lopen dan alleen maar in de weg, en vinden het gek dat hun sporen vertrapt zijn.

ik zal navragen of iemand anders bekend is met het verschil 2-toon, of 3-toon.
Nemo me impune lacessit

Karim

• Gast
Reactie #27 Gepost op: 2 februari 2005, 04:03:16
Is dat een 100 of een secundaire ambulance?
Zal ook wel niet hier in het grens gebied van limburg zijn dan,want die hebben allemaal best nieuwe auto's met de americaanse tonen erop.  :D

De ene is 'n 100 dienst de ander een prive dienst.

Kevin*ambu112

• Gast
Reactie #28 Gepost op: 2 februari 2005, 15:57:50
Ja bij ons heb je de dubbele en de normale, Wij hebben 5 chrevrolets 2 mercedes? en 1 mercedes en we hebben OVDG

groetjes
kevin

7194

• Senior gebruiker
Reactie #29 Gepost op: 2 februari 2005, 16:14:53
Ja bij ons heb je de dubbele en de normale, Wij hebben 5 chrevrolets 2 mercedes? en 1 mercedes, Zie op http://www.freewebs.com/ambulancedenhelder bij ambu den helder de onderste foto en we hebben OVDG

groetjes
kevin
Kevin. Wil je niet in elke post reclame maken voor je site. Daar hebben we een aparte categorie voor. Interessante links.