gebruiksfunctie!!

Auteur Topic: gebruiksfunctie!!  (gelezen 16086 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #60 Gepost op: 22 april 2005, 09:25:51
Hier wordt bij de permanente vuurbelasting ook nog eens het polycarbonaat dak meegerekend.

mag of kan dat wel?  volgens de gegevens heeft polycarbonaat volgens de DIN 4102 een klasse B1


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #61 Gepost op: 22 april 2005, 13:58:22
alle materialen verbranden of ze nu moeilijk aan te krijgen zijn en langzaam uitbreiden je moet ze mee rekenen!


Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #62 Gepost op: 22 april 2005, 14:07:47
Ja dat dacht ik ook wel maar het adviesburo niet.

Hierdoor wordt de permanente vuurbelasting drastisch verhoogt en heeft waarschijnlijk nog wel consequenties.

Ik hoop dat zij mij dat uit kan leggen

Guust


Pj

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 27
Reactie #63 Gepost op: 4 april 2007, 08:59:52
@Guust Weet je zeker dat je voor elektrische kabels 50 MJ/kg mag rekenen? Ik heb dit ook eens ergens gelezen (denk in een handboek van Nieman) maar weet het niet zeker...

Indien voor een kabel van gemiddeld 1kg per strekkende meter gehanteerd wordt is dit dus bij 5000 meter -> 5000 x 50 = 250 000 MJ ?

Klopt dit?


Engeltje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 243
Reactie #64 Gepost op: 4 april 2007, 10:22:42
Toelichting nieuwe BB2005. Snappen jullie wat er staat. Is een nooduitgang nu wel een nooddeur of niet???????

Het is een beetje een wazig verhaal, maar ze bedoelen ermee dat de deur van bijv. een vluchttrappenhuis (dat dus aleen voor ontvluchten is bedoeld, een echte 'nooddeur' dus) aan de ene kant niet hoeft te voldoen aan de eisen welke aan een 'normale' uitgang worden gesteld, maar daarnaast nog wat extra eisen kent, bijvoorbeeld dat het geen schuifdeur mag zijn.

Een reguliere toegang (voordeur met tourniquet of schuifdeuren bijvoorbeeld) is op deze manier nog wel mogelijk, omdat deze dan een dubbele functie heeft en geen specifieke nooddeur is. De eis dat je geen schuifdeuren mag toepassen geldt alleen voor deuren die alleen als NU gebruikt worden.

Om de veiligheid te garanderen kun je uit anderen hoofde (GBV) aan zo'n schuifdeur extra eisen stellen qua gebruik (opensturen met functiebehoud bij ontruiming en spanningsval)

Snap ik mezelf nog...  :D

J.
Mijn motto: "live fast, die young and leave a damn' goodlooking corpse"