Middel hulpverlening (aanrijding met politievoertuig) Utrechtseweg - Zeist 08-03-2012

Auteur Topic: Middel hulpverlening (aanrijding met politievoertuig) Utrechtseweg - Zeist 08-03-2012  (gelezen 10525 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Wat word er precies gedaan met de hooligan tool?
Dat vroeg ik me ook af. Je moet het dak iets forceren om het makkelijk om te kunnen klappen, dit zou een manier daarvoor kunnen zijn.


STIMP

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
    • Persoon Schadeherstel en Carrosserie BV
Wat word er precies gedaan met de hooligan tool?

Is een grote blikopener om plaatmateriaal en glas mee open te snijden. Tevens te gebruiken om andere dingen open te breken/buigen.


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Wat word er precies gedaan met de hooligan tool?

Het dak opengesneden, zodat het dak makkelijker om te klappen is ;)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Het dak opengesneden, zodat het dak makkelijker om te klappen is ;)

Waarom worden de voorste span (zo heet dat toch) Niet doorgeknipt? Gaat dit sneller? Of heeft dat met het glas te maken wat dan eventueel terrecht komt bij een slachtoffer?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Waarom worden de voorste span (zo heet dat toch) Niet doorgeknipt? Gaat dit sneller? Of heeft dat met het glas te maken wat dan eventueel terrecht komt bij een slachtoffer?

Je bedoelt de stijl neem ik aan?
En ja: als je die stijl doorknipt zou je het hele dak eraf kunnen halen. Het grote probleem dat je dan hebt is dat het glas van de voorruit (gelaagd) er nog inzit. Dat zal je dan dus door moeten snijden met bijvoorbeeld de glassmaster, maar dat geeft heel veel fijne glassplintertjes die bij inademen alles behalve gezond zijn. Bovendien blijft op deze manier de voorruit staan en dient dan als windscherm, om onderkoeling van het slachtoffer te voorkomen. Het dak omklappen is dus de makkelijkste manier... ;)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Je bedoelt de stijl neem ik aan?
En ja: als je die stijl doorknipt zou je het hele dak eraf kunnen halen. Het grote probleem dat je dan hebt is dat het glas van de voorruit (gelaagd) er nog inzit. Dat zal je dan dus door moeten snijden met bijvoorbeeld de glassmaster, maar dat geeft heel veel fijne glassplintertjes die bij inademen alles behalve gezond zijn. Bovendien blijft op deze manier de voorruit staan en dient dan als windscherm, om onderkoeling van het slachtoffer te voorkomen. Het dak omklappen is dus de makkelijkste manier... ;)

Stijl dat was het, vandaar dat ik op Google al geen hits had.  :P

Duidelijk verhaal in ieder geval, Slim bedacht zo dus.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Politievoertuig betrokken bij ongeval Zeist
ZEIST – Agenten die op donderdagmiddag 8 maart met zwaailicht en sirene onderweg waren naar een aanrijding met letsel kwamen in botsing met een auto. De drie betrokkenen werden naar het ziekenhuis gebracht.

 

Rond 17.30 uur waren agenten met hun politieauto met zwaailicht en sirene onderweg naar een aanrijding met letsel, die net in Westbroek had plaatsgevonden. Toen zij over de Utrechtseweg in de richting van Utrecht reden, reed een automobiliste vanaf de Van Reenenweg de kruising met de Utrechtseweg op. De agent die de politieauto bestuurde, kon een aanrijding niet meer voorkomen en botste tegen de linkerflank van de auto.

 

Door de aanrijding raakte de automobiliste bekneld in haar auto. Zij werd door de brandweer bevrijd en per ambulance naar het UMC gebracht. Gezien de kracht van de aanrijding werden ook de beide agenten voor onderzoek per ambulance naar een ziekenhuis gebracht. Naast de schrik, had één van hen knieletsel opgelopen en hadden zij spierpijn. Zij mochten na onderzoek het ziekenhuis verlaten. De personalia en het letsel van de automobiliste zijn nog onbekend. De aanrijding wordt onderzocht door de Afdeling Verkeersongevallenanalyse van de Politie Flevoland.

 

Bij het ongeval in Westbroek vielen eveneens 3 gewonden. Zie hiervoor:

http://www.112inbeeld.nl/page/Nieuwsdetail/13361/ernstig-ongeval-tussen-twee-voertuigen-en-fietser#reactions











http://www.112inbeeld.nl/page/Nieuwsdetail/13363/politievoertuig-betrokken-bij-ongeval-zeist
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


MJWB

  • Ontwerper Tunnelinstallaties, IV NEN3140/3840 en Burgerhulpverlener Hoorn/Zwaag(BLS/AED-bedienaar)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Het grote probleem dat je dan hebt is dat het glas van de voorruit (gelaagd) er nog inzit.

Naast dit, zit bij sommige auto's een stijlairbag/gordijn in. Deze kan afgaan op het moment dat je deze doorknipt.
Alle geschreven teksten zijn geheel op persoonlijke basis en zijn geensinds de mening van enige organisatie of vereniging waaraan ik verbonden ben.


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Snap ik het goed dat die politieauto met optische en geluidssignalen op een voorrangsweg reed en die mevrouw hen dan nog geen voorrang gaf?


HTI

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
  • Medewerker O&O en Bevelvoerder
Snap ik het goed dat die politieauto met optische en geluidssignalen op een voorrangsweg reed en die mevrouw hen dan nog geen voorrang gaf?

Daar lijkt het wel op, maar dan nog gaat het niet alleen om voorrang geven, maar vooral krijgen... al helemaal met OGS moet je erg voorzichtig zijn.
Alles komt goed!