Waarom worden zo, de andere voertuigen ook niet aangeschaft? je maakt 5 type TASen ofzo, afhankelijk in wat voor gebeid je zit. De HV1,2,3 allemaal 2 types. 4 types redvoertuigen (2 keer ladder en 2 keer hoogwerker) 5 types PM, 3 types dienstvoertuig en ga zo maar door.
Jullie slaan door. Door de veiligheidsregio vorming hebben we nu al te maken met eenheidsworst TAS'n die niet geschikt zijn voor het verzorgingsgebied waar ze staan.
Zelfs binnen één regio, of zelfs stad, zou je al verschillen tussen de eerste uitrukvoertuigen moeten kunnen maken.
Wat hier wordt aangehaald was tot eind vorig eeuw in Duitsland heel gewoon. Alle voertuigen moesten aan DIN voldoen, LF 16, TLF 16, een LF 8, een DLK23-12 etc. Alle voertuigen (met uitzondering van merk en opbouw) exact hetzelfde ingericht. Gevolg, de korpsen kregen subsidie bij de aankoop dus kochten ze alleen DIN genormde voertuigen. En zodra de wagen geleverd was werd de hele wagen gestript en anders ingericht. Alleen de grootste beroepskorpsen(met name Frankfurt) waren zo rijk dat ze bewust afweken van de norm en voertuigen lieten bouwen volgens hun wensen en aangepast aan de taak en verzorgingsgebied.
Je ziet nu al dat voertuigen uit mantelovereenkomsten een het gevolg zijn van polderland overleg model. Een beetje van alles, net niet geschikt voor de grote stad, en ook niet voor het buitengebied. Maar wel lekker een lage prijs bedongen met grote aantallen.
Hier een voorbeeld van zo´n product,
http://img560.imageshack.us/img560/8738/img1263k.jpg