Guust,
Ik toets deze aan winkelfunctie:
winkelfunctie: gebruiksfunctie voor het verhandelen van materialen, goederen of diensten;
Zelfs sex-richtingen laten we daaronder vallen. Lees de definitie nog maar eens goed!
Wij toesten ze tegenwoordig ook zo.
Hij valt totaal niet in de definitie licht industriefunctie (of ze moeten totaal geen klanten willen trekken
):
lichte industriefunctie: industriefunctie waarin activiteiten plaats vinden, waarbij het verblijven van mensen een
ondergeschikte rol speelt;
Volgens mij is toch het doel van een tuincentra dat ze spullen verkopen aan
mensen. Dus volgens mij spelen mensen een hoofdrol!
Ze kunnen het zelfs niet onder industriefunctie laten vallen als ze ook spullen verkopen:
industriefunctie: gebruiksfunctie voor het bedrijfsmatig bewerken of opslaan van materialen en goederen, of voor agrarische doeleinden;
Dus zodra ze iets verkopen zitten ze vast aan een winkelfunctie!
Wordt trouwens een leuke om gelijkwaardige veiligheid aan te tonen met 1000 m2 BC. Aan de hand van de tuincentra die ik gedaan heb wordt dat al gauw een sprinklerinstallatie.
Je moet trouwens opletten dat ze goed schermdoek gebruiken. Vaak passen ze schermdoek toe dat ze rechtstreeks uit de kasbouw halen. Vaak voldoet dat niet aan klasse 4. Als je dan een sprinkler toepast zit je dubbelfout want het geeft een snelle branduitbreiding die je sprinkler niet bij houd waardoor er te veel sprinklers geactiveerd worden en de installatie faalt.
Wat ook vaak fout gaat is dat ze de bezettingsgraad te laag opgeven (in relatie met het daadwerkelijk gebruik). Bij de bouwvergunningsaanvraag kan je ze er alleen maar op wijzen maar geef ze gelijk mee dat dit getal voor de gebruiksvergunning gelijk de bovengrens is. Je moet eens vlak voor kerst gaan kijken en in het voorjaar als de blaadjes weer aan de bomen komen
.
FF opsommen wat er verder nog in komt:
-BMI
-OAI
-ANV
-TRS
-BSL
Succes,